Wersja dla niedowidzących
Zmiana rozmiaru

ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOSPODARCZA

ODPOWIEDZIALNE FINANSOWANIE

CSR W SEKTORACH WRAŻLIWYCH

Przynależymy do Grupy BNP Paribas, jednego z globalnych liderów odpowiedzialności społecznej. Zgodnie z obowiązującym w Grupie podejściem przykładamy szczególną wagę do monitoringu ryzyk CSR w 7 sektorach uznawanych za wrażliwe: energii węglowej, wydobywczego, obronnego, leśnego (miazga drzewa i olej palmowy), jądrowego i rolnego. Decyzję o udzieleniu finansowania poprzedza analiza konsekwencji społecznych, ekonomicznych i środowiskowych firmy i przedsięwzięcia.

ODPOWIEDZIALNE PRODUKTY I INICJATYWY

Tworzymy naszą ofertę w odpowiedzi na lokalne potrzeby klientów. Korzystamy z globalnych doświadczeń Grupy BNP Paribas, uznanej w 2016 roku przez „Euromoney” za „Najlepszy Bank na Świecie”. Łączymy globalną perspektywę z przywiązaniem i znajomością polskiego rynku. Stawiamy na wszechstronność oferty, połączoną z dogłębną wiedzą na temat indywidualnej specyfiki poszczególnych grup klientów.

Oferujemy naszym klientom szeroką gamę produktów i usług pomocnych w realizacji indywidualnych i firmowych celów:

  • bankowość,
  • usługi powiernicze,
  • leasing,
  • zarządzanie flotą samochodową,
  • fundusze inwestycyjne,
  • faktoring,
  • ubezpieczenia,
  • nieruchomości.

Wyróżniają nas:

PAKIET SPOŁECZNY LIDER

Pomagamy pomagać: lokalnym organizacjom pozarządowym zapewniamy bezpłatny pakiet produktów i usług wspierających działalność społeczną. Powszechnie nazywamy go „Kontem z Serduszkiem”, doceniając niezwykły wkład sektora organizacji społecznych w rozwój lokalnych społeczności. Użytkownicy „Konta z Serduszkiem” chętnie polecają go innym organizacjom, także tym nowo powstającym. Łączymy siły z sektorem NGO, współorganizując lokalne akcje społeczne.

wykres - liczba zakładanych kont

„Konto z Serduszkiem” to:

  • pomysł naszych pracowników,
  • doceniany przez ekspertów przykład innowacji społecznej,
  • nasza duma i wizytówka,
  • skuteczna zachęta do aktywności obywatelskiej.

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY mamBONUS

Angażujemy naszych klientów w ważne społecznie akcje. Po pierwsze, oczekują tego sami klienci, którzy chcą dokonywać coraz bardziej świadomych wyborów konsumenckich. Po drugie, tak rozumiemy sens i istotę społecznej odpowiedzialności – jako promowanie postaw prospołecznych i włączanie w realizację celów społecznych możliwie najszerszego grona zaangażowanych sympatyków.

Dzięki programowi mamBONUS nasi klienci mogą na co dzień wspierać program stypendialny „Klasa”, realizowany przez Fundację BGŻ BNP Paribas. Punkty zbierane za transakcje kartami kredytowymi mogą być wymieniane na różne nagrody (nagrody rzeczowe, elektroniczne kupony, bilety do kina, zniżki), ale także vouchery wsparcia dla stypendystów „Klasy”.

KAMPANIA: WSPIERAJMY SĄSIEDZKI BIZNES

Lokalne społeczności to fenomen. Tworzących je ludzi różni wiek, wykształcenie, zawód czy pasje; łączy – poczucie przynależności do jednego skrawka ziemi.
Bardzo ważnym elementem lokalnej tkanki społecznej są drobni przedsiębiorcy: rzemieślnicy, właściciele małych sklepów, punktów usługowych czy gastronomicznych. Z myślą o tej grupie przygotowaliśmy nie tylko specjalną ofertę produktową, ale także unikalną akcję „Wspierajmy Sąsiedzki Biznes”.

Kampanię pod hasłem „Dołącz do akcji, bo rozwój lokalnego biznesu opłaca się wszystkim” kierujemy zarówno do konsumentów, jak i mikroprzedsiębiorców. Chcemy dzięki niej jeszcze mocniej integrować lokalne społeczności, zachęcając mieszkańców do świadomego korzystania z produktów i usług oferowanych przez sąsiadów.

Kulminacją akcji jest organizowany w czerwcu Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu, wsparty szeroką promocją w różnorodnych mediach.

kampania - wspierajmy sąsiedzki biznes

Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu 2016

7500 przedsiębiorców
900 miejscowości
64%
zadowolonych z akcji przedsiębiorców
42%
przedsiębiorców odnotowało wzrost rozpoznawalności
34%
przedsiębiorców zwiększyło grono stałych klientów
87%
przedsiębiorców pozytywnie oceniło otrzymane materiały promocyjne
92%
uczestników wyraziło mocne zainteresowanie ponownym uczestnictwem w akcji

Źródło: badanie Cati

Akademia Lokalnego Biznesu dla mikroprzedsiębiorców

Nasz autorski program Akademia Lokalnego Biznesu wspiera lokalnych mikroprzedsiębiorców w zwiększaniu konkurencyjności i możliwie najlepszym wykorzystaniu rynkowych szans i okazji.

Akademia to bezpłatny cykl 10 interaktywnych spotkań w całej Polsce. Wykłady połączone są z analizą przypadków i dyskusją. Uczestnicy zyskują praktyczną wiedzę z zakresu m.in. prawa i podatków i efektywności kosztowej. Spotkania są ponadto okazją do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Partnerem merytorycznym Akademii w 2016 roku była firma Ernst&Young.

Akademia Lokalnego Biznesu 2016 to:

  • 10 bezpłatnych spotkań,
  • 230 uczestników,
  • bardzo wysoka ocena wydarzenia i chęć udziału w kolejnych edycjach.

WSPIERAMY INNOWACYJNOŚĆ

Innowacyjność ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju polskiej gospodarki. Dlatego wspieramy naszych klientów planujących nowoczesne inwestycje technologiczne.

KREDYT TECHNOLOGICZNY

Wsparcie realizowane przy wsparciu funduszy unijnych i BGK może przybrać postać:

  • dofinansowania w formie Premii Technologicznej,
  • kredytu na zakup i wdrożenie nowych technologii.
Od wielu lat konsekwentnie realizujemy strategię wspierania firm z sektora MŚP. Teraz ponownie możemy pomóc klientom w realizacji ich innowacyjnych przedsięwzięć. Mamy nadzieję, że dzięki nowej propozycji Banku wielu klientów skorzysta z tej szansy i rozpocznie wdrażanie innowacyjnych projektów, które będą miały wpływ na rozwój nowoczesnej gospodarki naszego kraju.

Maciej Majewski, dyrektor Departamentu Projektów Innowacyjnych MSP i Agro, BGŻ BNP Paribas

INNOWACYJNY KLIENT

Już po raz trzeci przyznaliśmy nagrody w konkursie „Innowacyjny Klient”. Wyróżnienia trafiają rokrocznie do firm, w dwóch kategoriach związanych z innowacyjnością: biznesową i społeczną.  Premiujemy inwestycje w nowoczesne technologie produkcji, laboratoria kontroli jakości czy wzrost higieny pracy. Innowatorów społecznych doceniamy za ich skuteczne zaangażowanie na rzecz lokalnych społeczności.

Innowacyjni klienci 2016:

Innowacyjność biznesowa

  • Gospodarstwo Rolne Gryn Wiesław i Bogusława (Rogów k. Zamościa),
  • WOKAS S.A. (Łosice),
  • Zentis Polska Sp.z o.o. (Siedlce),
  • GRAFCO Roksana Zdrada (Solec Kujawski).

Innowacyjność społeczna

  • Roleski Spółka Jawna (Zbylitowska Góra),
  • Polskie Stowarzyszenie Rolnictwa Zrównoważonego „ASAP”.

POLSKA FIRMA PRZYSZŁOŚCI

Poprzez konkurs Polska Firma Przyszłości chcemy zachęcać i wspierać w rozwoju, promując najciekawsze, efektywne, modelowo zarządzane mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wspólnie z partnerami – Bisnode i BIG Info Monitor – opracowaliśmy ranking na podstawie analizy danych finansowych polskich firm.

Na uroczystej gali w czerwcu 2016 roku wręczyliśmy wyróżnienia w czterech kategoriach (lider produkcji mikro/MSP oraz lider usług mikro/MSP) oraz nagrody specjalne – Osobowości Biznesu (dla twórcy aplikacji iTaxi) oraz firmy odpowiedzialnej społecznie (Hydroergia).

Wiele firm z sektora MSP rozwija się bardzo dynamicznie, osiąga coraz lepsze wyniki. Zaobserwowałam również, że polskie firmy z tego segmentu potrafią być bardzo innowacyjne, inwestują w nowe technologie, oferują nowoczesne produkty czy usługi. Do swojego rozwoju wykorzystują aktywnie środki z Unii Europejskiej, ale także coraz więcej firm zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu.

Agnieszka Jackiewicz-Zatyka, szefowa Pionu Zarządzania Siecią Sprzedaży w Banku BGŻ BNP Paribas, przewodnicząca kapituły konkursu Polska Firma Przyszłości

BNP PARIBAS INTERNATIONAL HACKATHON 2016

Jako bank zmieniającego się świata wiemy, że najciekawsze, przełomowe technologie – także te z zakresu bankowości – rodzą się w gronie start-upów. Chcemy więc być blisko młodych, kreatywnych ludzi i wspierać ich naszym bankowym doświadczeniem w zakresie m.in. finansowania rozwoju czy budowy rozpoznawalności.

Dlatego organizujemy Hackathon. To inicjatywa Grupy BNP Paribas realizowana w 10 miastach świata. Zapraszamy do niej start-upy (fintechy), które pracują nad prototypowymi rozwiązaniami dla sektora finansowego.

Hackathon
Dla Banku BGŻ BNP Paribas Hackathon to znakomita platforma do inspirujących spotkań z ambitnymi firmami działającymi w branży fintech, które potrafią spojrzeć na problemy bankowości w sposób kreatywny i nieszablonowy. Jednocześnie, takie wydarzenie to szansa dla start-upów na promocję, zwiększenie rozpoznawalności, a także weryfikację swych pomysłów.

Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas

EKOLOGICZNE INWESTYCJE

Hackathon

polskich właścicieli biogazowni
korzysta z naszych usług

Zachęcamy naszych klientów do „zielonych” inwestycji, które łączą biznesowe i środowiskowe aspekty. Już od blisko 10 lat specjalizujemy się w finansowaniu małych i średnich projektów OZE: elektrownie wiatrowe, biogazownie rolnicze, małe elektrownie wodne i instalacje fotowoltaiczne. Nasi klienci planujący innowacyjne przedsięwzięcia proekologiczne mogą liczyć na zespół ekspertów ds. OZE i AGRO.

RAZEM NA RZECZ KLIMATU

Angażujemy się w konsultacje i działania służące podnoszeniu efektywności energetycznej oraz zwiększaniu udziału OZE w bilansie energetycznym Polski.

W 2016 roku braliśmy udział w pracach m.in. Rady OZE przy Konfederacji Lewiatan, opiniującej regulacje prawne dotyczące OZE, dokumenty strategiczne dotyczące polityki energetycznej i klimatycznej Polski i UE oraz zasady pomocy publicznej dla producentów urządzeń OZE oraz energii z OZE. Uczestniczyliśmy także w spotkaniach przy Związku Banków Polskich poświęconych roli banków w finansowaniu OZE w kontekście Ustawy o odnawialnych źródłach energii.

ETYCZNY BIZNES

STANDARDY ETYCZNE

KODEKS ETYCZNY

Naszą działalność i codzienne decyzje biznesowe normują obowiązkowe dla wszystkich pracowników globalne zasady i wartości, zawarte w Kodeksie postępowania Grupy BNP Paribas oraz obowiązujące w banku polityki.

Wybrane projekty promujące etyczne postawy:

  • mailowe skrzynki zaufania – możliwość poufnego przekazania informacji o potencjalnych naruszeniach w zakresie etyki. Specjalną procedurą (tzw. whistle-blowing) objęte są zgłoszenia o incydentach braku zgodności,
  • Invictus Etyki – specjalna nagroda dla doradców, którzy na co dzień dają wyraz swojemu przywiązaniu do najwyższych standardów etycznych i merytorycznych,
  • seria obowiązkowych szkoleń poruszających kwestie etyczne dla każdego pracownika,
  • Etyka w praktyce” – sekcja w intranecie.

NA RZECZ ETYCZNEGO BIZNESU W POLSCE

Włączamy się w inicjatywy, które w realny sposób wzmacniają etyczne fundamenty polskiej gospodarki. Działamy na rzecz wypracowania najlepszych praktyk i narzędzi odpowiedzialnego działania.

W 2016 zaangażowaliśmy się m.in. w:

  • prace Global Compact: Koalicja Rzeczników Etyki,
  • działalność Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich,
  • konkurs Etyka w Finansach, organizowany przez Związek Banków Polskich (jako partner Konkursu).

ZGODNOŚĆ Z REGULACJAMI

Za zgodność naszej działalności z ogólnymi przepisami, regulacjami wewnętrznymi oraz przyjętymi zasadami i wartościami odpowiada Departament Monitorowania Zgodności. Zespół ten zajmuje się przede wszystkim opiniowaniem regulacji oraz materiałów marketingowych. Nadzoruje ponadto zgodność produktów i usług oraz kwestie związane z ochroną danych osobowych, tajemnicą bankową, tajemnicą zawodową czy informacjami poufnymi.

Dokładamy najwyższych starań, by komunikacja kierowana do klientów była wyczerpująca, czytelna i zgodna z obowiązującymi regulacjami. Jesteśmy szczególnie wrażliwi na uchybienia w tej kwestii i wszelkie niezgodności traktujemy jako ważny impuls do zmian wewnętrznych. Tak też było w przypadku kary związanej z toczącym się w 2012 roku postępowaniem wyjaśniającym UOKiK odnośnie do umów o prowadzenie IKE. Kara (686 985 zł) została zapłacona w lutym 2016 roku.

PRZECIWDZIAŁANIE KORUPCJI, NADUŻYCIOM

System przeciwdziałania korupcji w Banku opiera się na procedurach i regulacjach wewnętrznych. Kontrola dotycząca przeciwdziałaniu korupcji jest procesem stałym, który obejmuje szeroki zakres operacji, w tym nowe relacje, transakcje i współpracę z kontrahentami.

Ocenie pod kątem ryzyka korupcji podlegają wszystkie jednostki naszego Banku, w szczególności te jednostki, które mają kontakt z klientami lub kontrahentami i są zaangażowane w procesy zakupowe.

W roku 2016 nie zidentyfikowaliśmy incydentów w zakresie naruszenia zasad antykorupcyjnych.

ODPOWIEDZIALNA SPRZEDAŻ

KOMUNIKACJA MARKETINGOWA

Dbamy o to, by komunikować się z klientami w sposób odpowiedzialny, przejrzysty i wiarygodny, zgodny z obowiązującymi regulacjami.

Przestrzegamy:

  • zasad reklamowania usług bankowych uchwalonych przez Komisję Nadzoru Finansowego,
  • zasad dobrej praktyki bankowej Związku Banków Polskich,
  • Kodeksu Etyki Reklamy zdefiniowanego przez Radę Etyki Reklamy.

Dodatkowo ustanowiliśmy własne, wewnętrzne zasady komunikacji marketingowej. Pozytywnej opinii prawnej oraz Departamentu Monitorowania Zgodności wymagają wszystkie nasze produkty i usługi, ich oznakowanie, a także procesy i regulacje wewnętrzne oraz materiały marketingowe.

W 2016 roku nie odnotowaliśmy nieprawidłowości w zakresie niezgodności informacji o produktach i usługach z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami. W zakresie komunikacji marketingowej regulator (UOKiK) za niewłaściwą uznał jedną z naszych reklam telewizyjnych („orzech odsetkowy”), ale odstąpił od nałożenia kary finansowej.

BEZPIECZEŃSTWO

Cyfrowy świat to ogromne możliwości, ale i zagrożenia. Na bankach jako instytucjach zaufania społecznego spoczywa odpowiedzialność za cyfrowe bezpieczeństwo. W naszym Banku dbamy o ciągły rozwój technologii gwarantujących bezpieczeństwo operacji i transakcji. Jednocześnie wzmacniamy świadomość pracowników odnośnie do właściwych cyfrowych zachowań tak w pracy, jak i życiu prywatnym.

IBM TRUSTEER RAPPORT

Przedsiębiorcom korzystającym z bankowości internetowej udostępniliśmy bezpłatnie zaawansowane narzędzie IBM Trusteer Rapport. Rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem i poprawiło bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej wśród klientów.

OCHRONA PRYWATNOŚCI KLIENTA

Nasze podejście do tego obszaru podlega ścisłym wewnętrznym regulacjom przy pełnej zgodności z obowiązującym prawodawstwem ( m.in. ustawą o ochronie danych osobowych, prawem bankowym, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną czy ustawą prawo telekomunikacyjne). Szczególną wagę przykładamy do bezpiecznych systemów oraz bezpiecznego niszczenia dokumentów.

ŚWIADOMI PRACOWNICY

W ramach kampanii wewnętrznej poświęconej bezpieczeństwu w sieci uczuliliśmy naszych pracowników na takie zagadnienia, jak:

  • bezpieczne korzystanie z Wi-Fi czy Hotspot,
  • zagrożenia typu Ransomware,
  • bezpieczne hasła i bezpieczeństwo informacji – bezpieczna podróż.

ZARZĄDZANIE PROCESEM REKLAMACJI

Zależy nam, aby być blisko naszych klientów i bezpośrednio od nich dowiadywać się, jak ulepszać nasze produkty i usługi, by jeszcze lepiej spełniały ich oczekiwania. Dlatego wszelkie uwagi i opinie klientów są dla nas bardzo cenne. Raporty reklamacyjne analizujemy pod kątem zasadności roszczeń, ale też w kontekście ewentualnych niezrozumiałych zapisów, które mogą budzić wątpliwości klientów. Analiza zgłaszanych przypadków pozwala nam tworzyć zalecenia, dzięki którym możemy sprawnie eliminować przyczyny reklamacji.

W 2016 roku otrzymaliśmy 52 999 reklamacji. Połowa reklamacji rozpatrzona do 8 dni roboczych.

Ze względu na procesy integracji Banków w 2016 roku, proces obsługi reklamacji został zmodyfikowany i zintegrowany:

  • powołaliśmy instytucję Rzecznika Klienta. Rolą Rzecznika jest reprezentowanie interesów klientów w kontaktach z Bankiem i pośredniczenie w ostatecznym wyjaśnieniu zaistniałych problemów ze wszystkimi zaangażowanymi stronami, bądź też ponowne rozpatrzenie sprawy,
  • ujednolicone zostały standardy odpowiedzi na reklamacje,
  • przygotowana została nowa, uproszczona komunikacja dla klientów na temat procesu reklamacyjnego, dostępna m.in. na stronie internetowej Banku,
  • nasi pracownicy są na bieżąco szkoleni pod kątem stałego podnoszenia jakości naszego procesu reklamacyjnego.

DIALOG Z KLIENTAMI

DZIELIMY SIĘ WIEDZĄ

Sukces na konkurencyjnym rynku wymaga ciągłego podnoszenia poziomu wiedzy i nowych kompetencji. Wspieramy na tej drodze ciągłego uczenia się naszych klientów i przedstawicieli ważnych dla nas sektorów gospodarki.

 

1000
ponad 1000
spotkań z ekspertami

 

Dzielimy się wiedzą podczas codziennych kontaktów z klientami, jak i ważnych wydarzeń branżowych. Wśród nich są nasze autorskie inicjatywy, jak np. organizowany od 10 lat cykl Agrokonferencja. Do dyspozycji naszych klientów i partnerów są nasi eksperci, w tym Specjalny Zespół Ekspertów Agro.

AGROKONFERENCJE: od ponad 10 lat w 10 miastach Polski

Zmieniające się trendy, nowe szanse rynkowe, perspektywy rynku rolnego, optymalne scenariusze rozwoju, nowe narzędzia finansowania rozwoju – to tylko niektóre z tematów poruszanych rokrocznie (od 2006 roku) podczas spotkań z cyklu Agrokonferencja. Wydarzenie cieszy się bardzo dużym uznaniem wśród przedstawicieli sektora Agro.

Wiodącym tematem Agrokonferencji w 2016 roku była promocja żywności. Przygotowany na tę konferencję raport tematyczny jest dostępny tu.

 

Agrokonferencje

AGRO AKADEMIA

W 2016 roku rozwijaliśmy zainicjowany rok wcześniej projekt, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem przez klientów.

W ramach cyklu nasi analitycy rynków rolnych i współpracujący z Bankiem eksperci z różnych dziedzin dzielą się z przedsiębiorcami sektora Agro obiektywną wiedzą na aktualne tematy dotyczące polskiego rolnictwa. II edycję AGRO AKADEMII (styczeń 2017) poświęciliśmy szeroko rozumianemu bezpieczeństwu finansowania.

ORGANIZATOR I PARTNER BRANŻOWYCH WYDARZEŃ

Kondycja i perspektywy sektora rolno-spożywczego zawsze miały dla nas szczególne znaczenie. Dlatego angażujemy się w inicjatywy, które służą rozwojowi branży, podnoszeniu poziomu edukacji rolniczej oraz tworzeniu młodym rolnikom szans zawodowych.

W 2016 roku zorganizowaliśmy m.in.:

  • dwudniowe VI Forum Grup Producentów Rolnych (we współpracy z Krajowym Związkiem Grup Producentów Rolnych - Izba Gospodarcza).

Angażujemy się także w inne, ważne dla branży rolno-spożywczej wydarzenia. Nasi eksperci często uczestniczą w roli prelegentów podczas konferencji i warsztatów; pojawiają się także jako komentatorzy w mediach.

SŁUCHAMY NASZYCH KLIENTÓW

Uczciwa oferta, dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta, oferowana przez znającego specyfikę branży doradcę – to ideał, do którego dążymy. W tej drodze pomaga nam aktywny dialog z klientami.

RADY KLIENTÓW

Jesteśmy otwarci na dialog, by jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Rady Klientów to bardzo dla nas ważne forum wymiany opinii na temat rozwoju produktów i obsługi.

Zaproszenie do Rad Klientów przyjęli aktywni w lokalnych społecznościach przedsiębiorcy. Cykliczne, organizowane dwa razy w roku spotkania pomagają nam wspólnie wypracować unikalne rozwiązania – oczekiwane przez klientów i mogące stanowić przewagę konkurencyjną naszego Banku.

SATYSFAKCJA KLIENTÓW

Stawiamy na długofalowe, partnerskie i lojalne relacje z klientami. Dbamy więc o to, by – w oparciu o głosy i opinie klientów – stale doskonalić produkty i podnosić jakość obsługi. Cennych wniosków i inspiracji dostarczyło nam przeprowadzone w 2016 roku kompleksowe badanie satysfakcji klientów indywidualnych i firmowych. Monitorowaliśmy także satysfakcję z jakości obsługi w oddziałach.

Badania wykazały, że nasi klienci – na tle rynku – są ponadprzeciętnie zadowoleni z naszych usług Banku i chętniej polecają go innym. Badani klienci zwracali uwagę na to, że naszym wyróżnikiem są pracownicy, ich zaangażowanie i wiedza.

Zmiany zainicjowane dzięki głosom klientów:

  • ulepszenie oferty produktowej,
  • poprawa szeroko rozumianej komunikacji z klientami, w tym projekt nowej strony internetowej, zgodnej z sugestiami klientów,
  • lepszy kontakt z Bankiem dla klientów Micro (w kanałach digital i call center),
  • nowe standardy komunikacji w procesie reklamacyjnym (proste, jasne komunikaty i odpowiedzi),
  • strategie Regionalne Agro, czyli nowe narzędzie udostępnione doradcom sektora Agro. Ułatwia ono precyzyjne określenie potencjalnych regionalnych – z dokładnością co do powiatu –potrzeb klientów.

RELACJE Z DOSTAWCAMI

 

Jako odpowiedzialna firma wymagamy przede wszystkim od siebie. Dążymy przy tym, by dobierać do współpracy w ramach łańcuchu dostaw partnerów, którzy podzielają nasze wartości i standardy CSR oraz uwzględniają w swojej działalności aspekty ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. To podejście już od wielu lat wyróżnia Grupę BNP Paribas, która – jako członek (od 2003 roku) programu Global Compact Narodów Zjednoczonych – stosuje i promuje całościowe spojrzenie na kwestie CSR.

 

POLITYKA ZAKUPOWA

90% zakupów dokonywanych jest na polskim rynku

Łańcuch dostaw naszego Banku tworzą głównie firmy zajmujące się dostarczaniem usług związanych z obsługą oddziałów i powierzchni biurowych, usług i zakupu sprzętu IT, usług ochrony i marketingu. Zasady zakupów są regulowane przez wewnętrzne polityki, a proces wyboru dostawcy odbywa się w ramach przetargów.

 

DEKLARACJA CSR DLA DOSTAWCÓW

 

nowi dostawcy
nowi dostawcy
Banku, którzy
podpisali
Deklarację CSR

Zachęcamy naszych kontrahentów do podpisania Deklaracji CSR. Deklaracja zobowiązuje dostawcę do przestrzegania naszych zasad etycznych, warunków pracy i bezpieczeństwa, braku dyskryminacji oraz poszanowania środowiska i walki z zanieczyszczeniem, a Bank do odpowiedzialnego procesu wyboru dostawców oraz równego traktowania dostawców w kwestiach finansowych.

Ryzyka CSR są przedmiotem półrocznych ocen dostawców. W 2016 roku nie stwierdziliśmy naruszeń w tym obszarze.