Konto Otwarte na Ciebie
Korzyści z przeniesienia konta
Przeniesienie konta nigdy nie było tak proste! Teraz nie musisz nawet odwiedzać swojego dotychczasowego banku – wszystko zrobimy za Ciebie!
Jakie dokumenty będą mi potrzebne?
- Żeby otworzyć konto osobiste należy okazać jedynie dowód osobisty lub paszport
- Aby poinformować pracodawcę o zmianie rachunku wystarczy znać jego adres - Bank BNP Paribas poinformuje wskazaną instytucję o zmianach; w przypadku świadczeń ZUS należy wskazać również numer świadczenia
- Do przeniesienia zleceń stałych potrzebne są dane odbiorców (wyłącznie nazwa i numer rachunku)
- Do przeniesienia poleceń zapłaty potrzebne są dane wierzycieli oraz identyfikator płatności
Jak przebiega proces przeniesienia konta do Banku BNP Paribas
Upoważnienie dla banku
Klient udziela pełnomocnictwa dla nowego banku do:
- Przeniesienia konta
- Przeniesienia zleceń stałych/poleceń zapłaty
- Zamknięcia konta w dotychczasowym banku (w zależności od decyzji Klienta)
Skanowanie i przesyłanie
Wniosek i pełnomocnictwo Klienta są skanowane i przesyłane przez Ognivo (Krajowa Izba Rozliczeniowa) - proces ten trwa maksymalnie 7 dni
Działania dotychczasowego banku
Dotychczasowy bank jest zobowiązany:
- Przygotować i wysłać do nowego banku wymagane informacje o usługach
- Przenieść całość lub część salda
- Zamknąć rachunek (w zależności od decyzji Klienta)
Przypadek braku możliwości przeniesienia konta
W przypadku braku możliwości przeniesienia konta, dotychczasowy bank kontaktuje się bezpośrednio z Klientem oraz przekazuje informacje do nowego banku
Najczęściej zadawane pytania
Wypełnij Wniosek o przeniesienie rachunku i Upoważnienie do przeniesienia rachunku.
Możesz to zrobić w dowolnym Centrum klienta banku. W przypadku rachunku wspólnego dokumenty podpisują wszyscy właściciele rachunku.
TAK. Jeśli posiadasz już konto osobiste w BNP Paribas możesz przenieść same usługi powiązane z dotychczasowym rachunkiem (tj. stałe zlecenie lub polecenie zapłaty) wskazując datę, od której mają być realizowane przez BNP Paribas.
NIE. Przeniesienie rachunku nie oznacza przeniesienia numeru dotychczasowego rachunku. Nowy numer rachunku zostanie nadany przez BNP Paribas.
Poinformujemy Twój zakład pracy o nowym numerze rachunku jeśli na wniosku podasz nam nazwę i adres swojego pracodawcy.
NIE. Taka dyspozycja dokonywana jest na Twoje życzenie. Jeśli chcesz zamknąć dotychczasowy rachunek w innym banku, zaznacz to na wniosku, a my zrobimy to za Ciebie.
W trakcie przenoszenia rachunku płatniczego mogą wystąpić trudności, uniemożliwiające zamknięcie dotychczasowego rachunku Klienta np.:
- z którego są dokonywane spłaty kredytów, w tym udzielonych z wykorzystaniem karty kredytowej,
- na którym dokonano zajęcia środków w toku postępowania egzekucyjnego lub zabezpieczającego,
- z blokadami środków,
- na którym została ustanowiona kaucja środków na poczet zobowiązań Klienta wobec innego dostawcy,
- z saldem ujemnym,
- prowadzonego dla Klienta, wobec którego zostało wydane postanowienie o ogłoszeniu przez niego upadłości lub który złożył wniosek o ogłoszenie upadłości,
- Limit zadłużenia – żeby zamknąć konto, musisz najpierw spłacić debet.
- Konto powiązane z lokatą – np. wskazane do przelewu odsetek lub oszczędności po jej zakończeniu. Możesz zamknąć dotychczasowe konta dopiero po rozwiązaniu lub zmianie umów o pozostałe usługi bankowe.
Pełną listę ograniczeń znajdziesz w dokumencie Informacja o trybie przeniesienia rachunku płatniczego w BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna („Bank BNP Paribas”) dostępnym na naszej stronie.
Przeniesienie konta osobistego do BNP Paribas jest całkowicie bezpłatne.
Maksymalnie do 12 dni roboczych, a przeniesienie usług płatniczych np. stałych zleceń lub poleceń zapłaty nawet do 2 tygodni.
Kontakt
Przyjdź do Centrum klienta
Teraz masz także możliwość rezerwacji spotkania z Doradcą na konkretną godzinę.
Umów się na wygodny dla Ciebie termin i oszczędzaj swój czas!
Dokumenty do pobrania
- Bank BNP Paribas stosuje zasady Rekomendacji Związku Banków Polskich, dotyczącej dobrych praktyk w zakresie przenoszenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla Klientów indywidualnych
- Rekomendacja ma na celu ułatwienie Klientom przenoszenie kont osobistych/ usług płatniczych do innych banków
- Zgodnie z zasadami Rekomendacji Klient ma prawo do otrzymania rzetelnej i bezpłatnej informacji o procedurze przenoszenia rachunku zarówno w nowym, jak i dotychczasowym banku
- Sposób przekazywania informacji między bankami gwarantuje bezpieczeństwo danych Klienta
- Przenoszenie odbywa się według ustalonych zasad