STRATEGIA I ANALIZA |
G4-1 |
Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla o znaczeniu zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii. |
List Prezesa Zarządu
List Przewodniczącego Rady Nadzorczej
|
PROFIL ORGANIZACJI |
G4-3 |
Nazwa organizacji. |
Profil i skala działalności |
G4-4 |
Główne marki, produkty i/lub usługi. |
G4-5 |
Lokalizacja siedziby głównej organizacji. |
G4-6 |
Liczba krajów, w których działa organizacja oraz podanie nazw tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub tych, które są szczególnie adekwatne w kontekście treści raportu. |
G4-7 |
Forma własności i struktura prawna organizacji. |
Spółki zależne w Grupie Banku |
G4-8 |
Rynki obsługiwane przez organizację (uwzględniając podział geograficzny, obsługiwane sektory oraz typy
klientów i beneficjentów). |
Sieć placówek |
G4-9 |
Skala działalności. |
Skala działalności |
G4-10 |
Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju, umowy o pracę i regionu w podziale na płeć |
tabela
|
G4-11 |
Odsetek zatrudnionych objętych umowami zbiorowymi. |
Zakładowy Układ Zborowy obejmuje ok 99,8% zatrudnionych. |
G4-12 |
Charakterystyka łańcucha dostaw organizacji. |
Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw |
G4-13 |
Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące wielkości organizacji, jej struktury,
własności lub łańcucha dostaw. |
O raporcie |
G4-14 |
Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności. |
Zarządzanie i nadzór nad kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi |
G4-15 |
Zewnętrzne inicjatywy, deklaracje lub zasady dotyczące kwestii ekonomicznych, środowiskowych
lub społecznych, które organizacja podpisała lub do których się stosuje. |
Aktywność w ramach inicjatyw CSR |
G4-16 |
Uczestnictwo w stowarzyszeniach (np. branżowych) oraz organizacjach krajowych i/lub międzynarodowych. |
Identyfikacja istotnych aspektów i ich granic |
G4-17 |
Struktura operacyjna organizacji, z wyróżnieniem głównych działów, spółek zależnych, podmiotów powiązanych oraz przedsięwzięć typu joint-venture. |
Spółki zależne w Grupie Banku |
G4-18 |
Proces definiowania treści raportu. |
O raporcie |
G4-19 |
Istotne aspekty zidentyfikowane w procesie definiowania zawartości raportu. |
G4-20 |
Istotność zidentyfikowanych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego wewnątrz organizacji. |
Wszystkie aspekty zostały zidentyfikowane jako istotne względem społecznego i środowiskowego wpływu Banku na otoczenie. |
G4-21 |
Ograniczenia raportu w stosunku do istotnych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego, z uwzględnieniem podmiotów spoza organizacji. |
Nie stwierdzono. |
G4-22 |
Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia. |
Brak korekt. |
G4-23 |
Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu oraz granic Aspektów. |
O raporcie |
ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY |
G4-24 |
Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację. |
Identyfikacja interesariuszy |
G4-25 |
Podstawy identyfikacji i selekcji interesariuszy. |
G4-26 |
Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy. |
G4-27 |
Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również przez ich zaraportowanie. |
PROFIL RAPORTU |
G4-28 |
Okres objęty raportowaniem. |
O raporcie |
G4-29 |
Data publikacji ostatniego raportu. |
G4-30 |
Cykl raportowania. |
G4-31 |
Osoba kontaktowa. |
G4-32 |
Ineks GRI |
Tabela GRI |
G4-33 |
Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. |
Brak zewnętrznej weryfikacji. |
ŁAD ORGANIZACYJNY |
G4-34 |
Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, ze wskazaniem jednostek, które są odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących wpływów ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. |
Zarządzanie i nadzór nad kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi |
ETYKA |
G4-56 |
Wartości, zasady, standardy, normy postępowania organizacji, zebrane w kodeksach postępowania i kodeksach etycznych. |
Wartości |
G4-57 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy dotyczące zasięgania opinii na temat zachowań etycznych i zgodnych z prawem oraz kwestii związanych z zachowaniem rzetelności organizacji, takich jak infolinie czy telefony zaufania. |
Skrzynki zaufania |
G4-58 |
Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy służące zgłaszaniu obaw dotyczących zachowań nieetycznych lub niezgodnych z prawem oraz kwestii związanych z zachowaniem rzetelności organizacji. |
STANDARDOWE INFORMACJE - SZCZEGÓŁOWE |
KATEGORIA: WSKAŹNIKI EKONOMICZNE |
WYNIKI EKONOMICZNE |
G4-DMA |
DMA: Wyniki ekonomiczne |
Wybrane dane finansowe i wskażniki |
G4-EC1 |
Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona. |
OBECNOŚĆ NA RYNKU |
G4-DMA |
DMA: Obecność na rynku |
Promujemy współpracę opartą na wynikach |
G4-EC5 |
Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla w stosunku do płacy minimalnej na danym rynku w głównych lokalizacjach organizacji. |
POŚREDNI WPŁYW EKONOMICZNY |
G4-DMA |
DMA: Pośredni wpływ ekonomiczny |
Jesteśmy CSR |
G4-EC7 |
Wkład w rozwój infrastruktury oraz świadczenie usług na rzecz społeczeństwa. |
Nasza Fundacja |
PRAKTYKI ZAKUPOWE |
G4-DMA |
DMA: Praktyki zakupowe |
Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw |
G4-EC9 |
Odsetek wydatków przeznaczonych na usługi lokalnych dostawców w głównych lokalizacjach organizacji. |
80% |
KATEGORIA: WSKAŹNIKI ŚRODOWISKOWE |
MATERIAŁY |
G4-DMA |
DMA: Materiały |
Odpowiedzialnie gospodarujemy odpadami |
G4-EN1 |
Wykorzystane materiały według wagi i objętości. |
ENERGIA |
G4-DMA |
DMA: Energia |
Odpowiedzialnie zarządzamy zużyciem energii |
G4-EN3 |
Bezpośrednie pośrednie zużycie energii przez organizację. |
G4-EN6 |
Redukcja zużycia energii. |
EMISJE |
G4-DMA |
DMA: Emisje |
Ograniczamy emisję CO2 |
G4-EN15 |
Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych. |
G4-EN16 |
Łączne pośrednie emisje gazów cieplarnianych. |
ODPADY |
G4-DMA |
DMA: Odpady |
Odpowiedzialnie gospodarujemy odpadami |
G4-EN23 |
Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu oraz metody postępowania z odpadem |
TRANSPORT |
G4-DMA |
DMA: Transport |
Ograniczamy emisję CO2 |
G4-EN30 |
Znaczący wpływ na środowisko wywierany przez transport produktów i innych dóbr oraz materiałów, z których korzysta organizacja w swej działalności oraz transport pracowników. |
OCENA DOSTAWCÓW POD KĄTEM KRYTERIÓW ŚRODOWISKOWYCH |
G4-DMA |
DMA: Ocena dostawców pod kątem kryteriów środowiskowych. |
Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw |
G4-EN32 |
Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów środowiskowych. |
G4-EN33 |
Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki środowiskowe w łańcuchu dostaw i podjęte działania. |
KATEGORIA: WSKAŹNIKI SPOŁECZNE |
WARUNKI PRACY |
ZATRUDNIENIE |
G4-DMA |
DMA: Zatrudnienie |
Kierujemy się wspólnymi wartościami |
G4-LA1 |
Łączna liczba nowych pracowników zatrudnionych w okresie raportowania według wieku, płci i regionu oraz poziom fluktuacji pracowników w podziale na wiek, płeć i region. |
tabela
|
G4-LA2 |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, według głównych jednostek organizacyjnych. |
Korzystamy z benefitów |
G4-LA3 |
Powrót do pracy i wskaźnik rotacji pracowników po urlopie rodzicielskim w podziale na płeć. |
tabela
|
BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY |
G4-DMA |
DMA: Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Zarządzanie "Bepieczeństwem i Higieną Pracy" traktujemy w Banku nie tylko w aspekcie bezpieczeństwa i zdrowia pracowników, ale także ich kompleksowego dobrostanu w miejscu pracy, co przekłada się również na wydajność pracy. W Banku funkcjonuje Komisja BHP nadzorująca stan BHP. W zakresie zarządzania tym tematem Management współpracuje także ściśle ze Społecznymi Inspektorami Pracy wyznaczonymi w poszczególnych jednostkach organizacyjnych przez działające w Banku Organizacje Związkowe. W ramach ewaluacji procesu rokrocznie opracowywane są analizy stanu BHP w Banku. |
G4-LA5 |
Odsetek łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, które doradzają w zakresie programów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz monitorują takie programy. |
W skład Komisji BHP wchodzi 9 stałych członków – pracowników Banku. Kadra zarządzająca współpracuje ściśle ze Społecznymi Inspektorami Pracy, wyznaczonymi przez funkcjonujące w Banku Organizacje Związkowe. |
G4-LA6 |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według płci i regionów. |
Wypadki przy pracy spowodowały łącznie 620 dni niezdolności do pracy. Wypadków śmiertelnych niestwierdzono. Wskaźnik częstości wypadków wyniósł 3,65, a wskaźnik ciężkości 16,67. Nie odnotowano również chorób zawodowych. |
G4-LA7 |
Grupy pracowników z wysokim ryzykiem chorób zawodowych. |
Nie dotyczy |
EDUKACJA I SZKOLENIA |
G4-DMA |
DMA: Edukacja i szkolenia |
Tworzymy dobre warunki rozwoju dla pracowników |
G4-LA9 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia. |
G4-LA10 |
Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę. |
G4-LA11 |
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej w podziale na płeć i kategorie pracownicze. |
tabela
|
RÓŻNORODNOŚC I RÓWNOŚĆ SZANS |
G4-DMA |
DMA: Różnorodność i równość szans |
Dbamy o różnorodność w miejscu pracy |
G4-LA12 |
Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie według płci, wieku, przynależności do mniejszości oraz innych wskaźników różnorodności. |
tabela
|
RÓWNE WYNAGRADZANIE KOBIET I MĘŻCZYZN |
G4-DMA |
DMA: Równe wynagradzanie kobiet i mężczyzn |
Promujemy współpracę opartą na wynikach |
G4-LA13 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn i kobiet według zajmowanego stanowiska. |
OCENA DOSTAWCÓW POD KĄTEM STOSOWANYCH PRAKTYK PRACOWNICZYCH |
G4-DMA |
DMA: Ocena dostawców pod kątem kryteriów pracowniczych |
Nasi dostawcy podpisują Deklarację CSR, w której m.in. zobowiązują się do przestrzegania warunków pracy i bezpieczeństwa, przestrzeganie minimalnego wieku pracowników, braku dyskryminacji. |
G4-LA14 |
Odsetek nowych dostawców, którzy zostali ocenieni pod kątem stosowanych praktyk pracowniczych. |
95% |
G4-LA15 |
Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki związane z praktykami w miejscu pracy w łańcuchu dostaw i podjęte działania. |
nie zidentyfikowano |
MECHANIZMY ROZPATRYWANIA SKARG Z ZAKRESU PRAKTYK ZWIĄZANYCH Z MIEJSCEM PRACY |
G4-DMA |
DMA: Mechanizmy rozpatrywania skarg z zakresu prakty związanych z miejscem pracy |
Zasady składania i rozpatrywania skarg i wniosków pracowników skierowanych do pracodawcy są uregulowane w wewnętrznej Instrukcji. Wszystkie wniesione skargi i wnioski rozpatrywane są przez Departament Relacji Pracowniczych, Zgodności i Ryzyka HR z należytą starannością, wnikliwie i terminowo, na podstawie dogłębnej analizy okoliczności sprawy. Rozpatrzenie skargi lub wniosku związane jest także z podjęciem stosownych działań zmierzających do usunięcia nieprawidłowości, zmiany zasad postępowania. Nadzór nad procesem rozpatrywania skarg i wniosków pracowników pełni Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący Obszar Zarządzania Zasobami Ludzkimi, któremu raz na kwartał Deprartament Relacji Pracowniczych, Zgodności i Ryzyka HR przedstawia raport dot. tematyki i zakresu rozpatrzonych skarg. |
G4-LA16 |
Liczba skarg z zakresu praktyk związanych z miejscem pracy, złożonych, rozpatrzonych i rozwiązanych poprzez oficjalne mechanizmy rozpatrywania skarg. |
Od dnia połączenia Banków (tj. maja 2015 r.) zostało odnotowanych 14 skarg. |
PRAWA CZŁOWIEKA |
PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI |
G4-DMA |
DMA: Przeciwdziałanie dyskryminacji |
Jak rekrutujemy |
G4-HR3 |
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania podjęte w tej kwestii. |
Nie odnotowano. |
SWOBODA ZRZESZANIA SIĘ I ZAWIERANIA UKŁADÓW ZBIOROWYCH |
G4-DMA |
DMA: Swoboda zrzeszania się i zawierania układów zbiorowych |
Bank BGŻ BNP Paribas honoruje wszelkie regulacje dotyczące swobody zrzeszania się pracowników i prawa do sporów. W Banku funkcjonują cztery organizacje związkowe, które troszczą się o interes pracowników, będąc jednocześnie ważnym partnerem w dyskusji o kierunkach rozwoju Banku. |
G4-HR4 |
Działania organizacji i jej dostawców zidentyfikowane jako mogące stwarzać zagrożenie dla prawa do swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych oraz inicjatywy wspierające te prawa. |
Nie zidentyfikowano. |
OCENA DOSTAWCÓW POD WZGLĘDEM RESPEKTOWANIA PRAW CZŁOWIEKA |
G4-DMA |
DMA: Ocena dostawców pod względem respektowania praw człowieka |
Nasi dostawcy podpisują Deklarację CSR, w której m.in. zobowiązują się do przestrzegania warunków pracy i bezpieczeństwa, przestrzeganie minimalnego wieku pracowników, braku dyskryminacji. |
G4-HR10 |
Odsetek nowych dostawców poddanych weryfikacji pod kątem ich przestrzegania praw człowieka. |
95% |
G4-HR11 |
Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki związane z przestrzeganiem praw człowieka w łańcuchu dostaw i podjęte działania. |
Nie zidentyfikowano. |
MECHANIZMY ROZPATRYWANIA SKARG Z ZAKRESU NARUSZENIA PRAW CZŁOWIEKA |
G4-DMA |
DMA: Mechanizmy rozpatrywania skarg z zakresu naruszania praw człowieka |
Bank działa zgodnie z ustawą o prawach człowieka, która ma celu ochronę praw pracownika w miejscu pracy. W szczególności chroni prawo pracowników do życia prywatnego i rodzinnego, przeciwdziała dyskryminacji, w tym dyskryminacji z uwagi na orientację seksualną i ze względu na płeć, co znajduje odzwierciedlenie w postępowaniu pracodawcy wobec pracowników i w obowiązujących w Banku regulacjach wewnętrznych dotyczących tych kwestii. |
G4-HR12 |
Liczba skarg z zakresu naruszenia przestrzegania praw człowieka, złożonych, rozpatrzonych i rozwiązanych poprzez oficjalne mechanizmy rozpatrywania skarg. |
Nie zidentyfikowano. |
WPŁYW NA SPOŁECZEŃSTWO |
SPOŁECZNOŚC LOKALNA |
G4-DMA |
DMA: Społeczność lokalna |
Nasza Fundacja |
G4-SO1 |
Odsetek prowadzonych operacji mających na celu zaangażowanie lokalnej społeczności, ocena wpływu tych działań i programy rozwojowe. |
Stawiamy na inwestycje społeczne |
G4-FS13 |
Punkty dostępu na terenach słabo zaludnionych i słabiej rozwiniętych gospodarczo |
Sieć placówek |
G4-FS14 |
Działania zwiększające dostępność usług finansowych dla osób zagrożonych wykluczeniem |
Chcemy być dostępni dla wszystkich |
PRZECIWDZIAŁANIE KORUPCJI |
G4-DMA |
DMA: Przeciwdziałanie korupcji |
Prowadzimy biznes w etyczny sposób |
G4-SO4 |
Komunikacja i szkolenia pracowników w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji. |
UDZIAŁ W ŻYCIU PUBLICZNYM |
G4-DMA |
DMA: Udział w życiu publicznym |
Organizacja nie przekazuje darowizn na rzecz wymienionych podmiotów. |
G4-SO6 |
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów. |
ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI |
G4-DMA |
DMA: Zgodność z regulacjami |
prowadzimy biznes w etyczny sposób |
G4-SO8 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami. |
W 2015 r. nie nałożono na Bank kar i sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami. |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT |
OZNAKOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG |
G4-DMA |
DMA: Oznakowanie produktów i usług |
odpowiedzialna komunikacja |
G4-PR3 |
Rodzaj informacji o produktach i usługach wymaganych na mocy procedur oraz procent znaczących produktów i usług podlegających takim wymogom informacyjnym. |
G4-PR4 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach według skutków. |
Brak przypadków tego typu niezgodności. |
G4-PR5 |
Wyniki badań pomiaryu satysfkacji klienta. |
Doskonalimy jakość naszych produktów i usług |
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA |
G4-DMA |
DMA: Komunikacja marketingowa |
odpowiedzialna komunikacja |
G4-PR6 |
Sprzedaż produktów zakazanych lub będących przedmiotem publicznej debaty. |
Bank nie prowadzi sprzedaży produktów zakazanych. |
G4-PR7 |
Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu według rodzaju skutków. |
Nie stwierdzono. |
Ochrona prywatności klienta |
G4-DMA |
DMA: Ochrona prywatności klienta |
ochrona prywatności klienta |
G4-PR8 |
Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych. |
ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI |
G4-DMA |
DMA: Zgodność z regulacjami |
prowadzimy biznes w etyczny sposób |
G4-PR9 |
Wartość pieniężna kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług. |
Nie stwierdzono. |