Raport społeczny 2015 Banku BGŻ BNP Paribas movie zobacz skrót raportu
left arrow Wróć do pozostałych działów
Wersja dla niedowidzących
left arrow

Index GRI

Numer wskaźnika G4 Nazwa wskaźnika G4 LINK LUB RAPORTOWANIE
STRATEGIA I ANALIZA
G4-1 Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla o znaczeniu zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii. List Prezesa Zarządu List Przewodniczącego Rady Nadzorczej
PROFIL ORGANIZACJI
G4-3 Nazwa organizacji. Profil i skala działalności
G4-4 Główne marki, produkty i/lub usługi.
G4-5 Lokalizacja siedziby głównej organizacji.
G4-6 Liczba krajów, w których działa organizacja oraz podanie nazw tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub tych, które są szczególnie adekwatne w kontekście treści raportu.
G4-7 Forma własności i struktura prawna organizacji. Spółki zależne w Grupie Banku
G4-8 Rynki obsługiwane przez organizację (uwzględniając podział geograficzny, obsługiwane sektory oraz typy klientów i beneficjentów). Sieć placówek
G4-9 Skala działalności. Skala działalności
G4-10 Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju, umowy o pracę i regionu w podziale na płeć tabela
G4-11 Odsetek zatrudnionych objętych umowami zbiorowymi. Zakładowy Układ Zborowy obejmuje ok 99,8% zatrudnionych.
G4-12 Charakterystyka łańcucha dostaw organizacji. Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw
G4-13 Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące wielkości organizacji, jej struktury, własności lub łańcucha dostaw. O raporcie
G4-14 Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności. Zarządzanie i nadzór nad kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi
G4-15 Zewnętrzne inicjatywy, deklaracje lub zasady dotyczące kwestii ekonomicznych, środowiskowych lub społecznych, które organizacja podpisała lub do których się stosuje. Aktywność w ramach inicjatyw CSR
G4-16 Uczestnictwo w stowarzyszeniach (np. branżowych) oraz organizacjach krajowych i/lub międzynarodowych.
Identyfikacja istotnych aspektów i ich granic
G4-17 Struktura operacyjna organizacji, z wyróżnieniem głównych działów, spółek zależnych, podmiotów powiązanych oraz przedsięwzięć typu joint-venture. Spółki zależne w Grupie Banku
G4-18 Proces definiowania treści raportu. O raporcie
G4-19 Istotne aspekty zidentyfikowane w procesie definiowania zawartości raportu.
G4-20 Istotność zidentyfikowanych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego wewnątrz organizacji. Wszystkie aspekty zostały zidentyfikowane jako istotne względem społecznego i środowiskowego wpływu Banku na otoczenie.
G4-21 Ograniczenia raportu w stosunku do istotnych aspektów wpływu społecznego i środowiskowego, z uwzględnieniem podmiotów spoza organizacji. Nie stwierdzono.
G4-22 Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia. Brak korekt.
G4-23 Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu oraz granic Aspektów. O raporcie
ZAANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY
G4-24 Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację. Identyfikacja interesariuszy
G4-25 Podstawy identyfikacji i selekcji interesariuszy.
G4-26 Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy.
G4-27 Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również przez ich zaraportowanie.
PROFIL RAPORTU
G4-28 Okres objęty raportowaniem. O raporcie
G4-29 Data publikacji ostatniego raportu.
G4-30 Cykl raportowania.
G4-31 Osoba kontaktowa.
G4-32 Ineks GRI Tabela GRI
G4-33 Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Brak zewnętrznej weryfikacji.
ŁAD ORGANIZACYJNY
G4-34 Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, ze wskazaniem jednostek, które są odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących wpływów ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. Zarządzanie i nadzór nad kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi
ETYKA
G4-56 Wartości, zasady, standardy, normy postępowania organizacji, zebrane w kodeksach postępowania i kodeksach etycznych. Wartości
G4-57 Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy dotyczące zasięgania opinii na temat zachowań etycznych i zgodnych z prawem oraz kwestii związanych z zachowaniem rzetelności organizacji, takich jak infolinie czy telefony zaufania. Skrzynki zaufania
G4-58 Wewnętrzne i zewnętrzne mechanizmy służące zgłaszaniu obaw dotyczących zachowań nieetycznych lub niezgodnych z prawem oraz kwestii związanych z zachowaniem rzetelności organizacji.
STANDARDOWE INFORMACJE - SZCZEGÓŁOWE
KATEGORIA: WSKAŹNIKI EKONOMICZNE
WYNIKI EKONOMICZNE
G4-DMA DMA: Wyniki ekonomiczne Wybrane dane finansowe i wskażniki
G4-EC1 Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona.
OBECNOŚĆ NA RYNKU
G4-DMA DMA: Obecność na rynku Promujemy współpracę opartą na wynikach
G4-EC5 Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla w stosunku do płacy minimalnej na danym rynku w głównych lokalizacjach organizacji.
POŚREDNI WPŁYW EKONOMICZNY
G4-DMA DMA: Pośredni wpływ ekonomiczny Jesteśmy CSR
G4-EC7 Wkład w rozwój infrastruktury oraz świadczenie usług na rzecz społeczeństwa. Nasza Fundacja
PRAKTYKI ZAKUPOWE
G4-DMA DMA: Praktyki zakupowe Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw
G4-EC9 Odsetek wydatków przeznaczonych na usługi lokalnych dostawców w głównych lokalizacjach organizacji. 80%
KATEGORIA: WSKAŹNIKI ŚRODOWISKOWE
MATERIAŁY
G4-DMA DMA: Materiały Odpowiedzialnie gospodarujemy odpadami
G4-EN1 Wykorzystane materiały według wagi i objętości.
ENERGIA
G4-DMA DMA: Energia Odpowiedzialnie zarządzamy zużyciem energii
G4-EN3 Bezpośrednie pośrednie zużycie energii przez organizację.
G4-EN6 Redukcja zużycia energii.
EMISJE
G4-DMA DMA: Emisje Ograniczamy emisję CO2
G4-EN15 Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych.
G4-EN16 Łączne pośrednie emisje gazów cieplarnianych.
ODPADY
G4-DMA DMA: Odpady Odpowiedzialnie gospodarujemy odpadami
G4-EN23 Całkowita waga odpadów według rodzaju odpadu oraz metody postępowania z odpadem
TRANSPORT
G4-DMA DMA: Transport Ograniczamy emisję CO2
G4-EN30 Znaczący wpływ na środowisko wywierany przez transport produktów i innych dóbr oraz materiałów, z których korzysta organizacja w swej działalności oraz transport pracowników.
OCENA DOSTAWCÓW POD KĄTEM KRYTERIÓW ŚRODOWISKOWYCH
G4-DMA DMA: Ocena dostawców pod kątem kryteriów środowiskowych. Deklaracje CSR w łańcuchu dostaw
G4-EN32 Odsetek nowych dostawców, którzy zostali poddani ocenie wg kryteriów środowiskowych.
G4-EN33 Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki środowiskowe w łańcuchu dostaw i podjęte działania.
KATEGORIA: WSKAŹNIKI SPOŁECZNE
WARUNKI PRACY
ZATRUDNIENIE
G4-DMA DMA: Zatrudnienie Kierujemy się wspólnymi wartościami
G4-LA1 Łączna liczba nowych pracowników zatrudnionych w okresie raportowania według wieku, płci i regionu oraz poziom fluktuacji pracowników w podziale na wiek, płeć i region. tabela
G4-LA2 Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, według głównych jednostek organizacyjnych. Korzystamy z benefitów
G4-LA3 Powrót do pracy i wskaźnik rotacji pracowników po urlopie rodzicielskim w podziale na płeć. tabela
BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY
G4-DMA DMA: Bezpieczeństwo i higiena pracy Zarządzanie "Bepieczeństwem i Higieną Pracy" traktujemy w Banku nie tylko w aspekcie bezpieczeństwa i zdrowia pracowników, ale także ich kompleksowego dobrostanu w miejscu pracy, co przekłada się również na wydajność pracy. W Banku funkcjonuje Komisja BHP nadzorująca stan BHP. W zakresie zarządzania tym tematem Management współpracuje także ściśle ze Społecznymi Inspektorami Pracy wyznaczonymi w poszczególnych jednostkach organizacyjnych przez działające w Banku Organizacje Związkowe. W ramach ewaluacji procesu rokrocznie opracowywane są analizy stanu BHP w Banku.
G4-LA5 Odsetek łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, które doradzają w zakresie programów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz monitorują takie programy. W skład Komisji BHP wchodzi 9 stałych członków – pracowników Banku. Kadra zarządzająca współpracuje ściśle ze Społecznymi Inspektorami Pracy, wyznaczonymi przez funkcjonujące w Banku Organizacje Związkowe.
G4-LA6 Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według płci i regionów. Wypadki przy pracy spowodowały łącznie 620 dni niezdolności do pracy. Wypadków śmiertelnych niestwierdzono. Wskaźnik częstości wypadków wyniósł 3,65, a wskaźnik ciężkości 16,67. Nie odnotowano również chorób zawodowych.
G4-LA7 Grupy pracowników z wysokim ryzykiem chorób zawodowych. Nie dotyczy
EDUKACJA I SZKOLENIA
G4-DMA DMA: Edukacja i szkolenia Tworzymy dobre warunki rozwoju dla pracowników
G4-LA9 Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według struktury zatrudnienia.
G4-LA10 Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę.
G4-LA11 Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej w podziale na płeć i kategorie pracownicze. tabela
RÓŻNORODNOŚC I RÓWNOŚĆ SZANS
G4-DMA DMA: Różnorodność i równość szans Dbamy o różnorodność w miejscu pracy
G4-LA12 Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie według płci, wieku, przynależności do mniejszości oraz innych wskaźników różnorodności. tabela
RÓWNE WYNAGRADZANIE KOBIET I MĘŻCZYZN
G4-DMA DMA: Równe wynagradzanie kobiet i mężczyzn Promujemy współpracę opartą na wynikach
G4-LA13 Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn i kobiet według zajmowanego stanowiska.
OCENA DOSTAWCÓW POD KĄTEM STOSOWANYCH PRAKTYK PRACOWNICZYCH
G4-DMA DMA: Ocena dostawców pod kątem kryteriów pracowniczych Nasi dostawcy podpisują Deklarację CSR, w której m.in. zobowiązują się do przestrzegania warunków pracy i bezpieczeństwa, przestrzeganie minimalnego wieku pracowników, braku dyskryminacji.
G4-LA14 Odsetek nowych dostawców, którzy zostali ocenieni pod kątem stosowanych praktyk pracowniczych. 95%
G4-LA15 Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki związane z praktykami w miejscu pracy w łańcuchu dostaw i podjęte działania. nie zidentyfikowano
MECHANIZMY ROZPATRYWANIA SKARG Z ZAKRESU PRAKTYK ZWIĄZANYCH Z MIEJSCEM PRACY
G4-DMA DMA: Mechanizmy rozpatrywania skarg z zakresu prakty związanych z miejscem pracy Zasady składania i rozpatrywania skarg i wniosków pracowników skierowanych do pracodawcy są uregulowane w wewnętrznej Instrukcji. Wszystkie wniesione skargi i wnioski rozpatrywane są przez Departament Relacji Pracowniczych, Zgodności i Ryzyka HR z należytą starannością, wnikliwie i terminowo, na podstawie dogłębnej analizy okoliczności sprawy. Rozpatrzenie skargi lub wniosku związane jest także z podjęciem stosownych działań zmierzających do usunięcia nieprawidłowości, zmiany zasad postępowania. Nadzór nad procesem rozpatrywania skarg i wniosków pracowników pełni Wiceprezes Zarządu Banku nadzorujący Obszar Zarządzania Zasobami Ludzkimi, któremu raz na kwartał Deprartament Relacji Pracowniczych, Zgodności i Ryzyka HR przedstawia raport dot. tematyki i zakresu rozpatrzonych skarg.
G4-LA16 Liczba skarg z zakresu praktyk związanych z miejscem pracy, złożonych, rozpatrzonych i rozwiązanych poprzez oficjalne mechanizmy rozpatrywania skarg. Od dnia połączenia Banków (tj. maja 2015 r.) zostało odnotowanych 14 skarg.
PRAWA CZŁOWIEKA
PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI
G4-DMA DMA: Przeciwdziałanie dyskryminacji Jak rekrutujemy
G4-HR3 Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania podjęte w tej kwestii. Nie odnotowano.
SWOBODA ZRZESZANIA SIĘ I ZAWIERANIA UKŁADÓW ZBIOROWYCH
G4-DMA DMA: Swoboda zrzeszania się i zawierania układów zbiorowych Bank BGŻ BNP Paribas honoruje wszelkie regulacje dotyczące swobody zrzeszania się pracowników i prawa do sporów. W Banku funkcjonują cztery organizacje związkowe, które troszczą się o interes pracowników, będąc jednocześnie ważnym partnerem w dyskusji o kierunkach rozwoju Banku.
G4-HR4 Działania organizacji i jej dostawców zidentyfikowane jako mogące stwarzać zagrożenie dla prawa do swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych oraz inicjatywy wspierające te prawa. Nie zidentyfikowano.
OCENA DOSTAWCÓW POD WZGLĘDEM RESPEKTOWANIA PRAW CZŁOWIEKA
G4-DMA DMA: Ocena dostawców pod względem respektowania praw człowieka Nasi dostawcy podpisują Deklarację CSR, w której m.in. zobowiązują się do przestrzegania warunków pracy i bezpieczeństwa, przestrzeganie minimalnego wieku pracowników, braku dyskryminacji.
G4-HR10 Odsetek nowych dostawców poddanych weryfikacji pod kątem ich przestrzegania praw człowieka. 95%
G4-HR11 Istotne faktyczne i potencjalne negatywne skutki związane z przestrzeganiem praw człowieka w łańcuchu dostaw i podjęte działania. Nie zidentyfikowano.
MECHANIZMY ROZPATRYWANIA SKARG Z ZAKRESU NARUSZENIA PRAW CZŁOWIEKA
G4-DMA DMA: Mechanizmy rozpatrywania skarg z zakresu naruszania praw człowieka Bank działa zgodnie z ustawą o prawach człowieka, która ma celu ochronę praw pracownika w miejscu pracy. W szczególności chroni prawo pracowników do życia prywatnego i rodzinnego, przeciwdziała dyskryminacji, w tym dyskryminacji z uwagi na orientację seksualną i ze względu na płeć, co znajduje odzwierciedlenie w postępowaniu pracodawcy wobec pracowników i w obowiązujących w Banku regulacjach wewnętrznych dotyczących tych kwestii.
G4-HR12 Liczba skarg z zakresu naruszenia przestrzegania praw człowieka, złożonych, rozpatrzonych i rozwiązanych poprzez oficjalne mechanizmy rozpatrywania skarg. Nie zidentyfikowano.
WPŁYW NA SPOŁECZEŃSTWO
SPOŁECZNOŚC LOKALNA
G4-DMA DMA: Społeczność lokalna Nasza Fundacja
G4-SO1 Odsetek prowadzonych operacji mających na celu zaangażowanie lokalnej społeczności, ocena wpływu tych działań i programy rozwojowe. Stawiamy na inwestycje społeczne
G4-FS13 Punkty dostępu na terenach słabo zaludnionych i słabiej rozwiniętych gospodarczo Sieć placówek
G4-FS14 Działania zwiększające dostępność usług finansowych dla osób zagrożonych wykluczeniem Chcemy być dostępni dla wszystkich
PRZECIWDZIAŁANIE KORUPCJI
G4-DMA DMA: Przeciwdziałanie korupcji Prowadzimy biznes w etyczny sposób
G4-SO4 Komunikacja i szkolenia pracowników w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji.
UDZIAŁ W ŻYCIU PUBLICZNYM
G4-DMA DMA: Udział w życiu publicznym Organizacja nie przekazuje darowizn na rzecz wymienionych podmiotów.
G4-SO6 Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów.
ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI
G4-DMA DMA: Zgodność z regulacjami prowadzimy biznes w etyczny sposób
G4-SO8 Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami. W 2015 r. nie nałożono na Bank kar i sankcji pozafinansowych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRODUKT
OZNAKOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG
G4-DMA DMA: Oznakowanie produktów i usług odpowiedzialna komunikacja
G4-PR3 Rodzaj informacji o produktach i usługach wymaganych na mocy procedur oraz procent znaczących produktów i usług podlegających takim wymogom informacyjnym.
G4-PR4 Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach według skutków. Brak przypadków tego typu niezgodności.
G4-PR5 Wyniki badań pomiaryu satysfkacji klienta. Doskonalimy jakość naszych produktów i usług
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
G4-DMA DMA: Komunikacja marketingowa odpowiedzialna komunikacja
G4-PR6 Sprzedaż produktów zakazanych lub będących przedmiotem publicznej debaty. Bank nie prowadzi sprzedaży produktów zakazanych.
G4-PR7 Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu według rodzaju skutków. Nie stwierdzono.
Ochrona prywatności klienta
G4-DMA DMA: Ochrona prywatności klienta ochrona prywatności klienta
G4-PR8 Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych.
ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI
G4-DMA DMA: Zgodność z regulacjami prowadzimy biznes w etyczny sposób
G4-PR9 Wartość pieniężna kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług. Nie stwierdzono.
top do góry