BNP Paribas Green Film Festival 2021. Kategoria: Najlepszy film fabularny
W tym roku o tytuł najlepszego filmu fabularnego powalczy aż jedenaście produkcji z dziewięciu krajów. W tym między innymi z Chin, Iranu i Macedonii. Wszystkich fanów długometrażowych produkcji zachęcamy do obejrzenia nominowanych filmów fabularnych. Tegoroczne produkcje są naprawdę mocne i równie mocno dają do myślenia.
Pokazy nominowanych filmów odbędą się w dniach 15-22 sierpnia podczas 4.BNP Paribas Green Festival w Krakowie. Program festiwalu znajdziesz TU
Filmy będą dostępne także na platformie VOD Green Festival >>> https://vod.greenfestival.pl
Poniżej lista nominowanych produkcji w kategorii: Najlepszy film fabularny:
1. “Matka Natura” reż. Natalia Shaufert.
Mołdawianie są dumni ze swojej gościnności, a Pasza i Aleksander nie są wyjątkiem. Para w średnim wieku przygotowuje tradycyjną ucztę dla swojej siostrzenicy Olgi i jej męża Ivana, którzy po czterech latach pobytu w USA przyjeżdżają do domu. Kiedy gospodarze zdadzą sobie sprawę, że ich goście przeszli na weganizm i nie będą jeść nic ze stołu, świętowanie staje się jatką.
Zobacz zwiastun:
2. “Czerwona fasolka”, reż. Yu Chen
Człowiek cierpiący na zaburzenia obsesyjno-kompulsywne i zmuszony do migracji w kosmos tęskni za matką i ojczyzną. Jednak jedyną odpowiedzią na jego wezwanie do matki jest niekończący się zajęty ton.
3. “Radde”, reż. Ali Lavarimonfared
Morze umiera, a rybak próbuje je uratować…
Film, napisany i wyreżyserowany przez Ali Lavari-Monfared, opowiada historię rybaka, który stara się ocalić morze w pojedynkę.
Jedynym aktorem w filmie krótkometrażowym jest Mehdi Makkarian.
Zobacz zwiastun:
4. “Tonący statek”, reż. Ivan Dubrovin
Wysoko nad chmurami leci wielki sterowiec-miasto. Jednak jeden z balonów, które trzymają miasto, traci powietrze. Dlatego sterowiec tonie. Wszyscy tamtejsi mieszkańcy o tym wiedzą, ale starają się to ignorować i kontynuować swoje codzienne obowiązki. To współczesna bajka o dziewczynie, która pragnie zmian i opowieść o miłości, ułożona w pociągający, komiczny styl wizualny.
5. “Flora”, reż. Karolina Monwid-Olechnowicz
Krótka historia, która skupia się na czułym połączeniu ciała z naturą, nawiązuje również do zmian klimatycznych, choć w głównej mierze jest alegoryczną opowieścią o izolacji oraz mikro i makro wewnętrznym świecie. Otwarta narracja o zachowaniu stanu umysłu.
Reżyserka zainspirowana cytatem M. Heideggera z “Rozmowy na polnej drodze” , iż “Przeczuwanie przynosi więcej owoców niż rzekome zbyt pewne siebie widzenie”- zrealizowała historię w duchu dokumentalnego doświadczania, otaczającej ją rzeczywistości.
Zobacz zwiastun:
6. “Przyjemność z zabijania robali”, reż. Leonardo Martinelli
W najbliższej przyszłości kryzys klimatyczny osiągnie nieodwracalny punkt. Zakonnica i ksiądz spotykają się, aby porozmawiać o zniknięciu owadów.
Zobacz zwiastun:
7. “KO2NIEC”, reż. Jesko Thiel
David jest zszokowany, gdy dowiaduje się, że z powodu skutków ubocznych zmian klimatycznych ludzkości zostało tylko kilka tygodni z wystarczającą ilością tlenu. Jak dotąd uwięziony w machinie codziennego życia, musi sam przekonać się, jak chce spędzić cenne ostatnie dni swojego życia.
Zobacz zwiastun:
8. Ważniejsze rzeczy
Tragikomedia krótkometrażowa o kryzysie klimatycznym i naszej niezdolności do robienia zawsze “tego, co słuszne” dla świata.
9. Zielony Pinokio
Pinokio był zmęczony byciem marionetką w Krainie Zabawek. Życie bez odpowiedzialności, bez zasług, bez szacunku dla środowiska, w którym żyje i bez myśli o przyszłości uczyniło z niego osła. Postanowił spotkać się z Geppetto i znaleźć sposób na powrót do ludzkiej postaci.
10. Pomiędzy
To historia nakręcona podczas pandemii COVID 2020.
Porusza najważniejszą kwestię naszych czasów, zmiany klimatyczne. Historia jest opowiedziana w bardzo poetycki, artystyczny sposób, w przeciwieństwie do większości pozostałych filmów na ten temat.
Zobacz zwiastun:
11. Polowanie na jelenie
Współczesna satyra na arystokrację, rywalizację i zagładę, zaczerpnięta z muzycznej ciekawostki z XVI wieku o królu zabijającym dla sportu. Brytyjski zespół wokalny I Fagiolini śpiewa “La chasse Janequin” (1537), wraz z polowaniami na efekty dźwiękowe, i gra rodzinę królewską zdeterminowaną, by rządzić niepodzielnie.