Odpowiedzialność społeczna Banku to zwiększanie dostępności produktów i usług, otwartość na potrzeby Klientów oraz podejmowanie inicjatyw na rzecz lokalnych społeczności. Skupiamy się na działaniach wspierających pozytywne zmiany społeczne, m.in. przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu, a także wspieraniu edukacji oraz kultury. Jesteśmy dumni ze społecznego zaangażowania naszych pracowników oraz licznych programów Fundacji BGŻ BNP Paribas oferujących wsparcie edukacyjne, a poprzez to – wzmacniających budowę kapitału społecznego.
Kwestia szerokiej dostępności produktów i usług Banku jest naszym priorytetem. Regularnie analizujemy wszystkie kanały dostępu do naszej oferty pod kątem funkcjonalności i przyjazności. Plany Banku na 2018 rok zakładają dalszy rozwój dostępności placówek, bankomatów oraz bankowości internetowej, jak również podwyższanie jakości obsługi Klientów wrażliwych, w tym osób starszych i niepełnosprawnych.
W trosce o to, by wszyscy Klienci mogli swobodnie i wygodnie korzystać z usług Banku, tworzymy wydzielone strefy dla dzieci – aby ich rodzice mogli spokojnie porozmawiać z pracownikami placówek. Osobom starszym pomagamy oswajać się z bankowością elektroniczną, m.in. poprzez prowadzenie specjalnie przygotowanych zajęć w ramach lokalnych programów grantowych. Regularnie monitorujemy dostępność naszych placówek oraz stopień przejrzystości i funkcjonalności strony internetowej. W trosce o najwyższą jakość usług, wyposażamy naszych doradców w standardy obsługi osób z niepełnosprawnością.
Mirosław MikłosPragniemy, by wszyscy nasi Klienci byli obsługiwani według wysokich standardów. Nieustannie promujemy zasady savoir-vivre'u w stosunku do osób niepełnosprawnych. W naszych placówkach znajdują się lupy i matryce ułatwiające składanie podpisów osobom niedowidzącym.
kierownik Zespołu ds. Jakości Bankowości Detalicznej w Banku BGŻ BNP Paribas
Systematycznie poszerzamy dostępność oferty Banku dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie nowe oddziały Banku są projektowane z uwzględnieniem potrzeb Klientów o ograniczonych możliwościach poruszania się. W placówkach już istniejących staramy się niwelować ograniczenia architektoniczne.
Regularnie analizujemy wszystkie kanały dostępu do naszej oferty pod kątem funkcjonalności i przyjazności. W 2017 roku dostosowaliśmy stronę internetową Banku do części wymogów dotyczących standardów dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.0. oraz zleciliśmy przeprowadzenie audytu dostępności strony. Audyt został zrealizowany przez Fundację Integracja. Z myślą o Klientach z dysfunkcją wzroku oddziały Banku są wyposażane w ekrany powiększające oraz ramki do składania podpisu na dokumentach. Nieustannie edukujemy pracowników sieci oddziałów detalicznych w zakresie standardów jakości obsługi osób z dysfunkcjami.
Plany Banku na 2018 rok zakładają dalszy rozwój dostępności placówek, bankomatów oraz bankowości internetowej, jak również podwyższanie jakości obsługi Klientów wrażliwych, w tym osób starszych i niepełnosprawnych. W przyszłości zamierzamy wzmocnić dostępność bankomatów i wpłatomatów, w tym m.in. wprowadzić funkcje głosowe. Oddziały projektowane w nowym formacie nadal będą uwzględniały potrzeby osób niepełnosprawnych. W zakresie strony internetowej planujemy wdrożenie kolejnych standardów WCAG 2.0. Naszym przewodnikiem w tym zakresie są wytyczne opracowane przez Związek Banków Polskich.
Pragniemy być partnerem dla społeczności lokalnych, w których działamy. Realizujemy inicjatywy edukacyjne oraz projekty sponsoringowe, które przynoszą realne korzyści społeczne i wspierają relacje Banku z otoczeniem.
Od 2016 roku realizujemy polski projekt promocji gry w tenisa wśród dzieci w wieku 5-12 lat
Projekt Dzieciaki do Rakiet opiera się na dwóch uzupełniających się filarach. Pierwszy z nich to cykl 10 eventów miejskich. Od czerwca do połowy września 2017 r. w 10 miastach Polski zorganizowaliśmy eventy, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy uczyli dzieci w wieku 5-12 lat grać w tenisa. Na placach i rynkach miast powstały mobilne miasteczka tenisowe składające się z 6 minikortów tenisowych, uzupełnione o strefy zabaw dla dzieci. Każde dziecko mogło zagrać sprzętem tenisowym dostosowanym do swojego wieku, pod okiem profesjonalnego trenera tenisa.
Drugi Filar Projektu to Tenis na WF-ie - jesienią, akcja wkroczyła do szkół podstawowych, by zainspirować dyrektorów i nauczycieli WF do nauczania tenisa podczas lekcji wychowania fizycznego. W programie Tenis na WF-ie wzięło udział 50 szkół wyłonionych w drodze konkursu. Nauczyciele wychowania fizycznego zostali przeszkoleni przez instruktorów Polskiego Związku Tenisowego w zakresie wprowadzania elementów tenisa na swoich lekcjach, a szkoły otrzymały niezbędny sprzęt tenisowy, by móc program wprowadzić w życie. Zakończeniem akcji był międzymiastowy turniej tenisowy, w trakcie którego wyłoniono pierwszych triumfatorów ogólnopolskiej akcji Dzieciaki do Rakiet. Wydarzenie miało znanych ambasadorów; reprezentację Polski w Davis Cup i Fed Cup, Mariusza Fyrstenberga oraz Tomasza Zimocha.
W roku 2018 dzieci będą mogły spróbować swoich sił na korcie w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych. Odbędą się tam bezpłatne treningi przeprowadzone przez profesjonalnych trenerów. Jesienią zaś do zabawy zostaną zaproszone szkoły. Każda podstawówka może zgłosić się do konkursu, w ramach którego zostanie wyłonionych 70 szkół. Otrzymają one sprzęt tenisowy, zaś ich nauczyciele przejdą szkolenia organizowane przez Polski Związek Tenisowy tak, by tenis mógł pojawić się na lekcjach WF. Ambasadorzy edycji 2018 to Urszula Radwańska i Mariusz Fyrstenberg.
Agnieszka KonarzewskaGrupa BNP Paribas jest związana z tenisem od przeszło czterdziestu lat, dlatego chcemy tę dyscyplinę sportu również popularyzować w Polsce. Zaczęliśmy od promocji tenisa wśród najmłodszych. Po pierwsze zależy nam na promowaniu aktywnego spędzania wolnego czasu wśród młodego pokolenia. Po drugie pokazujemy, że zacząć grę w tenisa może naprawdę każde dziecko. Cieszymy się, iż dzięki realizacji projektu w 2017 r. mogliśmy upowszechniać idee gry fair play, wyposażyć 50 szkół w sprzęt niezbędny do nauki tenisa, a także przeszkolić nauczycieli, aby mogli prowadzić lekcje w swoich szkołach. A już 2018 roku kolejne 70 szkół będzie mogło skorzystać z naszego programu.
dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BGŻ BNP Paribas
Program Dzieciaki do Rakiet przyniósł wiele korzyści; promocję wartości fair play, zdrowej rywalizacji oraz zabawy poprzez sport, możliwość spróbowania tenisa dla każdego, zaproponowanie integracji oraz pożytecznej formy spędzenia czasu oferowanej całym rodzinom, sąsiadom i przyjaciołom w środowisku lokalnym.
Wieloletnie zaangażowanie Banku w działania na rzecz społeczności lokalnych pozwoliło nam dostrzec rosnącą rolę kobiet mieszkających na terenach wiejskich, które coraz aktywniej i chętniej uczestniczą w podejmowaniu decyzji o kierunku rozwoju prowadzonego biznesu. Z myślą o nich stworzyliśmy program dedykowany kobietom żyjącym i działającym w sektorze rolnym. W ramach programu Agro na obcasach zapraszamy Panie do teatrów oraz filharmonii na specjalne przedstawienia i koncerty. Program pozwala kobietom na chwilę oderwać się od codzienności, spędzić wolny czas w miłej atmosferze oraz poznać inne kobiety prowadzące podobny tryb życia. Każde spotkanie zakończone jest poczęstunkiem. Formuła programu umożliwia wymianę doświadczeń w atmosferze kreatywności i aurze wydarzeń kulturalno-społecznych. Dzięki spotkaniom i rozmowom w kuluarach kobiety nawiązują kontakty między sobą, czują się docenione, zauważone i wyróżnione.
Projekt spotkał się z bardzo dobrym odbiorem wśród uczestników i będzie kontynuowany.
Wychodząc naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom naszych pracowników, dajemy im szerokie możliwości zaangażowania społecznego oraz wspieramy w realizacji autorskich pomysłów. Podstawą zaangażowania społecznego pracowników Banku jest program wolontariatu pracowniczego. Motto programu wolontariatu pracowniczego w Banku, koordynowanego przez Biuro Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy wsparciu Fundacji BGŻ BNP Paribas, brzmi: „Możesz na mnie polegać”.
Każdemu pracownikowi naszego Banku przysługują 2 dni wolne w roku na działania wolontariackie. Chętni zatrudnieni mogą zaangażować się w wolontariat indywidualny, czyli działania na rzecz wybranej przez siebie organizacji społecznej lub udział w projekcie edukacji finansowej BAKCYL, a także zespołowy – działania organizowane przez grupę pracowników z inicjatywy własnej oraz w ramach realizacji projektów koordynowanych przez Biuro Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Fundację BGŻ BNP Paribas.
W 2017 roku 1113 pracowników zaangażowało się społecznie.
Nasi pracownicy chętnie angażują się w wolontariat.
bankowych wolontariuszy w 2017 roku przepracowało łącznie 5004 godziny
w tym:
pracowników włączyło się w wolontariat indywidualny i wsparło wybraną przez siebie organizację społeczną
wolontariuszy przeprowadziło ponad 152 lekcji dla blisko 3500 uczniów w ramach projektu BAKCYL – inicjatywy Warszawskiego Instytutu Bankowości, w której pracownicy banków wcielają się w rolę trenerów-wolontariuszy i prowadzą zajęcia na temat finansów dla młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich
pracowników Banku uczestniczyło w wolontariacie zespołowym, spośród których 116 zrealizowało 26 autorskich projektów adresowanych do ponad 2639 beneficjentów w ramach V edycji Konkursu na najlepsze projekty społeczne (inicjatywy te zostały wyłonione spośród 52 nadesłanych wniosków)
W ramach Konkursu dla pracowników na najlepsze projekty społeczne, zwycięzcy otrzymują środki na realizację swoich pomysłów na pomoc społeczną w środowiskach, w których żyją i pracują oraz merytoryczne wsparcie Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Fundacji.
Od 2011 roku ponad 450 pracowników zrealizowało 97 autorskich projektów wolontariackich we współpracy z lokalnymi organizacjami.
Wolontariat to niejedyna forma zaangażowania społecznego pracowników Banku BGŻ BNP Paribas. Włączają się oni również w realizację programów Fundacji, uczestniczą w programie Wspieram cały rok, corocznych akcjach organizowanych przez Fundację (np. Krwinka, Dobre Kilometry) oraz różnorodnych działaniach społecznych podejmowanych z inicjatywy Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Fundacji lub samych pracowników.
Joanna Gajda-WróblewskaDzięki programowi wolontariatu pracowniczego co roku udaje się realizować setki wspaniałych inicjatyw - z zakresu edukacji, walki z wykluczeniem społecznym, kultury czy ekologii. Ze względu na swój lokalny charakter, idealnie trafiają one w potrzeby lokalnych społeczności. Z roku na rok nie tylko przybywa wolontariuszy, ale także wzrasta jakość ich działań. Pracownicy nawiązują coraz częściej długofalowe partnerstwa lub regularnie wspierają wybrane organizacje.
koordynatorka wolontariatu pracowniczego, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Banku BGŻ BNP Paribas
Od 2011 roku pracownicy Banku realizują Program Grantów Lokalnych – model wsparcia darowiznami działalności społecznej prowadzonej lokalnie przez małe organizacje pozarządowe. Celem programu jest podnoszenie jakości życia społeczności lokalnych i umacnianie pozycji organizacji jako wiarygodnego partnera lokalnego. Efektem tak zapoczątkowanej relacji jest często długofalowa współpraca między Bankiem a podmiotem lokalnym. Pracownicy przekazują granty przyznane przez Bank dla wybranych organizacji społecznych działających aktywnie na rzecz realnej zmiany społecznej.
wniosków wpłynęło do 7. edycji Programu
lokalnym projektom przyznano dofinansowanie - w kwocie do 5 tys. zl.
W ciągu 7 lat programu przekazano łącznie darowizny o wartości ponad 1 mln zł.
Dariusz RadziszewskiWiększość naszych placówek jest zlokalizowana w mniejszych i średnich miejscowościach. To perspektywiczny obszar rozwoju zarówno dla Banku, jak i dla lokalnych społeczności, w których funkcjonujemy. Każda społeczność lokalna ma swoją specyfikę i oczekiwania. We współpracy z partnerami aktywnie realizujemy projekty, które są odpowiedzią na problem społeczny pojawiający się w naszej okolicy.
dyrektor makroregionu w Banku BGŻ BNP Paribas
Program Wspieram cały rok koordynowany przez Fundację BGŻ BNP Paribas to dobrowolne, proste i wygodne narzędzie filantropii indywidualnej dla pracowników naszego Banku, będące jednocześnie odpowiedzią na potrzebę systematycznego wsparcia finansowego zgłaszaną przez organizacje pozarządowe. Dzięki niemu każdy zatrudniony może złożyć deklarację comiesięcznego odpisu od pensji określonej przez siebie kwoty na cele społeczne. Zebrane środki są przeznaczane na dodatkowe wsparcie stypendystów programu Klasa Fundacji BGŻ BNP Paribas oraz organizacji społecznej wybieranej przez uczestników corocznie. Darczyńca może przekazywać swoje wpłaty na oba cele lub wskazać jeden z nich.
Pierwszą organizacją roku, którą wybrali pracownicy, było Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” opiekujące się samotnymi osobami starszymi. W ciągu pierwszych 3 miesięcy, od października do końca 2017 roku, do programu dołączyło blisko 100 pracowników-darczyńców.
Od 2011 roku pracownicy z biur Centrali mogą oddać krew oraz zarejestrować się w bazie dawców szpiku w specjalnie przystosowanych ambulansach, w ramach corocznej akcji Krwinka. W ten sposób Fundacja i Bank BGŻ BNP Paribas wspierają kampanię „Twoja krew – moje życie” prowadzoną przez Regionalne Centra Krwiodawstwa.
pracowników wzięło udział w 2017 roku w Krwince, dzięki którym zebrano łącznie 32 litry krwi
pracowników Banku wzięło udział od początku tych działań w Krwince, którzy łącznie w ciągu 6 lat oddali ponad 212 litrów krwi
Każdego roku od 2015 nasza Fundacja realizuje akcję społeczną Dobre Kilometry. Pracownicy Banku oraz ich najbliżsi przez jeden miesiąc zliczają kilometry przemierzane podczas różnych aktywności sportowych: biegania, nordic walkingu, a także jazdy na rowerze lub rolkach, by wspólnymi siłami pokonać określony dystans. Kilometry przeliczane są na środki finansowe i przekazywane na wybrany przez pracowników szczytny cel.
W 2017 roku podczas naszej akcji 100 pracowników pokonało dystans 20 tys. km (zliczanych podczas dowolnych aktywności fizycznych).
Kilometry te, przeliczone na środki finansowe złożyły się na kwotę 10 tys. zł, która trafiła do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W ciągu trzech lat dzięki Dobrym Kilometrom przekazaliśmy łącznie 30 tys. zł na wartościowe działania 3 organizacji społecznych.
Fundacja BGŻ BNP Paribas działa od 2006 roku. Realizuje działania o charakterze inwestycji społecznych w dziedzinach edukacji, kultury oraz solidarności społecznej. Prowadzi programy autorskie i realizuje inicjatywy własne, a także wspiera działania innych organizacji.
Klasa to autorski program stypendialny Fundacji BGŻ BNP Paribas mający na celu wsparcie uzdolnionych młodych ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej i pochodzących z małych miejscowości poprzez umożliwienie im nauki w renomowanych liceach w 5 polskich miastach akademickich: w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdyni i Szczecinie.
Program jest prowadzony od 2003 roku, a jego efektem jest wsparcie 700 absolwentów gimnazjum stypendiami o łącznej wartości blisko 20 mln zł. Klasa była wielokrotnie uznawana za jeden z najbardziej efektywnych programów edukacyjno-stypendialnych w Polsce. W 2017 roku, w XV edycji, do programu przyjętych zostało 40 nowych stypendystów.
Kinga PańczyszynProgram Klasa bardzo dobrze obrazuje nasze rozumienie filantropii korporacyjnej. Każdy projekt społeczny traktujemy jak inwestycję – inwestycję, która ma przynieść określone, długofalowe zyski w przyszłości. W programie Klasa wzięło udział już 700 uczestników – wielu z nich to dziś prawnicy, lekarze, bankowcy, czy nauczyciele, którzy czują się odpowiedzialni za swoje otoczenie i gotowi by je zmieniać.
menadżerka projektów społecznych Fundacji BGŻ BNP Paribas
Autorski program stypendialny Agrotalenty funkcjonuje od 2012 roku. W jego ramach przyznawane są stypendia dla laureatów ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych oraz stypendia pomostowe dla najlepszych studentów kierunków rolniczych. W ten sposób program wspiera przygotowanie do przyszłego zawodu, a pośrednio – rozwój polskiej wsi, a także wzrost innowacyjności i modernizacja rolnictwa.
młodych ludzi otrzymało wsparcie finansowe od początku działania Agrotalentów
uczniom i studentom w 2017 roku Fundacja przyznała stypendia w VI edycji programu
Realizowany od 2015 roku program Dream up wspiera rozwój dzieci i młodzieży z ognisk wychowawczych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci i Centrum Wspierania Rodzin na warszawskiej Pradze. Prowadzony zgodnie z ideą edukacji poprzez sztukę, jest skierowany do młodych ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Obejmuje działania z zakresu edukacji muzycznej, w tym regularną grę na instrumentach dla najbardziej zainteresowanych i zmotywowanych uczestników. Poprzez aktywność muzyczną połączoną z pracą wychowawczą blisko 100 podopiecznych TPD i CWR uczy się wzajemnego szacunku, rozwija kreatywność i kompetencje kulturowe oraz wzbogaca osobowość.
Dream Up jest programem grupy BNP Paribas. Zainicjowany i finansowany przez Fondation BNP Paribas we Francji, jest realizowany w 26 krajach.
Każdego roku Fundacja BNP Paribas z Paryża przeznacza na niego 20 tys. euro, a Fundacja BGŻ BNP Paribas blisko 30 tys. zł. W czerwcu 2018 roku dobiegnie końca pierwsza 3-letnia edycja, a już we wrześniu rozpocznie się kolejna. W 2017 r. w ramach Dream Up zostało zrealizowanych 623 godzin zajęć muzycznych dla blisko 40 uczestników.
Wśród naszych Klientów znajdują się ludzie sukcesu, którzy chcą dzielić się swoim dorobkiem. Takim przykładem są właściciele firmy JMP Flowers ze Stężycy, którzy w odpowiedzi na potrzeby lokalnej społeczności, we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Stężycy, lokalnymi władzami i szkołą, a także przy wsparciu Banku i Fundacji BGŻ BNP Paribas zorganizowali English Club.
Projekt English Club to program zajęć z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum w Stężycy. Celem inicjatywy jest wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży poprzez stworzenie im możliwości doskonalenia niezbędnych kompetencji językowych. W trakcie roku szkolnego uczniowie korzystają z zajęć e-learningowych wspieranych przez lekcje tradycyjne oraz wycieczki. Szczególny nacisk jest kładziony jest na rozwijanie praktycznych umiejętności językowych i komunikacyjnych. Najbardziej zmotywowani uczestnicy projektu mają szansę na udział w letnim obozie językowym.
uczestników dołączyło do English Club od 2014 roku
uczniów wzięło udział w programie w 2017, a 10 najbardziej zaangażowanych mogło doskonalić swoje kompetencje na letnim obozie
Od 2011 roku Fundacja BGŻ BNP Paribas wspiera edukacyjne działania Filharmonii Narodowej w ramach cyklu koncertów wyjazdowych Spotkania z Muzyką. Filharmonia dociera do dzieci i młodzieży szkolnej w małych ośrodkach o utrudnionym dostępie do kultury wysokiej, z 7 województw. Uczestnicy Spotkań z Muzyką mają okazję usłyszeć znakomite wykonania wraz z komentarzami wyjaśniającymi tajniki sztuki dźwięków.
Możliwość systematycznego kontaktu z muzyką klasyczną daje wielu uczniom szansę na rozwijanie nowych pasji.
W sezonie 2016/2017 w Spotkaniach z Muzyką uczestniczyło ponad 300 000 słuchaczy.
W 2017 Fundacja BGŻ BNP Paribas roku po raz trzeci została partnerem festiwalu Szalone dni muzyki organizowanego w dniach 29 września - 1 października w Warszawie przez Orkiestrę Sinfonia Varsovia. Była to 8. polska edycja międzynarodowego festiwalu La Folle Journée popularyzującego muzykę klasyczną na całym świecie. Dzięki bardzo niskim cenom biletów i zróżnicowanemu programowi w koncertach wzięło udział blisko 40 000 osób. Wydarzenie finansowo wsparła Fondation BNP Paribas.
Nasza Fundacja jest partnerem programów edukacyjnych organizacji eksperckich oraz członkiem koalicji sektorowych. Współpracujemy m.in. z Forum Darczyńców, Warszawskim Instytutem Bankowości, Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości oraz najlepszymi polskimi rolniczymi uczelniami wyższymi. Działanie w partnerstwach i koalicjach zapewnia Fundacji celowość, efektywność i przejrzystość prowadzonych działań. Jednocześnie, daje szansę wpływu na inicjatywy podejmowane przez polski sektor organizacji pozarządowych. W 2017 roku na wsparcie organizacji Fundacja przeznaczyła ponad 170 tys. zł.
Członkostwo Fundacji BGŻ BNP Paribas w koalicjach i partnerstwach
Od 2016 roku nasza Fundacja, w ramach inicjatywy Grupy BNP Paribas, wspiera działania na rzecz uchodźców w Polsce. W 2017 roku wsparła projekt Refugees Welcome Polska koordynowany przez Fundację Ocalenie. Celem programu jest wsparcie mieszkaniowe oraz edukacja kulturowa i integracja. W 2017 program miał 62 beneficjentów – pochodzących z krajów ogarniętych wojną i chaosem politycznym.
W 2018 roku Fundacja utrzymuje kluczowe kierunki działania i priorytety z 2017 roku, tj. kontynuuje długofalowe programy stypendialne: Klasa i Agrotalenty oraz program Grupy BNP Paribas Dream up a także wzmacnia program społeczny Wspieram cały rok. Organizacja planuje nadal wspierać rozwój wolontariatu pracowniczego w Banku BGŻ BNP Paribas oraz utrzymać zaangażowanie w pomoc uchodźcom w Polsce koncentrując się na wyrównywaniu szans edukacyjnych najmłodszych przebywających na terenie naszego kraju. Fundacja chce również podjąć działania na rzecz środowiska i zmian klimatycznych w odpowiedzi na globalne wyzwania (Sustainable Development Goals) i lokalne potrzeby.
W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.
Akceptuję