Raport społeczny 2015 Banku BGŻ BNP Paribas movie zobacz skrót raportu
left arrow Wróć do pozostałych działów
Wersja dla niedowidzących
ucho
left arrow
globe

Nasza odpowiedzialność gospodarcza

Wspieramy rozwój gospodarki

W naszą podstawową działalność wpisane jest długofalowe finansowanie rozwoju polskiej gospodarki. Zapewniamy rodzimym firmom, w tym z sektora agrobiznesu, nie tylko finansowanie ich planów inwestycyjnych, ale także ekspercką wiedzę pomocną w nakreślaniu kierunków rozwoju. Jesteśmy zobowiązani wobec naszych klientów do stałego podnoszenia wiedzy — w tym na temat uwarunkowań sektora rolno-spożywczego — oraz doskonalenia produktów i form współpracy z klientami.

co trzeci

kredyt w sektorze rolnictwa został udzielony przez nasz Bank.

pln

zysk to nie wszystko

Dzięki politykom CSR monitorujemy ryzyka działalności w sektorach uznawanych za wrażliwe. Dogłębnej analizie poddajemy nie tylko krótkoterminowe finansowanie podmiotu lub transakcji przez nasz Bank, ale także odłożone w czasie konsekwencje społeczne, ekonomiczne i środowiskowe.

pln

innowacyjny klient

Doceniamy klientów, którzy stale podnoszą poziom swojej innowacyjności biznesowej i/lub społecznej, przyznając rokrocznie nagrody w konkursie „Innowacyjny klient”. W 2015 r. — w drugiej już edycji konkursu - wyróżnienie otrzymały 4 firmy w zakresie innowacyjności biznesowej (nowoczesne technologie produkcji, laboratoria kontroli jakości, wzrost higieny pracy) oraz 2 za innowacyjność społeczną (aktywne działania w ramach lokalnych społeczności).

Prowadzimy biznes w etyczny sposób

Za promocję standardów etycznych wśród pracowników — spójnych na poziomie całej Grupy BGŻ BNP Paribas - odpowiada Komitet ds. Etycznych. Nadzór nad regulacjami wewnętrznymi sprawuje Departament ds. Monitorowania Zgodności.

book

standardy etyczne

W Banku posługujemy się 11 zasadami
Kodeksu postępowania pracowników Banku BGŻ BNP Paribas.

więcej more
hand

zero tolerancji dla nadużyć

Zasada obowiązująca w Banku BGŻ BNP Paribas obliguje nas do stałej kontroli operacyjnej, według zasad określonych w procedurach, politykach i regulacjach wewnętrznych.

więcej more
members

„intro” dla nowo zatrudnionych

Wszyscy nowo zatrudnieni pracownicy są szkoleni z obowiązujących w naszym Banku standardów etycznych, w tym dotyczących konfliktu interesów, przeciwdziałania korupcji, nadużyć i informacji poufnych.

envelope

skrzynki zaufania

Każdy pracownik ma możliwość poufnego zgłaszania przypadków związanych z nieprzestrzeganiem zasad etycznych — bezpośredniemu przełożonemu lub na dedykowane adresy
e-mailowe. Specjalną procedurą (tzw. whistle-blowing) objęte są zgłoszenia o incydentach braku zgodności.

talk

odpowiedzialna komunikacja

Przestrzegamy zasad reklamowania usług bankowych uchwalonych przez Komisję Nadzoru Finansowego; kierujemy się również Zasadami dobrej praktyki bankowej wydanymi przez Związek Banków Polskich. Prowadzimy komunikację — zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnym — w sposób odpowiedzialny, przejrzysty i wiarygodny.

więcej more
in yan

NA RZECZ ETYCZNEGO BIZNESU W POLSCE

Inicjujemy i angażujemy się w działania służące budowaniu etycznej świadomości polskiego biznesu (szczególnie w sektorze finansowym) oraz wypracowaniu najlepszych praktyk i narzędzi odpowiedzialnego zarządzania:

  • Global Compact: Koalicja Rzeczników Etyki,
  • Komisja Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich,
  • Konkurs Etyka w Finansach organizowany przez Związek Banków Polskich.

Doskonalimy jakość naszych produktów i usług

Słuchamy uważnie naszych klientów, wykorzystując ich sugestie do ulepszania naszej oferty. Tworząc nowe produkty, stosujemy metodę co-creation — dzięki wspólnej dyskusji ostateczny kształt danego rozwiązania uwzględnia głos klientów. Raporty reklamacyjne analizujemy pod kątem zasadności roszczeń, ale też w kontekście ewentualnych niezrozumiałych zapisów, które te reklamacje generują.

więcej more

6/10

klientów deklaruje „zdecydowane zadowolenie” z usług Banku

Wyniki pomiaru satysfakcji wskazują na to, że nasi klienci cenią nasze produkty i chętnie polecają je innym. Uznajemy to za bardzo dobry wynik, zwłaszcza w kontekście połączenia banków. W 2015 roku rozpoczęliśmy również przygotowania do kompleksowego badania satysfakcji klientów indywidualnych i firmowych połączonego Banku.

shield

OCHRONA PRYWATNOŚCI KLIENTA

Do ochrony prywatności obligują nas wymogi prawne, ale przede wszystkim odpowiedzialność za interes klientów oraz reputację naszego Banku.

więcej more

CHCEMY BYĆ DOSTĘPNI DLA WSZYSTKICH

Dążymy do tego, by nasze placówki były jak najbardziej przyjazne. Uczestniczyliśmy w pracach Komitetu Związku Banków Polskich przygotowującego dokument Dobrych Praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki. Myślimy o klientach przychodzących do oddziału z małymi dziećmi. W ramach lokalnych programów grantowych przybliżamy osobom starszym tajniki bankowości elektronicznej.

oldman

udogodnienia dla osób mających trudności z poruszaniem się
(oddziały na parterze, wywłaszczone wejścia, windy, punkty obsługi klienta na odpowiedniej wysokości).

people

413 kącików zabaw dla dzieci.

monitor

nowa strona internetowa, dostosowana do potrzeb klientów z dysfunkcją narządu wzroku
(prace w toku).

Odpowiedzialne produkty

Dialog z klientami, w połączeniu z wiedzą naszych ekspertów, pozwala doskonalić ofertę naszych produktów. Szczególnie dumni jesteśmy z propozycji bezpłatnego konta dla organizacji pozarządowych.

hand and heart

Pakiet Społeczny Lider

Pakiet Społeczny Lider obejmuje bezpłatne, podstawowe produkty i usługi dla organizacji pozarządowych. Lokalne organizacje społeczne — ważni partnerzy naszego Banku — przyczyniają się do polepszania jakości życia w swoich miejscowościach, także poprzez społeczne akcje organizowane wspólnie z Bankiem.

pipe 2012 1 901 2013 5 506 2014 9 903 2015 12 650 kont

„Konto z serduszkiem”, jak powszechnie je nazywamy w Banku, jest naszą wizytówką
i powodem do szczególnej dumy — z kilku powodów:

  • ma charakter innowacji społecznej, której brakowało na rynku,
  • powstało z inicjatywy naszych pracowników,
  • stanowi zachętę do aktywności obywatelskiej, zapewniając realne wsparcie już istniejącym oraz ułatwiając start nowo powstającym organizacjom pozarządowym,
  • organizacje pozarządowe często i chętnie polecają sobie nawzajem „Konto z serduszkiem”, co potwierdza jego wpasowanie się w potrzeby tego sektora.
windmill

KREDYT INWESTYCYJNY
ZIELONA ENERGIA

Oferujemy kredyt inwestycyjny Zielona Energia — przeznaczony na finansowanie budowy elektrowni wiatrowych, elektrowni wodnych, fotowoltaicznych oraz instalacji do wytwarzania energii elektrycznej i/lub energii cieplnej z biomasy lub z biogazu. Mogą z niego korzystać podmioty prowadzące lub podejmujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

Kredyt Zielona Energia to:
  • Atrakcyjne oprocentowanie,
  • Indywidualnie ustalane zasady spłaty,
  • Długi okres kredytowania.
under-roof

Kredyt hipoteczny
Mieszkanie dla Młodych

Uczestniczymy w rządowym programie „Mieszkanie dla Młodych”, dającym młodym ludziom szansę na własne mieszkanie na preferencyjnych warunkach (możliwość sfinansowania do 85% wartości nabywanej nieruchomości, dodatkowe ulgi dla rodzin wielodzietnych).

więcej more

Dzielimy się ekspercką wiedzą

Nasi bankowi doradcy i analitycy organizują liczne branżowe wydarzenia na terenie całej Polski oraz biorą w nich udział. Spotkania z klientami i przedstawicielami danego sektora są okazją do merytorycznej dyskusji oraz podzielenia się naszą wiedzą w zakresie finansowania działalności, inwestycji, szans rozwojowych czy konsekwencji zmian legislacyjnych.

map

agrokonferencje w 10 miastach polski

Organizowana od 2006 roku Agrokonferencja to ceniony w sektorze cykl spotkań w różnych miastach, które służą prezentacji zmieniających się trendów, przepisów i perspektyw rynku rolnego.

więcej more
comunication

Partner branżowych wydarzeń

Współpracujemy z instytucjami, uczelniami i organizacjami reprezentującymi różne sektory gospodarki na rzecz rozwoju branży rolno-spożywczej, podnoszenia poziomu kształcenia oraz tworzenia możliwości rozwoju zawodowego młodych rolników.

więcej more
top do góry