KODEKS WSPÓŁPRACY
Krok 1: Sprawdzamy potrzeby technologiczne Banku
- Ustalamy priorytety dla danej linii biznesowej.
- Dla zweryfikowania wstępnych założeń, przeprowadzamy badania z klientami.
- We współpracy z linią biznesową, wyznaczamy Właściciela Produktu (Product Ownera).
- Kompletujemy interdyscyplinarny zespół i budżet do realizacji POC (Proof of Concept).
- Startujemy z komunikacją naszego zapotrzebowania. Więcej informacji dostępnych jest tutaj Otwiera się w nowym oknie..
- Uwaga: nie wymagamy, aby startup miał doświadczenie we współpracy z bankami.
Krok 2: Łączymy właścicieli biznesowych ze startupami
- Przez ok. 2 tygodnie szukamy technologii na rynku (scouting startupów).
- Zainteresowane startupy zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z Zespołem Współpracy z Fintechami
- Pomagamy w przygotowaniu się do przyszłych rozmów.
- Wybrane startupy zapraszamy na spotkanie, m.in. w ramach Office Hours.
- Podpisujemy umowę o poufności (NDA).
- Podczas spotkania, każdy startup ma 45 minut na prezentację rozwiązania w odniesieniu do naszych potrzeb.
Krok 3: Pracujemy razem nad rozwiązaniem (warsztaty)
- Kontynuujemy prace z wybranymi startupami podczas Office Hours.
- Organizujemy warsztaty, na których pracujemy m.in. nad dopasowaniem rozwiązania do naszych potrzeb.
- Określamy założenia biznesowe i techniczne, które będziemy weryfikować w ramach Proof of Concept.
- Ustalamy treść i warunki zamówienia dla startupu.
- Razem kompletujemy dokumenty i pomagamy przejść przez wewnętrzne procedury Banku.
- Podpisujemy jeden z uproszczonych wzorów umów na Proof of Concept.
Krok 4: Testujemy rozwiązanie (POC)
- Testujemy wybraną technologię w ramach Proof of Concept.
- Czas, jaki jest potrzebny na testowanie danego rozwiązania, ustalamy indywidualnie.
- Wyciągamy wnioski z Proof of Concept i – jeśli są pomyślne – kontynuujemy prace.
- Ustalamy cele biznesowe (KPI), precyzujemy zakres dalszych prac.
- Rekomendujemy startup do wdrożenia w Banku.
Krok 5: Wdrażamy najlepsze rozwiązania
- Ustalamy, jaki model współpracy na linii startup – Bank będzie najlepszy dla obu stron.
- Przygotowujemy Właściciela Produktu do zaprezentowania rozwiązania na Komitecie Inwestycyjnym.
- Przedstawimy startupowi wzór umowy.
- Bierzemy się do pracy.
- Jeśli to możliwe, wspólnie zastanawiamy się jak wdrożoną technologię można zastosować w innych obszarach naszego Banku.
Krok 6: Dbamy o relacje
- Startupy rekrutuje Zespół Relacji z Fintechami Banku BNP Paribas (koordynator: Michał Miszułowicz).
- Firma, z którą decydujemy się współpracować, ma swojego opiekuna po stronie Laboratorium Innowacji.
- Pomagamy przejść startupom przez wszystkie etapy procesu i wewnętrznych procedur Banku.
- Dajemy jasną i konkretną informację zwrotną. Proces od Proof of Concept do właściwego wdrożenia staramy się zamknąć w okresie od 6-ciu do 12-stu miesięcy.