Program Ambasadorskie Duety, czyli co dwie głowy to nie jedna!
Program Ambasadorski jest jednym z narzędzi budowania wizerunku pracodawcy, czyli podnoszenia świadomości na temat marki wśród przyszłych pracowników oraz przedstawienia zalet pracy w danej firmie. Jest to współpraca sektora biznesu z uczelniami wyższymi, wprowadzenie na rynek pracy oraz przygotowanie studentów do zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego.
Jakie jest zadanie Ambasadorskich Duetów?
Budowanie wizerunku pracodawcy jest bardzo złożonym procesem, który tworzy się latami. Tworzy go firma, aktualnie zatrudnieni pracownicy, a nawet osoby już niewspółpracujące z firmą. Jest to proces na który składa się wiele czynników tj.: atmosfera pracy, benefity, możliwość rozwoju. Studenci, którzy często są na samym początku swojej ścieżki zawodowej, budują dopiero sieć kontaktów i szukają możliwości zdobycia pierwszego doświadczenia zawodowego. Dzięki Ambasadorom mogą dowiedzieć się o ofercie praktyk, możliwościach pracy, czy też kulturze organizacyjnej banku. Wielu studentów uważa bank jako miejsce w którym mogą pracować jedynie osoby z wykształceniem ekonomicznym. Jednak nic bardziej mylnego, ponieważ jest wiele działów w których przydaje się wykształcenie informatyczne, matematyczne, prawnicze czy też marketing. Z racji tego, że nasi Ambasadorzy sami są studentami, to przekazywane przez nich informacje są rzetelne i oparte na własnych doświadczeniach. Choć jeden konkurs nie wystarczy, aby pozyskać wartościowych pracowników, to jednak jest to pierwszy krok do zbudowania więzi pomiędzy pracodawcą, a potencjalnymi pracownikami.
To już IV edycja!
Bank BNP Paribas rozpoczął w roku akademickim 2020/2021 już IV edycję programu. Ambasadorzy działają na 7 uczelniach w całej Polsce: Uniwersytecie Warszawskim, Akademii Górniczo- Hutniczej w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytecie Gdańskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Choć uczelni jest 7, to Ambasadorów jest aż 14, ponieważ maksymą programu jest „co dwie głowy to nie jedna”.
Jest to wyjątkowa edycja, ponieważ w związku z sytuacją związaną z COVID-19 działania promocyjne zostały przeniesione w całości do sieci. Media społecznościowe, które są nieodłącznym elementem współczesnego świata, pozwalają na skuteczne dotarcie do studentów oraz umożliwiają im uczestnictwo w przygotowanych aktywnościach. Ambasadorzy we współpracy z Zespołem Employer Brandingu przygotowali plan promocji, który będą realizować podczas całego roku akademickiego. W planach pojawiło się dużo szkoleń oraz webinarów, które pozwolą studentom na poszerzanie horyzontów oraz zdobywanie nowych umiejętności. Eksperci przekazują wiedzę z zakresu personal brandingu, sztuki zarządzania czasem, ekologicznych postaw w codziennym życiu, czy też rynków finansowych. Warto podkreślić, że IV edycja programu opiera się na współpracy z Biurem CSR, dzięki czemu możliwe jest poszerzanie wiedzy z zakresu odpowiedzialności firm wobec środowiska, podejmowanych działań na rzecz zwalczania nierówności czy też wolontariatu.
Agata Komender Dyrektor Biura Rekrutacji i Employer Brandingu w Banku BNP Paribas podsumowując działania podejmowane przez swój zespół powiedziała, „Nasza organizacja przywiązuje dużą wagę do jakości rekrutacji. Poszukujemy i zatrudniamy pracowników zgodnie z obowiązującym prawem i najlepszymi praktykami rynkowymi. Pragniemy docierać do jak najszerszego grona utalentowanych kandydatów, dlatego jesteśmy obecni tam, gdzie oni – na targach pracy, na uczelniach oraz w mediach społecznościowych. Osobom bez doświadczenia zawodowego oferujemy możliwość odbycia praktyk i staży”. Najważniejszym wskaźnikiem pozwalającym zmierzyć skuteczność programu ambasadorskiego jest ilość aplikacji zbieranych poprzez formularze zgłoszeniowe. Formularze są zbierane podczas akcji promocyjnych organizowanych przez bank na uczelniach z całej Polski oraz na targach pracy. Zebrane formularze pozwalają śledzić krzywą zainteresowania pracą w Banku na danej uczelni oraz dopasować podejmowane działania do konkretnej grupy odbiorców. Dodatkowo mają one przełożenie na późniejszą ilość aplikacji na program praktyk letnich
Kto może zostać Ambasadorem?
Idealny Ambasador powinien być studentem charakteryzującym się wysokim poziomem przedsiębiorczości, zaradności, odpowiedzialności i komunikatywności. Taka osoba powinna identyfikować się z wartościami marki oraz postrzegać ją jako swojego potencjalnego pracodawcę. Jest to wartość nie tylko dla firmy, która może pokazać swój potencjał na zewnątrz, ale też dla samego studenta. Takie programy to dla studentów doskonała okazja do spotkania się z biznesem, test odpowiedzialności i szansa na udowodnienie samodzielności i zdolności organizacyjnych. Jest to szansa zdobycia doświadczenia w realizowaniu własnych przedsięwzięć i pozyskiwanie specjalistycznej wiedzy od ekspertów banku, dodatkowe szkolenia oraz wynagrodzenie w postaci stypendium czy przewidzianej nagrody dla najlepszego duetu.