Bank zmieniającego się świata

Bank BNP Paribas z nagrodą „Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa”

Bank BNP Paribas z nagrodą „Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa”

Spis treści

Jury 16. edycji prestiżowego konkursu Złoty Bankier doceniło nasz wkład w bezpieczeństwo cyfrowe klientów – i wręczyło nam statuetkę „Złota Tarcza Bezpieczeństwa”, przyznawaną za wzorowe standardy w zakresie ochrony danych.

Złoty Bankier 2025

Złoty Bankier jest najobszerniejszym badaniem polskiego sektora bankowego, organizowanym wspólnie przez redakcje Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Ranking ten, przeprowadzany od 16 lat, ma za zadanie nagrodzić banki zapewniające klientom najwyższą jakość usług, wyróżniające się produkty oraz innowacyjne rozwiązania przewyższające ofertę konkurencji.

W ramach badania zwyciężyliśmy w tym roku również w kategorii najlepszy kredyt gotówkowy. W rankingu głównym, w którym oceniana jest jakość wielokanałowej obsługi klientów, zajęliśmy czwarte miejsce – to skok o jedno miejsce w górę w porównaniu do ubiegłego roku.

Nowością tegorocznej, 16. edycji było przyznanie nagrody „Złota Tarcza Cyberbezpieczeństwa” – dla jednego banku, który stanowi wzorzec w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego. I to właśnie Bank BNP Paribas został jej laureatem!

Jakie kryteria brano pod uwagę?

Analizę przeprowadzono w oparciu o narzędzia badawcze dostarczone przez Mastercard. Pierwszym z nich było RiskRecon, które przeprowadziło szczegółowe skanowanie domen internetowych banku pod kątem cyberhigieny. Drugie narzędzie, CyberQuant Lite, posłużyło do analizy wewnętrznych procedur, procesów oraz kompetencji zespołów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo. Pod uwagę wzięto również działania edukacyjne oraz zgodność z zaleceniami prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych w zakresie bezpieczeństwa.

Jak dbamy o Twoje cyberbezpieczeństwo w Banku BNP Paribas?

Bezpieczeństwo Twoich środków i danych to nasz absolutny priorytet. Dlatego wdrażamy najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które skutecznie chronią Cię przed cyberzagrożeniami. Jakie konkretnie?

Ochrona behawioralna

W kwietniu 2024 r. wprowadziliśmy ochronę behawioralną w aplikacji GOmobile, która rozpoznaje, czy z aplikacji na pewno korzysta właściciel konta. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już w bankowości elektronicznej GOonline.

Jak działa ochrona behawioralna w Banku BNP Paribas?

Rozbudowana infrastruktura sieciowa

Stale rozwijamy naszą infrastrukturę sieciową, aby zapewnić najwyższy poziom cyberbezpieczeństwa. Przeprowadzamy także cykliczne audyty bankowości elektronicznej.

Monitoring zagrożeń

Prowadzimy stały monitoring aktywnych zagrożeń, ataków i trendów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Natychmiast reagujemy na podejrzane aktywności.

Informowanie klientów

Na bieżąco przekazujemy naszym klientom informacje o nowych niebezpieczeństwach i uczymy, jak się przed nimi uchronić. Prowadzimy webinary, piszemy artykuły, wysyłamy komunikaty.

Czym jest vishing i jak się przed nim chronić?

Kampanie edukacyjne

Prowadzimy regularne kampanie edukacyjne skierowane do różnych grup klientów, w tym do małych przedsiębiorców, osób starszych czy dużych korporacji.

POPRZEDNI ARTYKUŁ

usługa GOdreams w Banku BNP Paribas

GOdreams – spełniaj marzenia razem z Bankiem BNP Paribas

O czym marzysz? Być może o rozwijaniu swojej pasji, podróży do egzotycznego kraju albo o przeobrażeniu wnętrza w przytulną przestrzeń.

Czytaj więcej

NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rynek kapitałowy: pierwotny i wtórny

Rynek kapitałowy: pierwotny i wtórny

05-12-2018 Rynek kapitałowy dzielimy ze względu na dokonywane na nim przepływy finansowe: na rynek pierwotny i wtórny.

Czytaj więcej