Jak i kiedy można zmienić limity transakcyjne dla przelewów i karty płatniczej?

Spis treści
Na Twoim koncie na pewno znajdują się wystarczające środki, a jednak nie możesz wykonać przelewu czy wypłacić pieniędzy z bankomatu? Na przeszkodzie mogą stać tzw. limity transakcyjne. Zobacz, co kryje się za tym pojęciem.
Czym są limity dzienne dla transakcji?
Limit transakcyjny to maksymalna kwota, jaką możesz wydać w dany sposób w określonym czasie. Może występować pod postacią m.in.:
- limitu dla transakcji bezgotówkowych – obejmuje wszystkie transakcje kartą przeprowadzone za pośrednictwem terminala płatniczego,
- limitu dla przelewów – wskazuje maksymalną wysokość przelewów w danym przedziale czasowym,
- limitu wypłaty z bankomatu – określa, jaką kwotę możesz wypłacić z bankomatu w gotówce,
- limitu dla transakcji online – dotyczy płacenia za zakupy przez Internet, np. za pomocą szybkiego przelewu lub karty debetowej,
- limitu dla BLIKA – jest to maksymalna kwota, jaką można wysłać przelewem na telefon lub wydać z kodem BLIK,
- limity ilościowe transakcji – określają ilość transakcji jakie można wykonać w ciągu dnia
Najczęściej spotykane są limity dzienne, które określają, ile transakcji i na jaką kwotę można przeprowadzić w ciągu jednej doby. Dobrym zabezpieczeniem przed nieautoryzowanymi przelewami czy wypłatami jest także limit jednorazowy, czyli dla pojedynczej transakcji. Jeśli zależy Ci na kontroli nad domowym budżetem, możesz zdecydować się również na limit miesięczny.
Co istotne, limity nie dotyczą przelewów wewnętrznych, czyli np. z Twojego konta osobistego na oszczędnościowe.
Kiedy przydają się limity karty?
Wbrew pozorom, limity transakcyjne spełniają ważną funkcję w kontekście bezpieczeństwa Twoich pieniędzy. Służą do zablokowania działań, które różnią się od Twojego standardowego sposobu użytkowania konta osobistego. Może to bowiem świadczyć np. o tym, że ktoś inny wszedł w posiadanie Twojej karty płatniczej i używa jej bez Twojej zgody.
Jeśli tak się stanie, uda mu się wydać tylko kwotę do wysokości limitu – pozostałe pieniądze pozostaną jednak bezpieczne. Prawidłowe ustawienie limitów może pomóc zabezpieczyć Twoje środki. Jeśli na przykład nie korzystasz z karty w Internecie, takie limity możesz ustawić na najniższy możliwy poziom. Dzięki takiemu działaniu uchronisz swoje środki w przypadku nieuprawnionego wykorzystania Twojej karty online.
Jak zmienić limit dla płatności kartą czy przelewów?
Czasem ustawione limity mogą utrudnić Ci dokonanie większej transakcji. Przykładowo: chcesz zapłacić za wymarzone wakacje w egzotycznym miejscu albo komplet urządzeń AGD i RTV podczas urządzania mieszkania, ale nie możesz przeprowadzić transakcji ze względu na limit przelewu. Rozwiązaniem takiego problemu będzie podwyższenie jego wysokości do takiego poziomu, jaki jest Ci akurat potrzebny.
Jak zmienić limity w aplikacji GOmobile i bankowości internetowej GOonline? Zapoznaj się z naszymi instrukcjami krok po kroku.
Limity dla płatności kartą w aplikacji GOmobile
- Zaloguj się do aplikacji.
- Kliknij w przycisk „Finanse”, który znajduje się w dolnym menu.
- Wybierz kartę, która Cię interesuje.
- Kliknij „Zmień limity”.
- Ustaw limity dla poszczególnych transakcji na odpowiednim poziomie.
- Zatwierdź zmiany.
Limity przelewów w bankowości internetowej GOonline
- Zaloguj się do bankowości internetowej
- Kliknij w kółko z inicjałami, które znajduje się na górze po prawej stronie, zaraz obok dzwoneczka.
- Przejdź do zakładki „Limity transakcyjne”
- Ustaw limity dla poszczególnych transakcji na odpowiednim poziomie.
- Zatwierdź zmiany.
Pamiętaj, że zmiany w limitach transakcyjnych możesz wprowadzać tak często, jak to konieczne. Chcesz zrobić większy przelew? Zwiększ kwotę limitu, wykonaj transakcję, a następnie wróć do pierwotnego ustawienia – aby zapewnić sobie poczucie bezpieczeństwa.