W naszą podstawową działalność wpisane jest długofalowe finansowanie rozwoju polskiej gospodarki. Zapewniamy rodzimym firmom, w tym z sektora agrobiznesu, nie tylko finansowanie ich planów inwestycyjnych, ale także ekspercką wiedzę pomocną w nakreślaniu kierunków rozwoju. Jesteśmy zobowiązani wobec naszych klientów do stałego podnoszenia wiedzy — w tym na temat uwarunkowań sektora rolno-spożywczego — oraz doskonalenia produktów i form współpracy z klientami.
kredyt w sektorze rolnictwa został udzielony przez nasz Bank.
Dzięki politykom CSR monitorujemy ryzyka działalności w sektorach uznawanych za wrażliwe. Dogłębnej analizie poddajemy nie tylko krótkoterminowe finansowanie podmiotu lub transakcji przez nasz Bank, ale także odłożone w czasie konsekwencje społeczne, ekonomiczne i środowiskowe.
Doceniamy klientów, którzy stale podnoszą poziom swojej innowacyjności biznesowej i/lub społecznej, przyznając rokrocznie nagrody w konkursie „Innowacyjny klient”. W 2015 r. — w drugiej już edycji konkursu - wyróżnienie otrzymały 4 firmy w zakresie innowacyjności biznesowej (nowoczesne technologie produkcji, laboratoria kontroli jakości, wzrost higieny pracy) oraz 2 za innowacyjność społeczną (aktywne działania w ramach lokalnych społeczności).
Za promocję standardów etycznych wśród pracowników — spójnych na poziomie całej Grupy BGŻ BNP Paribas - odpowiada Komitet ds. Etycznych. Nadzór nad regulacjami wewnętrznymi sprawuje Departament ds. Monitorowania Zgodności.
W Banku posługujemy się 11 zasadami
Kodeksu postępowania pracowników Banku BGŻ BNP Paribas.
Wszyscy pracownicy są zobligowani do zapoznania się z politykami i regulacjami wewnętrznymi normującymi podległy danej osobie obszar. W Intranecie stworzyliśmy specjalną sekcję ‘Etyka w praktyce’ – kompendium wiedzy na temat zagadnień etycznych. Przyznajemy specjalną nagrodę Invictus Etyki doradcom, którzy na co dzień dają wyraz swojemu przywiązaniu do najwyższych standardów etycznych i merytorycznych.
Zasada obowiązująca w Banku BGŻ BNP Paribas obliguje nas do stałej kontroli operacyjnej, według zasad określonych w procedurach, politykach i regulacjach wewnętrznych.
W przypadku korupcji wewnętrznej w Banku zastosowanie mają: a) Polityka przeciwdziałania nadużyciom "; b) Polityka powiadamiania o incydencie braku zgodności., c) Zasady przyjmowania i wręczania prezentów przez pracowników d) Kodeks dobrej praktyki dla pracowników w stosunkach handlowych z kontrahentami e) regulacje dotyczące konfliktu interesów. W przypadkach korupcji zewnętrznej w Banku zastosowanie mają: a) Polityka przeciwdziałania nadużyciom regulacje związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy b) Program przeciwdziałania procederowi prania pieniędzy oraz przeciwdziałania finansowaniu terroryzmu
Wszyscy nowo zatrudnieni pracownicy są szkoleni z obowiązujących w naszym Banku standardów etycznych, w tym dotyczących konfliktu interesów, przeciwdziałania korupcji, nadużyć i informacji poufnych.
Każdy pracownik ma możliwość poufnego zgłaszania przypadków związanych z nieprzestrzeganiem zasad etycznych
— bezpośredniemu przełożonemu lub na dedykowane adresy
e-mailowe. Specjalną procedurą (tzw. whistle-blowing)
objęte są zgłoszenia o incydentach braku zgodności.
Przestrzegamy zasad reklamowania usług bankowych uchwalonych przez Komisję Nadzoru Finansowego; kierujemy się również Zasadami dobrej praktyki bankowej wydanymi przez Związek Banków Polskich. Prowadzimy komunikację — zarówno na poziomie centralnym, jak i lokalnym — w sposób odpowiedzialny, przejrzysty i wiarygodny.
Sformalizowaną ścieżkę decyzyjną, obejmującą m.in. opinie prawne i zgodę Compliance, przechodzą wszystkie nasze produkty i usługi, ich oznakowanie, a także procesy i regulacje wewnętrzne oraz materiały marketingowe. Za ten obszar odpowiada Departament Monitorowania Zgodności. W raportowanym okresie nie wystąpiły nieprawidłowości w zakresie niezgodności informacji o produktach i usługach z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami.
Inicjujemy i angażujemy się w działania służące budowaniu etycznej świadomości polskiego biznesu (szczególnie w sektorze finansowym) oraz wypracowaniu najlepszych praktyk i narzędzi odpowiedzialnego zarządzania:
Słuchamy uważnie naszych klientów, wykorzystując ich sugestie do ulepszania naszej oferty. Tworząc nowe produkty, stosujemy metodę co-creation — dzięki wspólnej dyskusji ostateczny kształt danego rozwiązania uwzględnia głos klientów. Raporty reklamacyjne analizujemy pod kątem zasadności roszczeń, ale też w kontekście ewentualnych niezrozumiałych zapisów, które te reklamacje generują.
więcej6/10
Wyniki pomiaru satysfakcji wskazują na to, że nasi klienci cenią nasze produkty i chętnie polecają je innym. Uznajemy to za bardzo dobry wynik, zwłaszcza w kontekście połączenia banków. W 2015 roku rozpoczęliśmy również przygotowania do kompleksowego badania satysfakcji klientów indywidualnych i firmowych połączonego Banku.
Do ochrony prywatności obligują nas wymogi prawne, ale przede wszystkim odpowiedzialność za interes klientów oraz reputację naszego Banku.
Analizie pod kątem ochrony prywatności klientów poddawane są m.in. procesy w kanałach dystrybucji, dokumenty stosowane w kontaktach z klientami (wzorce umowne, regulaminy usług), materiały informacyjne i marketingowe. Nadzorujemy także ochroną danych osobowych, informacje objęte tajemnicą bankową, stanowiące tajemnicę zawodową czy informacje (w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi). Szczególną uwagę przykładamy do bezpiecznego niszczenia dokumentów.
Dążymy do tego, by nasze placówki były jak najbardziej przyjazne. Uczestniczyliśmy w pracach Komitetu Związku Banków Polskich przygotowującego dokument Dobrych Praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki. Myślimy o klientach przychodzących do oddziału z małymi dziećmi. W ramach lokalnych programów grantowych przybliżamy osobom starszym tajniki bankowości elektronicznej.
udogodnienia dla osób mających trudności z poruszaniem się
(oddziały na parterze, wywłaszczone wejścia, windy, punkty obsługi klienta na odpowiedniej wysokości).
413 kącików zabaw dla dzieci.
nowa strona internetowa, dostosowana do potrzeb klientów z dysfunkcją narządu wzroku
(prace w toku).
Dialog z klientami, w połączeniu z wiedzą naszych ekspertów, pozwala doskonalić ofertę naszych produktów. Szczególnie dumni jesteśmy z propozycji bezpłatnego konta dla organizacji pozarządowych.
Oferujemy kredyt inwestycyjny Zielona Energia — przeznaczony na finansowanie budowy elektrowni wiatrowych, elektrowni wodnych, fotowoltaicznych oraz instalacji do wytwarzania energii elektrycznej i/lub energii cieplnej z biomasy lub z biogazu. Mogą z niego korzystać podmioty prowadzące lub podejmujące działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Kredyt Zielona Energia to:Uczestniczymy w rządowym programie „Mieszkanie dla Młodych”, dającym młodym ludziom szansę na własne mieszkanie na preferencyjnych warunkach (możliwość sfinansowania do 85% wartości nabywanej nieruchomości, dodatkowe ulgi dla rodzin wielodzietnych).
Nasi bankowi doradcy i analitycy organizują liczne branżowe wydarzenia na terenie całej Polski oraz biorą w nich udział. Spotkania z klientami i przedstawicielami danego sektora są okazją do merytorycznej dyskusji oraz podzielenia się naszą wiedzą w zakresie finansowania działalności, inwestycji, szans rozwojowych czy konsekwencji zmian legislacyjnych.
Organizowana od 2006 roku Agrokonferencja to ceniony w sektorze cykl spotkań w różnych miastach, które służą prezentacji zmieniających się trendów, przepisów i perspektyw rynku rolnego.
Temat Agrokonferencji zorganizowanej w 2015 roku („Biznes dobrze wyserwowany – polski stół 2020”) nawiązywał do naszego raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”.
Współpracujemy z instytucjami, uczelniami i organizacjami reprezentującymi różne sektory gospodarki na rzecz rozwoju branży rolno-spożywczej, podnoszenia poziomu kształcenia oraz tworzenia możliwości rozwoju zawodowego młodych rolników.
Jesteśmy partnerem merytorycznym Forum Rynku Spożywczego i Handlu organizowanego przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA. Regularnie wspieramy działalność grup producentów rolnych i współorganizujemy Forum Grup Producentów Rolnych. Bierzemy udział w branżowych targach i wystawach (m.in. AGRO SHOW w Bednarach koło Poznania i AGROTECH w Kielcach). Wspieramy Kongres Branży Mleczarskiej. Od lat współpracujemy również z portalami internetowymi o tematyce rolnej – Gospodarz.pl oraz Gospodarz.tv.
W zakresie edukacji i tworzenia możliwości rozwoju zawodowego młodym ludziom współpracujemy m.in. z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz wyższymi szkołami rolniczymi (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Akademia Podlaska w Siedlcach, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Techniczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy).Kooperujemy także z wydziałami rolnictwa i infrastruktury technicznej urzędów wojewódzkich oraz organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działania na rzecz wsparcia edukacji rolnictwa, takimi jak Fundacja Edukacyjnej Przedsiębiorczości i Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności”.