Najwyższy czas zacząć przygodę z bankowością mobilną
Jeżeli potrafisz korzystać z telefonu z ekranem dotykowym, to bankowość mobilna nie powinna sprawić Ci najmniejszych problemów. Jeśli z niej jeszcze nie korzystasz, warto zaprzyjaźnić się z nią jak najszybciej. Już wkrótce będzie to podstawowy sposób korzystania z banku, płatności za zakupy i kontaktowania się z rozmaitymi instytucjami państwowymi. Kto wie, może aplikacja bankowa posłuży Ci również jako dowód tożsamości?
Smartfony zmieniają nasze zwyczaje
Telefon komórkowy i nieograniczony dostęp do internetu – ten wynalazek chyba w największym stopniu zmienił nasze życie w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Niektórzy z nas już nawet nie potrafią sobie wyobrazić, jak dawniej dawali sobie radę bez smartfona. Wciąż jednak wiele osób korzysta z niego w sposób dość ograniczony i wiele spraw załatwia w sposób tradycyjny. Ignorując tym samym możliwości, jakie daje nam współczesna technologia. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby te stare przyzwyczajenia w dalszym ciągu zdawały egzamin w nowej rzeczywistości.
Tymczasem okazuje się, że coraz częściej zaczynają nas zawodzić. Ostatnio najwyraźniej pokazała to pandemia, podczas której wszyscy musieliśmy, co najmniej przejściowo, zrezygnować z dotychczasowych przyzwyczajeń. Wielu spraw nie mogliśmy załatwić osobiście z powodu ograniczeń epidemiologicznych. W tej sytuacji najlepszą alternatywą okazał się telefon komórkowy.
Właśnie z tego powodu wielu Polaków wyszło ze swojej strefy komfortu i zdecydowało się skorzystać ze smartfona, także w kontaktach ze swoim bankiem. Od momentu wybuchu pandemii liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o ponad jedną trzecią.
Łatwa zmiana i dużo korzyści
Każda zmiana przyzwyczajeń wymaga pewnego wysiłku i może rodzić obawy, ale w przypadku nowych technologii proces zmiany najczęściej nie jest skomplikowany. Projektanci aplikacji mobilnych postarali się, by korzystanie z nich, już od pierwszej chwili, było łatwe i intuicyjne. Co więcej, wystarczy krótki okres użytkowania nowego rozwiązania, by docenić korzyści z nim związane.
Bankowość mobilna jest potwierdzeniem tej reguły. Wiele osób, które do tej pory nie korzystały z bankowości elektronicznej, obawiając się korzystania z komputera do zarządzania swoimi pieniędzmi, zaczęło z niej korzystać dzięki aplikacji mobilnej.
W Polsce to obecnie prawie 10 milionów osób. Oznacza to, że bankowość mobilna staje się dominującym sposobem korzystania z banku. Dlatego też najnowsze produkty finansowe projektowane są teraz od razu z myślą o takich Klientach. Mobilnie można uzyskać kredyt, wymienić waluty, inwestować w obligacje, fundusze i akcje spółek giełdowych, wykupić ubezpieczenie i zapłacić za zakupy.
Wszystkie te funkcje można zrealizować w każdej chwili, z każdego miejsca na świecie i tak samo wygodnie, jak w przypadku innych usług dostępnych za pomocą aplikacji. Kiedy chcemy poprawić nasze kompetencje finansowe, sprawniej, bezpieczniej i szybciej zarządzać swoimi pieniędzmi, jak również w pełni skorzystać z możliwości oferowanych przez banki, to najlepszym sposobem jest spróbowanie bankowości mobilnej.
Wystarczy telefon i zainstalowana aplikacja
Korzystanie z bankowości mobilnej GOmobile, nie wymaga opanowania nowych kompetencji. Jest to proste i intuicyjne. By zacząć przygodę z bankowaniem przez telefon, potrzebne jest wykonanie dwóch kroków: ściągnięcie aplikacji na swój telefon i zalogowanie się do niej, po przejściu przez proces aktywacji.
O ile pierwsza czynność jest powszechnie znana i nie stanowi istotnej bariery, to aktywacja bankowej aplikacji może niekiedy spowodować pewne trudności. Związane to jest z faktem, że banki, w trosce o bezpieczeństwo swoich Klientów, podchodzą do procesu rejestracyjnego poważniej i bardziej restrykcyjnie niż, na przykład, media społecznościowe. W bankowości identyfikacja Klienta i sprawdzenie jego tożsamości ma kluczowe znaczenie. Przy pomocy aplikacji użytkownik uzyskuje dostęp do swoich pieniędzy, umieszczonych na rachunku bankowym i możliwość przeprowadzania operacji finansowych.
Konto bez wychodzenia z domu
Co więcej, dzięki cyfrowemu procesowi otwierania rachunków, możemy zostać Klientem banku, używając wyłącznie aplikacji mobilnej np. GOmobile – bez wychodzenia z domu! Takie rozwiązanie może być pomocne, gdy zainteresuje nas oferta dostępna wyłącznie online przez stronę internetową banku lub aplikację.
Przede wszystkim otwieranie rachunku w taki sposób wykorzystywane jest przez młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają korzystanie z usług finansowych. Dla nich bankowość mobilna nie oznacza wyjścia ze strefy komfortu, a wręcz przeciwnie – pozostanie w cyfrowym świecie, w którym czują się doskonale. Jest jednak oczywiste, że telefony komórkowe nie są zarezerwowane dla najmłodszych generacji i każdy może korzystać z udogodnień, jakie daje korzystanie z aplikacji mobilnych. Staje się to coraz prostsze również dla seniorów.
Szybki rozwój aplikacji bankowych przynosi nowe możliwości
Jeżeli pandemia nie jest wystarczającym argumentem, by już dzisiaj zacząć korzystać z bankowości mobilnej, warto rozważyć, co dzięki niej będziemy mogli uzyskać już w najbliższej przyszłości. Dynamiczny rozwój funkcjonalności dostępnych w bankowych aplikacjach pozwala prognozować, że wkrótce Klienci mogą zacząć odczuwać specyficzny efekt wykluczenia mobilnego, związanego z tym, że niektóre możliwości będą dla nich niedostępne, jeśli nie posiadają aplikacji na telefon.
Z oddziału do internetu i aplikacji
W ciągu kilkunastu lat sytuacja uległa więc odwróceniu. Na początku tego stulecia wiele bankowych spraw można było załatwić jedynie w Oddziale. Teraz coraz częściej Klienci spotykają się z sytuacją, kiedy oczekiwane przez nich produkty dostępne są jedynie w aplikacji. Najnowsze trendy rozwoju bankowości mobilnej zapowiadają bardzo interesujące nowości, które dostarczają kolejnych powodów, by zacząć posługiwać się nią już dziś.
Obsługa aplikacji staje się coraz bardziej wygodna, dzięki szerokiemu zastosowaniu inteligentnych systemów konwersacyjnych, tzw. chatbotów. Coraz częściej do tego celu organizacje stosują rozpoznawanie mowy, co zmienia korzystanie z banku w naturalną rozmowę z napędzanym sztuczną inteligencją – cyfrowym asystentem.
Oprócz wygody rośnie także zakres usług dostępnych w bankowych aplikacjach. Już dzisiaj bankowość cyfrowa jest najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie działalności gospodarczej i wypełnienie związanych z tym formalności. Jednym z najbardziej przydatnych trendów jest integracja usług bankowych z administracją publiczną, sektorem opieki zdrowotnej, edukacji, samorządami i systemem podatkowym.
Aplikacje mobilne centrum życia codziennego
W ten sposób aplikacja bankowa coraz bardziej staje się centrum codziennego życia. Dzięki niej będziemy mogli potwierdzić naszą tożsamość w urzędach, składać określone wnioski, uregulować opłaty za usługi komunalne, opłacić parkowanie, a także uzyskać dostęp do naszych danych zdrowotnych oraz certyfikatów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia zawodowe. Rozpoczynając dzisiaj przygodę z bankowością mobilną wykonujemy bardzo ważny krok do cyfrowej przyszłości, która nadejdzie szybciej, niż się tego spodziewamy.