Tworzenie sklepu internetowego – od czego zacząć? Poradnik
Jeśli od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego, a nie wiesz od czego zacząć? Ten artykuł jest dla Ciebie.
Poniżej przedstawiamy proste zasady, które pomogą Ci zacząć przygodę z e-commerce.
Wybór programu
Aby stworzyć sklep internetowy potrzebna jest nam technologia dokładnie program, który pozwoli zbudować i zarządzać sklepem. Przy wyborze oprogramowania warto zwrócić uwagę na kilka elementów:
- wsparcie mailowe/telefoniczne oferowane przez producenta programu,
- łatwy i wygodny dostęp do panelu zarządzania,
- dostęp do aktualizacji oprogramowania co pozwala na dodanie nowych funkcji lub poprawek, a tym samym ulepszyć system,
- hosting strony
- dostęp do wielu szablonów wizualnych
- dostępność wersji responsywnej strony dostosowanej do widoku na urządzaniach mobilnych
- możliwość integracji programu z innymi systemami dostępnymi na rynku takimi jak np. system magazynowo – księgowy pozwalający na kontrolę stanów magazynowych, synchronizację stanu w sklepie stacjonarnym i internetowym, umożliwiający prowadzenie sprzedaży online-offline.
Wybór i rejestracja domeny
Adres naszej strony/sklepu internetowego powinna być:
- skojarzony z branżą, w której działa sklep
- krótki,
- łatwy do zapamiętania
- bez polskich znaków
- różniąca się od innych domen
Produkt
Tworząc bazę produktów należy zadbać o każdy szczegół po to, aby potencjalny klient poprzez dostępne filtry mógł w prosty sposób wyszukać pożądaną rzecz. Istotne są:
- nazwa produktu
- cena
- cechy szczególne
- opis
- zdjęcia
- aranżacje
Różnorodność form płatności i dostawy
Klienci lubią mieć wybór, dlatego warto zadbać o to, aby w naszym sklepie było kilka form płatności i dostawy. Ograniczając te obszary możemy doprowadzić do rezygnacji z zakupu produktu przez potencjalnego klienta.
Budowanie zaufania
Chcąc zyskać zaufanie musimy pamiętać przede wszystkim o bezpieczeństwie danych naszych użytkowników, uzyskując certyfikat ssl, który wskazuje iż dana strona jest zabezpieczona. Nie posiadając tego certyfikatu jest prawie pewne, że potencjalny klient nie dokona zakupu w naszym sklepie.
Elementy strony, które wzbudzają zaufanie to:
- możliwość dodawania oceny o sklepie i produktach w formie przyznanych gwiazdek i opinii,
- emblematy płatności dostawców,
- informacja o szybkiej wysyłce,
- dobrze wyeksponowane dane kontaktowe (telefon, chat)
- informacja o zwrotach
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu i funkcjonowaniu sklepu internetowego zapraszamy do obejrzenia webinaru poniżej: