Bank w telefonie. Przyjrzyj się dokładniej swojej bankowej aplikacji
Najlepszym sposobem by się dowiedzieć o najnowszych ofertach bankowości mobilnej jest regularna eksploracja tych funkcji, z których na co dzień nie korzystamy. Zwłaszcza po zainstalowaniu na telefonie nowej aktualizacji aplikacji bankowej.
Najczęstszy sposób bankowania
Aplikacja mobilna w telefonie jest najczęstszą formą kontaktu klientów z bankiem. Ci z nas, którzy korzystają już z bankowości mobilnej (a w Polsce jest nas już 20 milionów[1]), potrafią logować się do bankowej aplikacji nawet kilka razy w tygodniu. Okazuje się, że ponad połowa Klientów robi to co najmniej raz w tygodniu[2].
Z wielu aplikacji jak na przykład serwisów streamingowych, informacyjnych czy mediów społecznościowych korzystamy znacznie częściej, wielokrotnie – każdego dnia. Widocznie aplikacje bankowe nie są tak intrygujące, aby zaglądać do nich aż tak często, tym niemniej ich dokładniejsza eksploracja może okazać się interesującym doświadczeniem.
Odkrywanie nowych funkcji
Produkty dostępne w bankowości mobilnej daleko wykraczają poza podstawowy zestaw używany na co dzień przez przeciętnego Klienta. W smartfonie znajdziemy nie tylko rachunki bankowe, karty płatnicze, lokaty i pożyczki, ale także szereg innych funkcji, które pozwalają lepiej zarządzać finansami osobistymi. Co istotne, dzięki ciągłym staraniom banków ulepszających swoje aplikacje, korzystanie z nich jest proste i intuicyjne.
Dlatego warto co jakiś czas poświecić chwilę i przyjrzeć się funkcjom, z których jeszcze nie korzystaliśmy. Samo przejrzenie zawartości menu może przynieść ciekawe niespodzianki. Nowoczesne produkty inwestycyjne, wygodne narzędzia do monitorowania wydatków, oferta rozmaitych ubezpieczeń, czy wreszcie programy punktowe i lojalnościowe – to niektóre z ciekawych propozycji bankowości mobilnej.
Być może zainteresuje nas jakaś oferta, na która do tej pory nie zwróciła naszej uwagi? Nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować sprawdzić to dokładniej.
Próbujemy – bez obaw
W aplikacji bankowej możemy próbować nowych funkcji bez obaw, że nieświadomie dokonamy jakiejś transakcji finansowej bądź podpiszemy wiążącą nas umowę. Banki w przypadku podejmowania przez użytkownika aplikacji mobilnej jakiejkolwiek decyzji o możliwych skutkach finansowych wymagają dodatkowych mechanizmów potwierdzenia, dbając w ten sposób zarówno o zadowolenie Klientów, jak i spełniając wymogi prawa dla ważności zawarcia umowy czy transakcji.
Dodatkowym elementem zwiększającym nasze poczucie bezpieczeństwa powinna być świadomość, że banki kontrolowane są przez specjalne urzędy regulacyjne, którego zadaniem jest zapewnienie przejrzystości i bezpieczeństwa obrotu pieniężnego np. Narodowy Bank Polski i Komisja Nadzoru Finansowego. Tak więc bez obaw możemy testować naszą aplikację i dzięki temu powiększać swoją wiedzę finansową.
Aktualizacja aplikacji to jej nowe możliwości
Najbardziej owocne będzie przejrzenie aplikacji mobilnej bezpośrednio po jej aktualizacji. Bank co jakiś czas unowocześnia swoją bankowość mobilną wprowadzając do niej nowe funkcje i produkty oraz zwiększając jej łatwość obsługi. Często też wprowadzane są lepsze i wygodniejsze zabezpieczenia, dzięki czemu każda kolejna wersja aplikacji jest bardziej intuicyjna w korzystaniu i jednocześnie bezpieczniejsza.
Po takiej aktualizacji aplikacja poprosi nas o pobranie i zainstalowanie swojej najnowszej wersji. Kiedy ponownie uruchomimy odświeżoną aplikację banku, warto uważnie się przyjrzeć funkcjom, które pojawiły się w niej po raz pierwszy. Mogą to być nowe pozycje w menu lub ikony na stronie głównej aplikacji.
Często także przy pierwszym uruchomieniu nowej wersji aplikacja sama podpowiada nam jak skorzystać z najważniejszych nowości. Jeśli skorzystamy z tych podpowiedzi bardzo możliwe, że odkryjemy coś co nas zainteresuje.
Bądźmy na bieżąco z mobilnymi finansami
Znane jest powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” i jest ono szczególnie trafne w odniesieniu do nowych technologii, w tym aplikacji mobilnych. Korzystanie tylko z podstawowych, prostych funkcji aplikacji mobilnej może sprawić, że przestaniemy być na bieżąco z możliwościami współczesnego świata finansów, a przez to mogą nas ominąć nowe oferty przygotowane przez na bank.
Najlepszym sposobem by uniknąć tego scenariusza jest okresowa eksploracja naszej mobilnej aplikacji, na przykład przy okazji dokonywania regularnych płatności czy sprawdzaniu w telefonie aktualnego stanu konta bankowego.
Więcej o GOmobile znajdziesz na naszej stronie internetowej: https://www.bnpparibas.pl/aplikacja-mobilna-go-mobile
Sprawdź także:
Źródła:
[1] https://prnews.pl/raport-prnews-pl-liczba-uzytkownikow-bankowosci-mobilnej-iii-kw-2021-461970
[2] https://www.prnewswire.com/news-releases/mobile-banking-one-of-top-three-most-used-apps-by-americans-2018-citi-mobile-banking-study-reveals-300636938.html