Raport społeczny 2015 Banku BGŻ BNP Paribas movie zobacz skrót raportu
left arrow Wróć do pozostałych działów
Wersja dla niedowidzących
ucho
left arrow

Nasza odpowiedzialność społeczna

Kierujemy się wspólnymi wartościami

Działamy zgodnie z 11 zasadami Kodeksu Postępowania Pracowników. Wartości wpisane w kulturę naszego Banku determinują nasze codzienne działania. Dzięki kulturze organizacyjnej uczymy się wspólnie działać, rozwijać i wzajemnie inspirować.

Lubimy tu pracować!

Promujemy współpracę opartą na wynikach

Zmienna część wynagrodzenia jest powiązana ze stopniem realizacji wspólnie ustalonych celów i regularnej ocenie ich realizacji wykonania. Proces oceny rocznej to narzędzie, które pozwala zaplanować swoją ścieżkę rozwoju zawodowego. Zasady wynagradzania, dopasowywania stanowisk oraz przyznawania innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy zostały ujęte w Polityce wynagradzania.


Mediana wynagrodzeń w głównych lokalizacjach Banku, tj. Warszawie i Krakowie wynosi 3 200 zł.

Stosunek wynagrodzenia kobiet do wynagrodzenia mężczyzn*

a
women
men

Pracownicy

98 %

102 %

Średnia Kadra Kierownicza

97 %

105 %

Wyższa Kadra Kierownicza

92 %

104 %

Kluczowym elementem w procesie kształtowania wynagrodzeń jest dążenie do równości wynagrodzeń kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach.

*Uśrednione wyniki wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach w skali danej grupy. 100 % w tym przypadku stanowi średnie wynagrodzenie dla poszczególnych grup pracowników.

Dbamy o różnorodność w miejscu pracy

Różnorodność jest naszą siłą. Chcemy optymalnie wykorzystać ją na rzecz rozwoju Banku. Celowi temu służy realizowana w Grupie BNP Paribas Polityka Różnorodności. Za koordynację działań i nadzór nad przestrzeganiem różnorodności odpowiada dwóch menadżerów (tzw. diversity officers).

60%

menedżerów

to kobiety.

50+

co 7 pracownik

ma powyżej 50 lat.

Tworzymy dobre warunki rozwoju dla pracowników

Dbamy o stałe podnoszenie kompetencji, tak specjalistycznych, jak i „miękkich”. Uczymy się od siebie nawzajem, nie tylko w pracy, ale i na przykład podczas projektów wolontariackich. Zainteresowane osoby wybierają opcję mobilności zawodowej, korzystając z szansy rozwoju w nowych obszarach. Pracownicy są objęci systemem rozwoju zawodowego, na który składają się:

brain

działania wewnętrzne — zarządzanie wiedzą zgromadzoną w Banku; rozwijanie kompetencji umożliwiających współpracę, komunikację i wymianę informacji,

działania zewnętrzne — zdobywanie nowych kompetencji przy współpracy z zewnętrznymi konsultantami i firmami szkoleniowymi,

wsparcie tzw. HR Biznes Partnerów w motywowaniu i planowaniu rozwoju.

W 2015 roku na jednego pracownika przypadło średnio 24 godziny szkoleń.

Działamy i dla siebie, i innych

Dokonujemy odpowiedzialnych wyborów, także w kwestiach niezwiązanych wprost z naszymi obowiązkami zawodowymi. Angażujemy się w wolontariat, dbamy o własne zdrowie i jesteśmy „eko”.

dni csr

W ramach Dni CSR uczymy się, jak drobne zmiany codziennych nawyków mogą wpływać nie tylko na kondycję środowiska naturalnego, ale i lepszą jakość życia każdego z nas.

Jednym z punktów programu realizowanego pod hasłem „Jesteśmy CSR” były profilaktyczne badania, w których udział wzięło ponad 300 osób.

Jak rekrutujemy

Poszukujemy i zatrudniamy pracowników zgodnie z obowiązującym prawem i najlepszymi praktykami rynkowymi. Dbamy o jak najszersze dotarcie do potencjalnego grona najbardziej utalentowanych kandydatów, priorytetowo traktując rekrutację wewnętrzną, zwłaszcza w zakresie obsady stanowisk menedżerskich. Osobom, które nie posiadają doświadczenia, oferujemy możliwość odbycia praktyk.

więcej more
top do góry