BNP Paribas – bank bez barier
Dla BNP Paribas każdy klient jest tak samo ważny. Z tego względu cały czas zwiększamy zakres działań, które mają na celu zapewnić łatwy dostęp do bankowości osobom z niepełnosprawnościami, seniorom, a także osobom pochodzącym z grup wrażliwych lub zagrożonych wykluczeniem. Jak wygląda bank bez barier?
Język migowy w oddziale i na infolinii
Osoby niedosłyszące i niesłyszące mogą liczyć na asystę w każdym oddziale BNP Paribas. W placówce istnieje możliwość połączenia online z tłumaczem języka migowego Migam.
Klient może w tym celu skorzystać z tabletu naszego doradcy bądź skorzystać z własnego telefonu. W tym drugim przypadku może uzyskać połączenie z tłumaczem za pośrednictwem przeglądarki bądź skanując kod QR znajdujący się na drzwiach oddziału.
Ponadto wizytę w oddziale w języku migowym można zarezerwować online. Umówienie spotkania jest możliwe przy użyciu serwisu Booksy.
Klienci mają także możliwość skorzystania z pomocy tłumacza migowego, gdy chcą uzyskać informacje na infolinii. W tym celu wystarczy wejść na podstronę BNP Paribas w serwisie Migam. Usługa jest dostępna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do 18:00.
Klienci mogą także zamówić wizualne nagrania treści dokumentów w polskim języku migowym. Przykładem jest podlinkowany wzór umowy ramowej w polskim języku migowym.
Ułatwienia dla osób niedowidzących i niewidomych
Klienci z niepełnosprawnościami wzroku mogą w oddziałach BNP Paribas zapoznać się z wzorami dokumentów w formie dźwiękowej, a także wydrukami w następujących wariantach: z powiększoną czcionką lub przełożonymi na alfabet Braille’a.
W każdym oddziale do dyspozycji są lupa powiększająca oraz ramka, która ułatwia złożenie podpisu. Poza tym, szklane elementy w naszych placówkach zostały specjalnie oznakowane, aby zwiększyć ich widoczność. Nasze bankomaty zostały dopasowane do obsługi przez osoby niedowidzące.
Bank dostępny dla wszystkich
BNP Paribas dokłada też starań, żeby przystosować oddziały do potrzeb osób poruszających się na wózkach lub o ograniczonej mobilności. Działania polegają m.in. na dostosowywaniu drzwi i przegród w taki sposób, aby ich szerokość była odpowiednia dla klientów z niepełnosprawnościami ruchowymi.
Dodatkowo, w certyfikowanych placówkach każdy rodzaj stanowiska ma przynajmniej jeden wariant dostosowany do potrzeb osób na wózkach lub z innymi niepełnosprawnościami. Pozwala to na korzystanie z wszystkich funkcji danego oddziału.
Udogodnienia dla seniorów
Chcemy, żeby w naszych oddziałach pełne poczucie bezpieczeństwa miały osoby starsze. Nasi doradcy w trakcie obsługi seniorów upewniają się, czy klienci dobrze ich słyszą. Mogą także udostępnić długopisy i papier do sporządzania notatek oraz wydrukować dokument z powiększoną czcionką.
Ambasadorzy BNP Paribas rozdali ponad 10 000 Paszportów Seniora. Jest to specjalna książeczka, do której można wpisać dane bliskich czy listę lekarstw i chorób. W Paszporcie umieszczony został wykaz ulg oraz uprawnień przysługujących osobom starszym.
Znoszenie kolejnych barier
Proces dostosowywania oddziałów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, niewidomych, słabowidzących czy niesłyszących prowadzimy wspólnie z Fundacją Integracja. Obecnie już 38 placówek BNP Paribas posiada certyfikat “Obiekt bez barier”. Dokładamy starań, żeby stale zwiększać tę liczbę.
Za transformację placówek otrzymaliśmy nagrody Lidera Dostępności 2019 oraz Warszawskiej Inwestycji bez barier. BNP Paribas był pierwszą instytucją finansową w Polsce, której przyznano certyfikat Ok Senior, świadczący o tym, że oddziały są przyjazne dla osób po sześćdziesiątym roku życia. Zajęliśmy także pierwsze miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2020 r.
Wspomniane wyróżnienia są dla nas dowodem na słuszność naszych działań, a także dodatkową motywacją do znoszenia kolejnych barier i podejmowania kolejnych kroków mających na celu podnoszenie jakości obsługi wszystkich naszych klientów.