Kontakt

Dla potencjalnych Klientów Banku zainteresowanych ofertą produktową

22 548 99 64

Kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00,

opłata zgodna z cennikiem operatora

Centrum Obsługi Biznesu dla Klientów

22 548 29 30

Kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 08:00–17:00,

opłata zgodna z cennikiem operatora

Stypendysta programu „Klasa” wśród najlepszych polskich naukowców

17/05/2016

20-letni Igor Kaczmarczyk, absolwent programu „Klasa” Fundacji BGŻ BNP Paribas w III L.O. im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni został jednym z trzech laureatów pierwszej nagrody krajowego etapu 28 edycji Konkursu Prac Młodych Naukowców UE. Już we wrześniu br. będzie reprezentował Polskę podczas europejskich finałów w Brukseli.

W ramach autorskiego projektu "Amber Drug”, Igor wykazał, że uzyskane z bursztynu substancje czynne mogłyby zwalczać chorobotwórcze bakterie w rodzaju gronkowca złocistego, nie szkodząc korzystnym bakteriom jelitowym takim jak E. coli. Substancje te mogłyby stanowić alternatywę dla coraz mniej skutecznych i budzących wiele kontrowersji antybiotyków.

Pracuję nad tym projektem od października 2013 i z pewnością nie jest to koniec badań. W najbliższym czasie, we współpracy z Wydziałem Mikrobiologii Stosowanej UW będę starał się określić mechanizm działania aktywnego ekstraktu oraz spróbować oczyścić substancję aktywną. Równolegle dążę do opracowania jej konkretnego zastosowania. – mówi Igor.

Laureaci konkursu otrzymali nagrody pieniężne oraz indeksy na wszystkie polskie uczelnie. W czerwcu tego roku Igor odbędzie również staż w Weizmann Institute of Science w Izraelu, w laboratorium zajmującym się biologią molekularną, gdzie będzie uczestniczył w badaniach dotyczących interakcji między białkami, kluczowych w opracowywaniu nowych środków leczniczych na niektóre schorzenia.

Gratulujemy Igorowi i życzymy dalszych sukcesów!

***

„Klasa” to autorski program Fundacji BGŻ BNP Paribas, umożliwiający uzdolnionym absolwentom gimnazjów z mniejszych miejscowości naukę w prestiżowych liceach w 5 miastach akademickich w Polsce. W ciągu 13 lat jego trwania ponad 600 młodych z 300 miejscowości otrzymało szansę rozwoju na najwyższym poziomie. Ich sukcesy pokazują, że „Klasa” jest skutecznym sposobem wyrównywania różnic edukacyjnych.