7 zalet zakupów przez Internet
Branża e-commerce rozwija się coraz prężniej. Chętniej też wyszukujemy i dokonujemy płatności poprzez urządzenia mobilne, które powoli wypierają stacjonarny komputer i tradycyjne formy zakupów. Dlaczego czasem warto sięgać po towary z wirtualnej półki?
Przynajmniej 69% dorosłych Polaków raz w tygodniu korzysta z Internetu. Co ciekawe, każdego roku zwiększa się liczba dokonywanych transakcji online. Zakupy w sieci cieszą się coraz większą popularnością. Już 57% z tych, którzy na co dzień korzystają z Internetu, regularnie realizuje tego rodzaju operacje (dane opublikowane przez CBOS z dnia 19.07.2019 roku).
Polacy najchętniej kupują w sieci odzież oraz obuwie, ale też sprzęt elektroniczny, zabawki i inne artykuły dziecięce oraz akcesoria z branży motoryzacyjnej. Nadal najmniejszym zainteresowaniem cieszą się zakupy online, jeśli pod uwagę weźmiemy żywność, chociaż co roku odnotowuje się wzrost zakupów i w tym sektorze (dane opublikowane przez CBOS z dnia 19.07.2019 roku).
Ważną informacją jest to, że wzrasta odsetek Polaków, którzy coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych. Nadal jednak najczęściej korzystają z dostępu do Internetu w domach, tylko połowa w szkołach albo w pracy, a 1% korzysta z kawiarenek internetowych (dane opublikowane przez CBOS z dnia 19.07.2019 roku). Polacy interesują się nowościami, jakie daje im bankowość mobilna, a płatności online nie są już dla nas żadną przeszkodą. Dlaczego zakupy w sieci cieszą się coraz większym zainteresowaniem?
1. Możesz robić zakupy gdziekolwiek jesteś
Nie chcemy już tracić czasu na oczekiwanie w długich kolejkach do przymierzalni oraz kas. Dzisiaj zakupy można realizować w dowolnym miejscu z dostępem do sieci. Nie trzeba wychodzić z domu, by kupić nową sukienkę, czy buty. Wizyta w centrum handlowym jest zbędna, bo potrzebne produkty można nabywać w wolnym czasie, jadąc autobusem, taksówką, czekając na wizytę w gabinecie lekarskim, będąc na pikniku w parku, czy oczekując na samolot. Zakupy w sieci można robić bez względu na dzień tygodnia oraz porę dnia. Dokładnie wtedy, gdy ma się na to czas i ochotę.
2. Sklepy online mają bogatszą ofertę
Większość marek, posiadających sklepy stacjonarne coraz szybciej rozbudowuje swoje oferty w e-commerce. To dlatego właśnie w nich potencjalni klienci mogą liczyć na większy asortyment, a dzięki temu lepszy wybór aniżeli w punktach stacjonarnych. Wszystko dlatego, że oferty online pozwalają na zminimalizowanie kosztów utrzymania sklepów i magazynów. Warto również zaznaczyć, że część produktów, jakie oferowane są przez dany sklep, dostępnych jest tylko online. Klienci, którzy odwiedzają te same sklepy, ale w tradycyjnej formie, w ogóle nie mają szans na zakup niektórych propozycji.
3. Na stronie e-commerce łatwo znaleźć poszukiwany produkt
Zakupy mogą na prawdę zmęczyć i potwierdzi to każdy zakupoholik, który uwielbia spędzać czas w galerii handlowej. Godziny stracone w kolejnych butikach, czas oczekiwania na wolną przymierzalnię, czy poszukiwanie konkretnego produktu, zamiast przyjemnością, może okazać się prawdziwą zmorą. Większość sklepów z branży e-commerce udostępnia intuicyjną wyszukiwarkę, dzięki której w kilka sekund udaje się odnaleźć konkretną rzecz. Filtrowanie całej oferty sklepu można zawęzić do wyświetlenia produktów o niezbędnych parametrach. W celach zakupowych z łatwością można korzystać z ulubionej wyszukiwarki online. Ta wskaże nam sklepy, które w swojej ofercie posiadają poszukiwany produkt.
4. W Internecie jest więcej promocji
Sklepy internetowe chcąc wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i zachęcić do zakupów, niezwykle często organizują weekendowe promocje. Większość podmiotów działających w sieci, regularnie oferuje również specjalne kody promocyjne, z których korzystać można w dowolnym czasie. To nie lada gratka dla lojalnych nabywców, którzy na bieżąco śledzą funkcjonowanie e-sklepu.
5. Można porównać ceny w różnych sklepach
Kolejną zaletą zakupów w sieci jest to, że w Internecie prężnie działają porównywarki cenowe i co ważne, korzysta z nich coraz więcej internautów. To właśnie dzięki nim udaje się wybrać najkorzystniejszą ofertę. O wiele mniej czasu zajmuje także research aktualnej oferty różnych punktów. Intuicyjne wyszukiwarki w kilka chwil przedstawią propozycje według indywidualnych wskazań. Za wszystkie produkty zapłacić można poprzez mobilny portfel.
6. Można sprawdzić opinie o produkcie
Należy uwzględnić jeszcze jeden atut, dzięki któremu zakupy online stają się o wiele bardziej komfortowe od tych w tradycyjnej formie. Każdy potencjalny klient może z łatwością sprawdzić opinie o wybranym produkcie. Chodzi nie tylko o informacje dotyczące jego parametrów, składu, sposobu użytkowania, ale także o wiarygodne, niezależne opinie osób, które już nabyły daną rzecz i wyrażają swoje zdanie na jej temat.
7. Można wybrać wygodną formę płatności
O ile w tradycyjnych sklepach możemy zapłacić jedynie gotówką albo nie wszędzie jeszcze kartą, tak e-sklepy dają nam o wiele więcej opcji. Klient sklepu online ma do wyboru zapłatę tradycyjnym przelewem, szybkim przelewem, płatność kartą przez Internet, usługą płatniczą BLIK, aplikacją mobilną Google Pay lub Apple Pay, ale może też skorzystać z zakupów, za które zapłaci dopiero przy odbiorze u kuriera, bądź na poczcie, czyli za pobraniem.
Zobacz również:
7 zasad bezpieczeństwa bankowości mobilnej >>
Ochrona danych w sieci, czyli jak stworzyć bezpieczne hasła >>