Bank zmieniającego się świata

Przemysław Gdański: Ja bardzo lubię ludzi, a bank to ludzie

Przemysław Gdański: Ja bardzo lubię ludzi, a bank to ludzie

W BNP Paribas pracuje około 8 tysięcy osób.  – Z wieloma z nich spotykałem się,  spotykam i będę spotykał. Wierzę, że mam wpływ na ich życie. Wierzę, że współtworzę organizację, w której oni spędzają większość dnia czy tygodnia. Że dostrzegają, że organizacja zmienia się na lepsze zarówno dla pracowników jak i naszych klientów. Daje mi to ogromną satysfakcję i energię – mówi Przemysław Gdański, Prezes Banku BNP Paribas.

Zdaniem Prezesa trzeba dążyć za wszelką cenę do tego, aby w życiu zawodowym robić to, co się lubi.  – Ja bardzo lubię bankowość, lubię swoją robotę – przyznaje Przemysław Gdański i dodaje, że jeżeli robimy to, co lubimy to szansa, że będzie nam to dobrze wychodziło, jest dużo większa.

Patrząc na ostatnie sukcesy Banku BNP Paribas trudno oprzeć się wrażeniu, że ludzie, którzy w nim pracują podchodzą do swoich zadań z pasją. Otóż BNP jako jedyny Bank w Polsce zdobył podium rankingów „Forbes” i „Newsweek Polska” aż w czterech kategoriach. Bank zdobył trzecie miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii Bankowość Tradycyjna oraz drugie w kategorii Bankowość Zdalna. Miesięcznik Forbes Polska docenił Bank BNP Paribas za „Najbardziej innowacyjny Private Banking” oraz przyznał mu trzecie miejsce w rankingu „Bank Przyjazny Firmie”.

 

#zostanwdomu i #bankujzdomu

Warto podkreślić, że wszystkie te wyróżnienia Bank otrzymał w nietypowym i trudnym czasie – czasie pandemii. Miejsca na podium w obu rankingach potwierdzają fakt, że BNP Paribas doskonale zareagował na zmieniające się potrzeby Klientów. Kiedy w marcu rząd ogłosił stan zagrożenia epidemiologicznego BNP Paribas natychmiast uruchomił dla Klientów specjalną stronę, na której znajdą informacje dotyczące usprawnień wdrożonych w związku z akcją #zostanwdomu. – Gdyby rok temu ktoś mnie zapytał czy mogę sobie wyobrazić nasz bank pracujący w tak dużym stopniu w formie zdalnej to powiedziałbym, że brzmi to zupełnie abstrakcyjnie – wyznaje podczas rozmowy z Olkiem Wandzlem, gospodarzem popularnego podcastu na Spotify „Olek Wandzel podcast”. – W związku z tym musieliśmy bardzo szybko na tę sytuację zareagować i przede wszystkim zmienić styl pracy banku z typowo stacjonarnego na maksymalnie zdalny – wyjaśnia Przemysław Gdański

Obecnie zdalnie swoje obowiązki wykonuje około 6 tysięcy pracowników Banku BNP Paribas. – Jesteśmy szereg miesięcy po wybuchu pandemii i z całą świadomością mogę powiedzieć, że to wyzwanie udało nam się pokonać w bardzo dobrym stylu – ocenia Prezes. – Udało nam się bardzo szybko przestawić bank na zupełnie inny model funkcjonowania, uniknąć przy tym jakichkolwiek wpadek, błędów czy zjawisk z obszaru ryzyka operacyjnego i sprawnie funkcjonować. W niektórych obszarach na poziomie efektywności wyższym niż to było wcześniej – podkreśla.

Pandemia wpłynęła także na działalność oddziałów banku. BNP Paribas dostosował swoje placówki do funkcjonowania w czasie pandemii zapewniając Klientom oraz pracownikom wszelkiego rodzaju środki bezpieczeństwa (maseczki, płyny dezynfekujące, rękawiczki)  i wdrożył nowe standardy obsługi Klienta (Booksy). Placówki są również regularnie dezynfekowane z wykorzystaniem specjalistycznych środków. – W oddziałach bankowości zdalnej uprawiać się nie da. Ci ludzie, którzy w naszej sieci pracują i pracowali biurowo od początku pandemii są naszymi bohaterami – podkreśla.

Przyszłość placówek bankowych

Zdaniem Przemysława Gdańskiego o potrzebie istnienia placówek bankowych decyduje nie bank, a klienci. – Jest wielu klientów, którzy ich potrzebują. Chcą do kogoś przychodzić, chcą porozmawiać z kimś do kogo mają zaufanie, kogo znają i postrzegają jako eksperta – tłumaczy i dodaje, że nie przewiduje, aby to się szybko zmieniło. – Zmienia się jednak ich rola i format – zauważa Prezes BNP Paribas. – Intensywnie transformujemy nasze placówki. Z miejsc, gdzie załatwia się operacje bankowe przeobrażamy się w miejsca o charakterze doradczym. W naszych placówkach klient może porozmawiać z ekspertem w bardzo komfortowych warunkach. Przy kawie, siedząc wygodnie na kanapie – mówi.  BNP Paribas dąży do tego, aby jego placówki były także elementem życia pozabankowego. – Najbardziej znanym przykładem jest nasza placówka w Sezamie na Marszałkowskiej, która wieczorem zamienia się w miejsce spotkań z kulturą, ciekawymi ludźmi, z artystami, z pisarzami. – nadmienia Prezes.

Sieć bankowa staje się ekosystemem, w którym spotykają się klienci z bankiem nie tylko w sprawach finansowych. Placówki będą coraz przyjaźniejsze. Zdaniem Prezesa Banku BNP Paribas coraz ważniejsze jest to, aby placówka była miejscem do którego wchodząc czujesz się komfortowo, dobrze. – Gdzie pachnie dobrą kawą, gdzie sączy się delikatna muzyka, gdzie witają cię uśmiechnięci ludzie – opisuje. – Myślę, że człowiek jest z natury społeczny, więc takie całkowite odcięcie się od interakcji osobistych w sprawach dotyczących pieniędzy – czy to w tych, które chcemy zainwestować czy tych, które chce pożyczyć –  jeszcze przez długi czas się w stu procentach nie wydarzy – dodaje.

Polecamy cały wywiad z Przemysławem Gdańskim >>> Spotify „Olek Wandzel podcast”:

Przemysław Gdański w rozmowie z Olkiem Wandzlem opowiadał także o wyzwaniach, które stoją przed prezesem banku, o dynamicznie zmieniającej się branży finansowej, widocznych już następstwach covid-19 oraz przeróżnych inicjatywach BNP Paribas, które mają na celu edukowanie i wspieranie Polaków.

ZACHĘCAMY DO ŚLEDZENIA KANAŁU SPOTIFY BNP Paribas Talks 

 

CZYTAJ TAKŻE:

POPRZEDNI ARTYKUŁ

Sytuacja ekonomiczna w Polsce

Sytuacja ekonomiczna w Polsce – stabilna gospodarka i dobre wyniki w czasie pandemii

Wbrew pesymistycznym prognozom, polska gospodarka w dobie pandemii koronawirusa trzyma się mocno. Jak wyglądają wyniki ekonomiczne i dlaczego mogą być…

Czytaj więcej

NASTĘPNY ARTYKUŁ

Zakupy na raty. Co warto wiedzieć?

Zakupy na raty. Co warto wiedzieć?

Zepsuła Ci się pralka, potrzebujesz nowego laptopa lub chcesz wyposażyć nowe mieszkanie w sprzęt? Możesz skorzystać z kredytu ratalnego. Dlaczego…

Czytaj więcej