Walne Zgromadzenie
Stawiamy na dalszy rozwój na polskim rynku
- pozycja nr 1 w segmencie rolno-spożywczym
- pozycja lidera w segmencie kredytów konsumpcyjnych
- wiodąca pozycja w sektorze dużych firm i międzynarodowych korporacji
MISJA, WIZJA I KIERUNKI ROZWOJU BANKU BGŻ BNP PARIBAS
Naszą misją jest oferowanie w sposób odpowiedzialny innowacyjnych rozwiązań finansowych, które pomogą naszym klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę.
Bank uniwersalny, z pełną ofertą produktową dla międzynarodowych oraz polskich korporacji, MSP, rolników i klientów indywidualnych, obecny w lokalnych społecznościach. Posiadający ponad 5% udziału w rynku, rentowny i efektywny, jak banki z pierwszej piątki.
Stawiamy na dalszy rozwój na polskim rynku
Będziemy blisko naszych klientów
Tworzymy bank uniwersalny
Jesteśmy silnym lokalnym bankiem o globalnym zasięgu
Zamierzamy stać się jednym z pięciu największych banków w Polsce, zarządzanym głównie przez polskich menadżerów
W codziennej pracy obowiązuje nas 11 zasad, składających się na Kodeks postępowania pracowników Banku BGŻ BNP Paribas. Za promocję standardów etycznych wśród pracowników – spójnych na poziomie całej Grupy BNP Paribas - odpowiada Komitet ds. Etycznych.
Za realizację celów związanych z obszarem zgodności działalności każdego pracownika Banku z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz przyjętymi przez nas standardami etycznymi odpowiada Departament ds. Monitowania Zgodności.
Schemat struktury organizacyjnej banku BGŻ BNP PARIBAS S.A.
Walne Zgromadzenie
Komitet ds. Audytu Wewnętrznego Banku
Rada Nadzorcza
Komisja ds. Zasobów Ludzkich i Wynagrodzeń Banku
Zarząd Banku
Centrala Banku
Biuro Maklerskie
Oddziały - centra sprzedaży leasingu
Oddział regionalny bankowości detalicznej i biznesowej
Oddział regionalny bankowości MSP
Oddziały - centra bankowości korporacyjnej
Centrum Szkoleniowo Konsultacyjne
Oddziały wiodące
Oddziały - centra biznesowe MSP
Oddziały
Centra bankowości prywatnej
SKŁAD ZARZĄDU BANKU na koniec 2015 r.
SKŁAD rady nadzorczej Banku na koniec 2015 r.
“Cechą wyróżniającą podejście Banku BGŻ BNP Paribas do CSR jest niewątpliwie jego biznesowy charakter. Funkcja CSR jest zdefiniowana jako adekwatne do celów biznesowych adaptowanie filozofii zrównoważonego rozwoju biznesu, która uwzględnia interesariuszy we wszystkich trzech obszarach wpływu na otoczenie: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym.
Tak rozumiana rola CSR w Banku przejawia się w tworzeniu i całościowym nadzorze nad strategią CSR, doborze działań wynikających ze strategii CSR, które uwzględniają optymalną realizację podstawowej działalności biznesowej i chronią przed jej zakłóceniem, a także w promowaniu innowacyjnych rozwiązań Banku.
Priorytetem działań na rok 2016 jest zespołowe wypracowanie nowej strategii CSR Banku, obejmującej wszystkie obszary działalności Banku reprezentowane przez swoich ambasadorów CSR.
Raport społeczny za rok 2015 jest w pewnym stopniu dokumentacją procesu fuzji i praktyk dwóch organizacji. Stanowi on również CSR-owy bilans otwarcia, w którym wyraźnie widać solidne filary nowej organizacji, czyli wysoki poziom świadomości i kultury CSR, dzięki globalnie koordynowanej strategii w Grupie BNP Paribas, zaangażowanie najwyższej kadry menedżerskiej w Banku oraz sprawnie działające procedury i polityki CSR realizowane przez wszystkich pracowników Banku.”
Małgorzata Zdzienicka-Grabarz
Dyrektor Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu
Realizując działalność statutową i cele biznesowe, świadomi wpływu na otoczenie, uwzględniamy w strategii biznesowej społeczne, etyczne i ekologiczne aspekty naszej działalności. Odpowiedzialne społecznie zarządzanie opieramy na czterech filarach, na które składa się 12 zobowiązań.
Strategia CSR Grupy BNP Paribas
4 FILARY I 12 ZOBOWIĄZAŃ
ODPOWIEDZIALNEGO BANKU
nasza odpowiedzialność gospodarcza
Finansowanie gospodarki w sposób zgodny z zasadami etyki
nasza odpowiedzialność spoleczna
Tworzenie zaangażowanego i lojalnego zarządzania zasobami ludzkimi
nasza odpowiedzialność obywatelska
Walka z wykluczeniem, promowanie edukacji i kultury
nasza odpowiedzialność środowiskowa
Działanie przeciw zmianom klimatycznym
Długoterminowe finansowanie gospodarki
Etyczny biznes
Odpowiedzialne produkty
Rekrutacja,
mobilność
i szkolenia
Różnorodność
Odpowiedzialne zarządzanie zatrudnieniem
Mikrofinanse i wsparcie ekonomii społecznej
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz poszanowanie praw człowieka
Działania filantropijne skoncentrowane na kulturze, edukacji i solidarności
Polityki CSR dla wrażliwych sektorów
Ograniczanie negatywnego wpływu naszej organizacji na środowisko
Wsparcie badań sprzyjających przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym
Finansowanie działalności w sposób etyczny, zaspokajanie potrzeb klientów poprzez budowanie z nimi trwałych relacji, oferowanie im najlepszych i konkurencyjnych rozwiązań finansowych, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii i pełnym bezpieczeństwie działania.
Prowadzenie zaangażowanej i uczciwej polityki kadrowej. Stosowanie przejrzystych zasad rekrutacji i wynagrodzeń. Stosowanie i rozwijanie efektywnych i nowoczesnych metod oraz narzędzi szkoleniowych, wspieranie pracowników w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu się. Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Społecznie użyteczne działania Fundacji BGŻ BNP Paribas, wspieranie lokalnych inicjatyw w środowisku w którym działamy, walka z wykluczeniem społecznym, promowanie edukacji i kultury.
Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym poprzez działania ekologiczne, odpowiedzialne gospodarowanie odpadami, wdrażanie rozwiązań ekologicznych w biurach. Monitorowanie ryzyk działalności w sektorach uznanych za wrażliwe środowiskowo i/lub społecznie.
Nasza działalność angażuje różnorodne grono interesariuszy. Najlepszą drogą do zrozumienia ich potrzeb jest stały, otwarty dialog. Dialog daje nam możliwość poznania opinii interesariuszy i uwzględnienia w rozwoju naszego Banku pojawiających się trendów społeczno-ekonomicznych. Szereg formalnych i nieformalnych mechanizmów – np. spotkania klientów z ekspertami sektora Agro – zbierania informacji zapewnia nam cenną wiedzę na temat tego, jak doskonalić naszą działalność, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania interesariuszy.
Będąc częścią międzynarodowej Grupy BNP Paribas, utożsamiamy nasze działania z globalnymi celami związanymi ze zrównoważonym rozwojem. Bierzemy udział w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju do 2030 roku, przyjętych przez ONZ we wrześniu 2015 roku.
Angażujemy się w szereg inicjatyw dotyczących odpowiedzialnego prowadzenia biznesu. Jesteśmy partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sygnatariuszem Deklaracji polskiego biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach projektu „Wizja Zrównoważonego Rozwoju 2050”, Equator Principles (w ramach Grupy BNP Paribas) oraz Dobrej Praktyki Bankowej. Jesteśmy członkiem: Związku Banków Polskich, Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.
W 2015 uczestniczyliśmy w pracach:
Nasze działania są dostrzegane i doceniane przez niezależnych ekspertów:
Fuzja prawna, przeprowadzona w kwietniu 2015 r., doprowadziła do powstania jednego z największych banków w Polsce - Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Zebranie dobrych praktyk z obu organizacji, połączenie lokalnego doświadczenia z wiedzą i międzynarodowym zasięgiem właściciela Banku - Grupy BNP Paribas, pozwala nam jeszcze lepiej służyć klientom i efektywnie wspierać rozwój polskiej gospodarki.
Fuzja prawna
04.2015
Bank BGŻ połączył się z BNP Paribas Bankiem Polska. Jeden bank, dwie marki
Rebranding
06.2015
Jeden bank, wspólna marka i ujednolicona obsługa
Umowa przedwstępna nabycia akcji Sygma
07.2015
Uzyskanie licencji bankowej, wpis do Rejestru KRS Sygma Bank Polska
Zakup akcji Sygma Banku
12.2015
Sygma Bank częścią grupy, z własną marką
Połączenie z Sygma Bank
05.2016
Fuzja prawna, ujednolicenie marki na BGŻ BNP Paribas
Fuzja operacyjna
do końca 2016
Połączenie operacyjne oraz migracja systemów IT; jeden bank z ujednoliconą ofertą i wspólnym IT
Ostatni etap integracji
do I połowy 2017
Migracja systemów IT Sygma Banku
Dokonane w ramach fuzji ujednolicenie produktów i procesów pozwala nam oferować unikalne na polskim rynku rozwiązania. Dołożyliśmy wszelkich starań, by nasi klienci oraz pozostali interesariusze nie odczuli skali zmian związanych z integracją. Priorytetowo potraktowaliśmy komunikację z otoczeniem oraz zachowanie ciągłości i najwyższej jakości obsługi klientów. Nieocenioną rolę w procesie integracji odegrali zaangażowani pracownicy, mający bezpośredni kontakt z klientami i pozostałymi interesariuszami.
Połączenie podmiotów działających w zbliżonych segmentach rynku zapewnia pozytywny efekt synergii, ale wiąże się także z koniecznością zmian organizacyjnych, w tym optymalizacji zatrudnienia. Dołożyliśmy wszelkich starań, by proces ten w BGŻ BNP Paribas był w pełni transparentny i miał możliwie najmniejsze skutki społeczne. Integrację wewnętrzną koordynował specjalnie powołany Zespół ds. Zarządzania Zmianą.
Postawiliśmy na dialog, dzięki któremu ostateczne rozwiązania zostały wypracowane przez wszystkie zaangażowane strony, w tym związki zawodowe. Politykę komunikacji (materiały informacyjne, szkolenia, intranet) podporządkowaliśmy temu, by pracownicy mieli świadomość istotnych aspektów fuzji i pełną informację na temat zmian, szczególnie tych bezpośrednio ich dotyczących. Na bieżąco realizowaliśmy badania i ankiety dotyczące integracji.
Przewidując konieczność zmian organizacyjnych i optymalizacji zatrudnienia, w dniu 4 marca 2015 r. pomiędzy Bankiem BGŻ i BNP Paribas Bank Polska S.A. a partnerem społecznym zawarte zostało Porozumienie w sprawie określenia zasad postępowania w sprawach dotyczących pracowników w związku z procesem zwolnień grupowych. Strony Porozumienia ustaliły, iż zwolnienia grupowe przeprowadzone zostaną w okresie 24 miesięcy od dnia połączenia Banków (1 maja 2015 r.) i obejmą nie więcej niż 1 800 pracowników.
W Porozumieniu uzgodnione zostały między innymi warunki odpraw i dodatkowych odszkodowań dla pracowników, których umowy o pracę zostaną rozwiązane w ramach zwolnień grupowych, warunki uczestnictwa pracowników w programach dobrowolnych odejść oraz warunki relokacji (zmiana miejsca pracy) i programu outplacement.
Złagodzeniu skutków społecznych działań restrukturyzacyjnych służyły dwa programy dobrowolnych odejść, skierowane do tych pracowników, których stanowiska są przewidziane do likwidacji i którzy spełniają określone kryteria. Kryteria te zostały zaproponowane w taki sposób, aby zmniejszyć skutki utraty pracy dla osób, które mogą mieć największe trudności na rynku pracy, a w konsekwencji być zagrożone bezrobociem lub które z uwagi na wiek (maksymalnie 4 lata do osiągnięcia uprawnień emerytalnych) nie chcą już podejmować wysiłku nowych wyzwań.
W maju 2015 r. z myślą o pracownikach objętych zwolnieniami grupowymi, których stanowiska pracy przewidziane są do likwidacji, w Banku utworzone zostało Centrum Mobilności. Centrum Mobilności stwarza wyżej wymienionym pracownikom szansę kontynuacji pracy w innym obszarze, na innym stanowisku lub w innej placówce Banku. Nowe miejsce pracy może być zaproponowane przez HR. Pracownik może także do końca okresu wypowiedzenia umowy brać udział w rekrutacji prowadzonej za pośrednictwem wewnętrznego rynku pracy.
Bank BGŻ BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jesteśmy częścią wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas.
Oferujemy klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów. Jesteśmy jednym z największych wydawców kart kredytowych w Polsce. Przedsiębiorstwom (mikro, MŚP i korporacjom) dostarczamy rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Stworzyliśmy specjalną ofertę dla przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Specjalizujemy się w finansowaniu rolnictwa, gospodarki żywnościowej oraz infrastruktury regionalnej. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponujemy kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci naszego Banku mogą również korzystać z usługi doradztwa inwestycyjnego.
Świadczymy usługi poprzez sieć oddziałów bankowych oraz stoisk bankowych w centrach handlowych na terenie całego kraju. Produkty kredytowe dostępne są także w sklepach partnerskich oraz wybranych sieciach dealerów samochodów.
* Dane dotyczące Banku BGŻ BNP Paribas S.A.
Bank BGŻ BNP Paribas S.A. jest jednostką dominującą Grupy Kapitałowej Banku BGŻ BNP Paribas S.A. („Grupa”). Bank BGŻ BNP Paribas S.A. („Bank” lub „BGŻ BNP Paribas”) posiada siedzibę w Warszawie przy ul. Kasprzaka 10/16 i jest zarejestrowany w Polsce, przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000011571. Czas trwania jednostki dominującej oraz jednostek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej jest nieoznaczony.
Bank BGŻ BNP Paribas S.A. jest podmiotem należącym do Grupy Kapitałowej BNP PARIBAS S.A. z siedzibą w Paryżu.
W skład Grupy na dzień 31 grudnia 2015 r. wchodzi jednostka dominująca Bank BGŻ BNP Paribas S.A. oraz jej jednostki zależne:
Skonsolidowane dane finansowe
Wybrane skonsolidowane wskaźniki finansowe
Dane za rok 2015 roku dotyczą połączonego Banku BGŻ BNP Paribas S.A. Transakcja połączenia została przeprowadzona z zastosowaniem metody wartości księgowej. Wyniki BNP Paribas Banku Polska S.A. zostały ujęte w skonsolidowanym wyniku Grupy prospektywnie, tj. od 30.04.2015 roku. Dane porównawcze za poprzednie okresy nie zostały przekształcone (dane za 12M 2014 oraz na 31 grudnia 2014 roku - tylko dla Grupy Kapitałowej Banku BGŻ).
* wartości znormalizowane z wyłączeniem kosztów integracji
(1) Relacja zysku netto do średniego kapitału obliczonego na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).
(2) Relacja zysku netto do średnich aktywów obliczonych na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).
(3) Relacja wyniku z tytułu odsetek do średnich aktywów obliczonych na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).
(4) Relacja sumy ogólnych kosztów administracyjnych i amortyzacji do sumy wyniku z działalności bankowej.
(5) Relacja odpisów netto z tytułu utraty wartości kredytów i pożyczek do średniego stanu kredytów i pożyczek netto udzielonych klientom obliczonego na bazie stanów na koniec kwartałów (wskaźnik annualizowany).
(6) Relacja kredytów i pożyczek udzielonych klientom (netto) do depozytów klientów, stan na koniec okresu.
(7) Relacja kredytów i pożyczek brutto udzielonych klientom do sumy zobowiązań wobec klientów, wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych, kredytów otrzymanych od innych banków oraz zobowiązań podporządkowanych. Stan na koniec okresu.
Źródło: Skonsolidowane Sprawozdania Finansowe Grupy Kapitałowej Banku BGŻ BNP Paribas S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2015.