Menu

Raport społeczny 2014 Banku BGŻ BNP Paribas

Dodatkowe informacje

Kliknij na nazwę danej sekcji, aby zobaczyć zawartość

Tabela GRI

Wskaźnik Opis wskaźnika Stopień raportowania Link lub zaraportowanie
Strategia i analiza
1.1 Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla (np. dyrektora wykonawczego, prezesa zarządu lub innej osoby o równoważnej pozycji) na temat znaczenia zrównoważonego rozwoju dla organizacji i jej strategii. O raporcie
1.2 Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk. Pełny Misja i wizja
Profil organizacyjny
2.1 Nazwa organizacji Pełny Zarządzanie i nadzór
2.2 Główne marki, produkty i / lub usługi Pełny Produkty i usługi w obszarach:
Bankowość detaliczna,
Bankowość korporacyjna,
Bankowość dla rolnictwa,
Bankowość dla organizacji społecznych,
Bankowość internetowa i telefoniczna,
Bankowość MSP,
Biuro maklerskie,
Doradztwo Inwestycyjne,
BGŻ Optima (145 000 klientów).
http://www.bgzbnpparibas.pl/index.htm
2.3 Struktura operacyjna organizacji, z wyróżnieniem głównych działów, spółek zależnych, podmiotów powiązanych oraz przedsięwzięć typu joint venture Pełny Zarządzanie i nadzór
2.4 Lokalizacja siedziby głównej organizacji Pełny Warszawie przy ul. Kasprzaka 10/16
2.5 Liczba krajów, w których działa organizacja oraz podanie nazw tych krajów, gdzie zlokalizowane są główne operacje organizacji lub tych, które są szczególnie adekwatne w kontekście treści raportu Polska
2.6 Forma własności i struktura prawna organizacji Pełny Zarządzanie i nadzór
2.7 Obsługiwane rynki z zaznaczeniem zasięgu geograficznego, obsługiwanych sektorów, charakterystyki klientów / konsumentów i beneficjentów Pełny Polska, 390 oddziałów zlokalizowanych głównie w małych i średnich miejscowościach
Wyniki finansowe
Mapa interesariuszy
2.8 Skala działalności organizacji Pełny Doskonalimy jakość naszych produktów i usług
Oferujemy stabilne warunki pracy
Szczególną wagę przykładamy do edukacji młodzieży
Ograniczamy emisję dwutlenku węgla
2.9 Znaczące zmiany w raportowanym okresie dotyczące rozmiaru, struktury lub formy własności Zarządzanie i nadzór
2.10 Nagrody otrzymane w raportowanym okresie Pełny IV miejsce wśród spółek sektora finansowego w Rankingu Firm Odpowiedzialnych.
Lider Zrównoważonego rozwoju 2014 w kategorii „Innowacyjna inicjatywa” dla konta Pakiet Społeczny Lider, przyznany przez magazyn Forbes.
11 inicjatyw wyróżnionych w „Raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”.
I miejsce w rankingu Newsweeka w kategorii Bank dla Kowalskiego.
Odpowiedzialne produkty
Doskonalimy jakość naszych produktów i usług
Parametry raportu
3.1 Okres raportowania Pełny 01.01.2014 – 31.12.2014
O raporcie
3.2 Data publikacji ostatniego raportu (jeśli został opublikowany) Pełny 2014 r.
3.3 Cykl raportowania (roczny, dwuletni itd.) Pełny Cykl roczny
3.4 Osoba kontaktowa Pełny Kontakt
Zakres i zasięg raportu
3.5 Proces definiowania zawartości raportu Zawartość raport skonsultowana z partnerami społecznymi oraz ponad 20 koordynatorami CSR w banku.
3.6 Zasięg raportu Raport opublikowaliśmy w wersji elektronicznej, dostępnej na stronie www.bgzbnpparibas.pl. Raport został opracowany zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative G3.1. (poziom aplikacji B) w oparciu o wskaźniki dotyczące ekonomicznych, społecznych i środowiskowych aspektów naszej działalności. Zawiera także wskaźniki sektorowe usług finansowych GRI.
3.7 Oświadczenie w sprawie jakichkolwiek ograniczeń, w zakresie i zasięgu raportu. Nie stwierdzono
3.8 Informacja o przedsięwzięciach typu joint venture, podmiotach zależnych, obiektach dzierżawionych, operacjach outsoursowanych i innych jednostkach, które w znaczący sposób mogą wpłynąć na porównywalność działań organizacji w poszczególnych okresach i / lub w stosunku do innych organizacji. Nie dotyczy
3.9 Techniki i przyjęte założenia odnośnie szacunków i kalkulacji wskaźników i innych informacji zawartych w raporcie Pełny Dane zostały zebrane na podstawie wewnętrznych systemów zbierania danych.
3.10 Wyjaśnienia dotyczące efektów jakichkolwiek korekt informacji zawartych w poprzednich raportach z podaniem powodów ich wprowadzenia oraz ich wpływu Pełny Nie stwierdzono
3.11 Znaczne zmiany w stosunku do poprzedniego raportu dotyczące zakresu, zasięgu lub metod pomiaru zastosowanych w raporcie. Pełny Nie stwierdzono
3.12 Tabela wskazująca miejsce zamieszczenia Standardowych Informacji w raporcie. Pełny Tabela GRI
3.13 Polityka i obecna praktyka w zakresie zewnętrznej weryfikacji raportu. Jeśli nie zawarto takich danych w niezależnym raporcie poświadczającym, wyjaśnienie zakresu i podstaw zewnętrznej weryfikacji oraz relacji pomiędzy organizacją i zewnętrznym podmiotem poświadczającym. Pełny Brak zewnętrznej weryfikacji
Nadzór
4.1 Struktura nadzorcza organizacji wraz z komisjami podlegającymi pod najwyższy organ nadzorczy, odpowiedzialnymi za poszczególne zadania, jak na przykład tworzenie strategii czy nadzór nad organizacją. Pełny http://www.bgzbnpparibas.pl/relacje-inwestorskie/walne-zgromadzenie.htm
Zarządzanie i nadzór
Walne zgromadzenie
4.2 Wskazanie, czy przewodniczący najwyższego organu nadzorczego jest również dyrektorem zarządzającym Pełny Obie te funkcje są niezależne
4.3 Liczba członków najwyższego organu nadzorczego z wyróżnieniem niezależnych i / lub niewykonawczych członków (dotyczy organizacji posiadających monistyczną strukturę rady nadzorczej / organu nadzorczego). Pełny Struktura ma dwustopniowy układ: Rada Nadzorcza (pełniąca funkcje nadzorcze) oraz Zarząd(pełniący funkcje wykonawcze).
http://www.bgzbnpparibas.pl/o-banku/jozef-wancer.asp
4.4 Mechanizmy umożliwiające akcjonariuszom i pracownikom zgłaszanie rekomendacji i wskazówek dla najwyższego organu nadzorczego. Pełny Intranet Strefa BGZ, www.bgz.pl; magazyn wewnętrzny B-gazeta, sondy i anonimowe ankiety, forum intranetowe, cykliczne czaty z przedstawicielami zarządu i przedstawicielami wyższej kadry kierowniczej; Elektroniczny System Przekazywania Informacji (ESPI); bezpośrednie spotkania z przedstawicielami zarządu Banku; komunikacja e-mail oraz telefoniczna z inwestorami, analitykami oraz agencją ratingową; badanie satysfakcji klienta, spotkania z klientami.
4.5 Związek pomiędzy poziomem wynagrodzeń najwyższego organu nadzorczego, wyższej kadry menedżerskiej oraz zarządu (obejmując system odpraw) a wynikami organizacji (obejmując wyniki społeczne i środowiskowe) Pełny Zarząd Banku przyjmuje co roku plan biznesowy, który monitoruje Rada Nadzorcza. Stopień realizacji celów monitorowano w cyklu półrocznym.
Zarządzanie i nadzór
4.6 Procesy pozwalające na uniknięcie konfliktu interesów członków najwyższego organu nadzorczego http://www.bgzbnpparibas.pl/files/Raport_BGZ_fullversion_-_final04.pdf
4.7 Proces weryfikacji doboru kadry, kwalifikacji i doświadczenia członków najwyższego organu nadzorczego pod kątem wytyczania strategii obejmującej zagadnienia ekonomiczne, środowiskowe i społeczne http://www.bgzbnpparibas.pl/files/Raport_BGZ_fullversion_-_final04.pdf
4.8 Wewnętrznie sformułowana misja lub wartości organizacji, kodeks postępowania oraz zasady odnoszące się do aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych funkcjonowania organizacji oraz poziom ich implementacji Pełny Misja i wizja
4.9 Procedury najwyższego organu nadzorczego dotyczące nadzoru identyfikacji i zarządzania kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi, włączając stosowne ryzyka i szanse oraz dostosowanie się lub zgodność z uznanymi międzynarodowymi standardami, kodeksami postępowania i zasadami Pełny Zarządzanie i nadzór
4.10 Proces ewaluacji wyników działań najwyższego organu nadzorczego w odniesieniu do kwestii ekonomicznych, środowiskowych i społecznych Pełny Misja i wizja
Zaangażowanie w inicjatywy zewnętrzne
4.11 Wyjaśnienie, czy i w jaki sposób organizacja stosuje zasadę ostrożności Pełny Prowadzimy biznes w etyczny sposób
4.12 Zewnętrzne, przyjęte lub popierane przez organizację ekonomiczne, środowiskowe i społeczne deklaracje, zasady i inne inicjatywy. 10 zasad Global Compact, Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu przygotowany przez Pracodawców RP, Zasady Dobrej Praktyki Bankowej Związku Banków Polskich, Dobre praktyki spółek notowanych na GPW.
Zarządzanie i nadzór
4.13 Członkostwo w stowarzyszeniach (takich jak stowarzyszenia branżowe) i/lub w krajowych//międzynarodowych organizacjach rzeczniczych Pełny Aktywnie działamy na rzecz rozwoju sektora finansowego i polskiej gospodarki m.in. z:
  • Związkiem Banków Polskich,
  • Fundacją na Rzecz Kredytu Hipotecznego,
  • RSQ Management,
  • Stowarzyszeniem Rynków Finansowych ACI Polska,
  • SWIFT,
  • ICC Poland.
Angażowanie interesariuszy
4.14 Lista grup interesariuszy angażowanych przez organizację. Pełny Mapa interesariuszy
4.15 Podstawy identyfikacji i selekcji angażowanych grup interesariuszy. Badania rynku, systematyczny monitoring jakości obsługi klienta indywidulanego oraz firmowego we wszystkich kanałach obsługi , cykliczne spotkania z klientami i przedstawicielami społeczności i władz lokalnych.
Dzielimy się wiedzą ekspercką
4.16 Podejście do angażowania interesariuszy włączając częstotliwość angażowania według typu i grupy interesariuszy. Pełny W roku 2014 kontynuowaliśmy otwarty dialog z różnymi grupami partnerów społecznych, aby jak najlepiej zrozumieć pojawiające się trendy i kwestie społeczno-ekonomiczne. Korzystamy z szeregu formalnych i nieformalnych mechanizmów zbierania informacji zwrotnych na temat naszej działalności.
Rozwijamy rolnictwo
Dzielimy się wiedzą ekspercką
Finansujemy ekologiczne inwestycje
4.17 Kluczowe kwestie i problemy poruszane przez interesariuszy oraz odpowiedź ze strony organizacji, również poprzez ich zaraportowanie Pełny Doskonalimy jakość naszych produktów i usług
Oferujemy stabilne warunki pracy
Szczególną wagę przykładamy do edukacji młodzieży
Ograniczamy emisję dwutlenku węgla

Wskaźniki ekonomiczne

Wskaźnik Opis wskaźnika Stopień raportowania Link lub zaraportowanie
Aspekt: Wyniki ekonomiczne
EC1 Bezpośrednia wartość ekonomiczna wytworzona i podzielona z uwzględnieniem przychodów, kosztów operacyjnych, wynagrodzenia pracowników, dotacji i innych inwestycji na rzecz społeczności, niepodzielonych zysków oraz wypłat dla właścicieli kapitału i instytucji państwowych Pełny Wyniki finansowe
Aspekt: Pośredni wpływ ekonomiczny
EC8 Wkład w rozwój infrastruktury oraz świadczenie usług na rzecz społeczeństwa poprzez działania komercyjne, przekazywanie towarów oraz działania pro bono. Wpływ tych działań na społeczeństwo Pełny Wskaźnik ten rozumiemy jako nasz wkład w rozwój lokalnej społeczności.
Szczególną wagę przykładamy do edukacji młodzieży
Stawiamy na inwestycje społeczne
Współpracujemy z klientami na rzecz rozwoju lokalnego
Wolontariat "Możesz na mnie polegać"

Wskaźniki środowiskowe

Wskaźnik Opis wskaźnika Stopień raportowania Link lub zaraportowanie
Środowisko – zestaw wskaźników (EN)
EN1 Wykorzystane surowce/materiały – według wagi i objętości Pełny Papier ryzy A4 w kg - 233 376,32, Papier ryzy A3 w kg - 1 339,9, Łącznie zakupiliśmy 104 090 ryz papieru, co w stosunku do roku 2013 oznacza zmniejszenie o blisko 7 proc., a w stosunku do 2012 r. o kolejne 4,06 proc.
Ograniczamy zużycie papieru
EN3 Bezpośrednie zużycie energii według pierwotnych źródeł energii Pełny 16 012 GJ
EN4 Pośrednie zużycie energii według pierwotnych źródeł energii Pełny 298 470 GJ
EN5 Ilość energii zaoszczędzonej dzięki konserwacji/remontom infrastruktury i poprawie efektywności energetycznej dotychczas stosowanych rozwiązań Pełny 1 261 GJ
EN6 Inicjatywy podjęte w celu dostarczenia produktów i usług efektywnych energetycznie lub opartych na energii odnawialnej oraz wynikające z tych rozwiązań redukcje zapotrzebowania na energię Częściowy Finansujemy ekologiczne inwestycje
EN7 Inicjatywy podjęte w celu zmniejszenia pośredniego zużycia energii z uwzględnieniem osiągniętego stopnia redukcji Pełny Ograniczamy emisję dwutlenku węgla
Oszczędzamy energię i prowadzimy zbiór elektrośmieci
Aspekt: Emisje, ścieki i odpady
EN16 Łączne bezpośrednie i pośrednie emisje gazów cieplarnianych według wagi Pełny 26 847 tony
EN18 Inicjatywy podjęte w celu redukcji emisji gazów cieplarnianych i uzyskane efekty Pełny 311 tony
Aspekt: Zgodność z przepisami
EN28 Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa i regulacji dotyczących ochrony środowiska Pełny Nie stwierdzono
Aspekt: Transport
EN29 Znaczący wpływ na środowisko wywierany przez transport produktów i innych dóbr oraz materiałów, z których korzysta organizacja w swej działalności, oraz transport pracowników W 2014 r bank posiadał 553 samochodów leasingowych.
Liczba kilometrów, którą pracownicy banku przejechali w podróżach służbowych:
  • samochodami służbowymi: 12 046 000 km
  • samolotami: 768 345 km
Budujemy ekologiczną świadomość

Wskaźniki społeczne

Wskaźnik Opis wskaźnika Stopień raportowania Link lub zaraportowanie
Aspekt: Zatrudnienie
LA1 Łączna liczba pracowników według typu zatrudnienia, rodzaju umowy o pracę, regionu oraz w podziale na płeć Pełny Liczba zatrudnionych osób
Typ zatrudnienia/ rodzaj umowy o pracę
LA2 Łączna liczba nowo zatrudnionych pracowników i wskaźnik przyjęć oraz łączna liczba odejść pracowników i wskaźnik fluktuacji pracowników według grupy wiekowej, płci i regionu Pełny Zwolnieni i przyjęci wg płci
Zwolnieni i przyjęci wg wieku
Informacja o zwolnionych i przyjętych w 2014r.
LA3 Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin, według głównych miejsc działalności Pełny Dbamy o pracowników i zachęcamy do troski o zdrowie
Aspekt: Relacje pomiędzy pracownikami i kierownictwem
LA4 Odsetek zatrudnionych objętych umowami zbiorowymi Pełny 99,8% pracowników jest objętych Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy
LA5 Minimalne wyprzedzenie, z jakim informuje się o istotnych zmianach operacyjnych wraz ze wskazaniem, czy okresy te są określone w umowach zbiorowych Pełny Minimalny okres informowania o istotnych zmianach operacyjnych wynosi 14 dni.
Aspekt: Bezpieczeństwo i higiena pracy
LA6 Odsetek łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, które doradzają w zakresie programów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz monitorują takie programy Pełny W Centrali Banku powstała komisja bezpieczeństwa i higieny pracy (Uchwała Zarządu Banku 368/re/B/ZK/2013).
W skład ośmioosobowej (co stanowi 0,14% zatrudnionych w Banku) komisji wchodzą:
  • przedstawiciele pracodawcy,
  • Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy,
  • przedstawiciele dwóch organizacji związkowych,
  • inspektor BHP
  • przedstawiciel pracowników.
LA7 Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą, według regionów oraz według płci Pełny Wypadków śmiertelnych, ciężkich ani zbiorowych w roku ubiegłym nie stwierdzono Nie stwierdzono również przypadków chorób zawodowych.
LA8 Edukacja, szkolenia, doradztwo, programy prewencyjne oraz programy kontroli ryzyka, które zapewniają pomoc w przypadku poważnych chorób pracownikom, ich rodzinom lub członkom społeczności lokalnej Pełny Z ryzykiem zawodowym pracownicy zapoznawani są w trakcie szkoleń wstępnych z obszaru BHP. Dokumenty potwierdzające zapoznanie się z ryzykiem przechowywane są w aktach pracownika. Działający w Banku system rejestracji zgłaszania wypadków przy pracy i powiadamiania o chorobach zawodowych jest zgodny z prawem. Zasady postępowania w razie wypadku oraz druk zgłoszenia wypadku został umieszczony w intranecie i jest dostępny dla wszystkich pracowników. W 2014 w Banku odnotowano łącznie 16 wypadków przy pracy.
Aspekt: Edukacja i szkolenia
LA10 Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika według płci i struktury zatrudnienia Pełny Karda kierownicza: (kobiety) 30,4 h, (mężczyźni) 30,7 h.
Pracownicy: (kobiety) 32,3 h, (mężczyźni) 38,3 h.
LA11 Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę Plany sukcesji
Program Talenty Sprzedaży
Program Rozwoju Potencjału „Prestiż”
Proces rozwoju zawodowego
Rozwijamy kompetencje pracowników
Prowadzimy biznes w etyczny sposób
LA12 Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, w podziale na płeć Pełny Wszyscy pracownicy Banku objęci są systemem oceny jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej.
Aspekt: Różnorodność i równość szans
LA13 Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie według płci, wieku, przynależności do mniejszości oraz innych wskaźników różnorodności Pełny Zatrudnieni wg płci i przynależności do grupy pracowniczej
Zatrudnieni wg płci i wieku
Oferujemy stabilne warunki pracy
Aspekt: Przeciwdziałanie dyskryminacji
HR4 Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania podjęte w tej kwestii Pełny Nie stwierdzono
Aspekt: Swoboda zrzeszania się i prawo do sporów zbiorowych
HR5 Działania i kluczowi dostawcy zidentyfikowani jako mogący naruszać lub stwarzać zagrożenie dla prawa do swobody zrzeszania się i prawa do sporów zbiorowych oraz inicjatywy wspierające te prawa Pełny Nie stwierdzono zaistnienia działań mogących stwarzać zagrożenia dla praw do swobody zrzeszania i sporów zbiorowych.
Aspekt: Praca dzieci
HR6 Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków Pełny W Banku nie zatrudnia się nieletnich
Społeczeństwo (SO) – wskaźniki społeczne
SO3 Procent pracowników przeszkolonych w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji Pełny 96,06 proc.
SO5 Polityka dotycząca udziału w życiu publicznym i lobbingu Pełny Nasi pracownicy – jako osoby prywatne, mają pełną swobodę uczestnictwa w życiu publicznym. Jako pracodawca nie zachęcamy, ani do wspierania, ani do zwalczania określonej grupy politycznej lub kandydata. W przypadku zaangażowania w życie polityczne pracownicy nie mogą prowadzić zbiórki pieniędzy ani innej kampanii w czasie [pracy, ani wykorzystywać zasobów banku do prowadzenia takich działań.
Aspekt: Komunikacja marketingowa
PR5 Praktyki związane z zapewnieniem satysfakcji klienta, w tym wyniki badań pomiaru satysfakcji klienta Systematyczny monitoring jakości obsługi klienta indywidulanego oraz firmowego we wszystkich kanałach obsługi.
Dzielimy się wiedzą ekspercką
Prowadzimy biznes w etyczny sposób
PR6 Programy dotyczące przestrzegania prawa, standardów i dobrowolnych kodeksów regulujących kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocjii sponsoringu Pełny Prowadzimy biznes w etyczny sposób
PR7 Całkowita liczba przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami regulującymi kwestie komunikacji marketingowej, z uwzględnieniem reklamy, promocji i sponsoringu według rodzaju skutków Pełny Nie stwierdzono
PR8 Całkowita liczba uzasadnionych skarg dotyczących naruszenia prywatności klientów oraz utraty danych. Pełny W 2014 roku otrzymaliśmy 156 reklamacji dotyczących naruszenia prywatności klientów bądź utraty danych. 85 z tych reklamacji uznano za zasadne. Osoby, których sprawa dotyczyła, zostały przeproszone, a dane w systemach Banku zostały poprawione. Sposób zarządzania reklamacjami:
http://www.bgzbnpparibas.pl/reklamacje.asp
http://www.bgzbnpparibas.pl/files/Raport_BGZ_fullversion_-_final04.pdf
PR9 Wartość pieniężna istotnych kar z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług Pełny W 2014 roku nie nałożono na Bank kar pieniężnych z tytułu niezgodności z prawem i regulacjami dotyczącymi dostawy i użytkowania produktów i usług.

Wskaźniki sektorowe

Wskaźnik Opis wskaźnika Stopień raportowania Link lub zaraportowanie
Wskaźniki suplementu dla sektora finansowego (FSSS)
FS1 Uwzględnienie kwestii społecznych i środowiskowych w politykach poszczególnych linii produktów biznesowych Pełny Szczagólną wagę przykładamy do edukacji młodzieży
Stawiamy na inwestycje społeczne
Współpracujemy z klientami na rzecz rozwoju lokalnego
Wolontariat "Mozesz na mnie polegać"
Ograniczamy emisję dwutlenku węgla
Ograniczamy zużycie papieru
Budujemy ekologiczną świadomość
Oszczędzamy energię i prowadzimy zbiór elektrośmieci
Finansujemy ekologiczne inwestycje
FS2 Procedury oceny i monitorowania ryzyka środowiskowego i społecznego w liniach produktów biznesowych Pełny Aspekt społecznej odpowiedzialności jest także wpisany w zarządzanie ryzykiem kredytowym (CRM – Credit Risk Management).
FS4 Proces(-y) podnoszenia kwalifikacji personelu w celu wdrożenia zasad oraz procedur środowiskowych i społecznych, które miałyby zastosowanie w liniach produktów biznesowych Pełny W 2014 roku przeprowadzono 3 warsztaty szkoleniowe „Etyka w praktyce”, w których wzięło udział blisko 200 osób.
Prowadzimy biznes w etyczny sposób
FS14 Działania zwiększające dostępność usług finansowych dla osób zagrożonych wykluczeniem Pełny Odpowiedzialne produkty

Liczba zatrudnionych osób

Liczba zatrudnionych osób
Sieć 3 614
Centrala 1 651
Razem Bank 5 265

Typ zatrudnienia/ rodzaj umowy o pracę

Typ zatrudnienia/ rodzaj umowy o pracę Kobiety Mężczyźni
pełny etat: 3 921 1 223
w tym:
czas nieokreślony 3 450 1 049
czas określony 456 168
na zastępstwo 13 6
okres próbny 2 0
niepełny etat: 93 28
w tym:
umowa na czas nieokreślony 69 17
na czas określony 24 11
na okres próbny - -
na zastępstwo - -
Łącznie wszyscy pracownicy = 5265 4 014 1 251

Zwolnieni i przyjęci wg płci

Płeć przyjęcia zwolnienia
Kobiety 683 735
Mężczyźni 286 329
razem 969 1 064

Zwolnieni i przyjęci wg wieku

Grupa wiekowa przyjęcia zwolnienia
<30 456 350
>50 33 86
30-50 480 628
razem 969 1 064

Informacja o zwolnionych i przyjętych w 2014r.

Informacja o zwolnionych i przyjętych w 2014r. przyjęci zwolnieni
Sieć 714 779
Centrala 255 285
Razem Bank 969 1 064

Wypadków śmiertelnych, ciężkich ani zbiorowych w roku ubiegłym nie stwierdzono Nie stwierdzono również przypadków chorób zawodowych.

Region Stan zatrudnienia Liczba wypadków Ilość dni zw. lekarskich Wskaźnik Częstotliwości wypad. Wskaźnik Ciężkości wypad.
Optima 59 0 0 0 0
Biuro Maklerskie 54 0 0 0 0
Centrala 1578 1 42 0,63 42
Centralny 491 2 12 4,07 6
Centralny - Zachodni 458 4 47 8,73 11,75
Południowo - Wschodni 453 2 0 4,41 0
Południowo - Zachodni 373 1 0 2,68 0
Południowy 332 1 18 3,01 18
Północno - Wschodni 401 1 20 2,49 20
Północno - Zachodni 262 0 0 0 0
Północny 607 3 7 4,94 2,3
Wschodni 455 1 17 2,49 17
Razem 5523 16 163 2,89 10,1

Zatrudnieni wg płci i przynależności do grupy pracowniczej

Grupa pracownicza Kobiety Mężczyźni
pracownicy 3 383 858
SKK 509 236
WKK 120 151
ZB 2 6
razem 4 014 1 251

Zatrudnieni wg płci i wieku

Wiek Kobiety Mężczyźni
poniżej 30 lat 599 155
30-50 lat 2 535 925
powyżej 50 lat 880 171
razem 4 014 1 251