Szanowni Państwo,
w 2017 r. Bank BGŻ BNP Paribas ukończył budowę zintegrowanego banku – platformy do dalszego rozwoju i zwiększania skali działalności. Koncentrujemy się na digitalizacji, prostocie oraz wysokiej jakości świadczonych usług i uproszczaniu procesów. W ten sposób odpowiadamy na rosnące potrzeby Klientów i tym samym zamierzamy podnieść ich satysfakcję z oferowanych przez nasz Bank usług. Budujemy inspirującą organizację, otwartą na rozwój i współpracę, chcemy by pracownicy wykorzystali swój potencjał i pasję w podejmowaniu coraz większych wyzwań i osiąganiu ambitnych celów. Jestem przekonany, że dzięki temu sukcesywnie zwiększymy nasz udział rynkowy, jednocześnie dążąc do pozycji lidera odpowiedzialności wśród instytucji finansowych.
Na branży bankowej ciąży szczególna odpowiedzialność: przyjmujemy w depozyt pieniądze klientów, dbamy o bezpieczeństwo ich środków, mądrze doradzając przy decyzjach finansowych. Naszą rolą jest finansowanie gospodarki i wspieranie Klientów w realizacji marzeń i aspiracji. Decyzje, jakie podejmujemy, mają wpływ na społeczeństwo i gospodarkę, dlatego działamy odpowiedzialnie, nie ograniczając perspektywy jedynie do wymiarów biznesowych.
Dla Banku BGŻ BNP Paribas społeczna odpowiedzialność biznesu to nieodłączny element strategicznego myślenia. Naszą misją jest oferowanie w sposób odpowiedzialny innowacyjnych rozwiązań finansowych, które pomogą naszym Klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę. Odpowiedzialność postrzegamy w bardzo szeroki sposób: jako odpowiedzialność wobec Klientów, akcjonariuszy, regulatorów, pracowników i wszystkich, na których nasze decyzje mogą wpłynąć.
Odpowiedzialna postawa i działania z zakresu CSR są wpisane w naszą nową strategię „Fast Forward”. Pierwszym wymiarem strategicznej odpowiedzialności jest sfera biznesowa: odpowiedzialne produkty i usługi, jak np. Pakiet Społeczny Lider, skierowany do organizacji społecznych i non-profit. Drugim wymiarem jest środowisko pracy, gdyż jednym z filarów strategii jest entuzjazm pracowników. W tej sferze angażujemy pracowników m.in. w wolontariat, a przy budowie nowej siedzimy uwzględniamy ich sugestie i dążymy do jak najwyższego komfortu ich pracy. Dbamy też o to, by pracę łatwo można było połączyć z życiem rodzinnym i realizacją pozazawodowych pasji.
W społecznym wymiarze dbamy o nasze otoczenie nie tylko poprzez działalność naszej Fundacji, która finansuje m.in. projekty edukacyjne, ale także wspierając sąsiedzki biznes. Czwarty wymiar odpowiedzialności – ekologiczny – jest dla nas niezmiennie bardzo istotny. Wspieramy przedsięwzięcia, które służą podnoszeniu efektywności energetycznej oraz zwiększaniu udziału odnawialnych źródeł energii w bilansie energetycznym Polski.
W 2017 roku zostaliśmy wyróżnieni licznymi nagrodami z zakresu CSR, a także HR. Jestem dumny, że lista wyróżnień obejmuje wysokie miejsce w Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej, Srebrny Listek CSR tygodnika Polityka, tytuł Top Employer, czy wyróżnienia dla „Odpowiedzialnej Firmy Roku” i „Lidera współodpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju". Nagrody te są potwierdzeniem sensu naszych starań, ale chcę podkreślić, że nie prowadzimy naszych działań dla kolejnych wyróżnień, a dlatego, że wierzymy w odpowiedzialność Banku jako instytucji, i każdego z nas jako jego pracowników.
Zapraszam do lektury Raportu CSR za 2017 r.
Z poważaniem,
PRZEMEK GDAŃSKI
Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas