Staramy się, by wszyscy nasi klienci mogli swobodnie i wygodnie korzystać z naszych usług. Badamy kwestie dostępności naszych placówek. Gruntowną metamorfozę przeszła nasza strona internetowa.
Dążymy do tego, by nasze placówki były jak najbardziej przyjazne. Nowe oddziały lokujemy i projektujemy z uwzględnieniem potrzeb klientów o ograniczonych możliwościach poruszania się. Istniejące placówki podlegają audytowi pod kątem barier architektonicznych. Staramy się w miarę możliwości niwelować ograniczenia.
Tworzymy strefy dla dzieci, by ich rodzice mogli spokojnie porozmawiać z pracownikiem placówki. Osobom starszym pomagamy oswajać się z bankowością elektroniczną (m.in. poprzez prowadzenie specjalnie przygotowanych zajęć w ramach lokalnych programów grantowych).
kącików dla dzieci
Wprowadziliśmy standardy obsługi osób z niepełnosprawnościami. Pracownikom zapewniliśmy przyjazne materiały szkoleniowe, które uwrażliwiają i pomagają zrozumieć potrzeby i ograniczenia osób niepełnosprawnych. O wsparcie szkoleniowe poprosiliśmy także Fundację Integracja. Opieramy się na dokumencie Komitetu Związku Banków Polskich dotyczącym Dobrych Praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki, przy pracach nad którym mieliśmy okazję uczestniczyć.
Według szacunków w Polsce mamy blisko 5 mln obywateli z różnymi niepełnosprawnościami. Wśród nich są przecież nasi klienci, którzy chcą być obsługiwani wg wysokich standardów. Dlatego nasi doradcy muszą być dobrze przygotowani do współpracy z nimi. Wprowadziliśmy standardy obsługi osób z niepełnosprawnościami do standardów obsługi klienta. W placówkach banku znajduje się lupa i matryce ułatwiające składanie podpisów osobom niedowidzącym. Promujemy również zasady savoir-vivre'u w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Katarzyna Durbajło-Andracka, Dyrektor Biura Wsparcia Sprzedaży, BGŻ BNP Paribas
W grudniu 2016 roku uruchomiliśmy nową stronę internetową. Wkomponowaliśmy w nią wiele udogodnień dla osób z różnego typu niepełnosprawnościami.
488 oddziałów i 569 bankomatów w całej Polsce
(punkty dostępu na dzień 31.12.2016)
Oddziały Bankowości Detalicznej i Biznesowej
Bankomaty PlanetCash przy oddziałach Banku
Bankomaty PlanetCash poza oddziałami Banku
Sercem naszej obywatelskiej aktywności jest Fundacja BGŻ BNP Paribas, która inicjuje i realizuje autorskie programy i inicjatywy obywatelskie. Wspiera także (merytorycznie i finansowo) inne organizacje.
Naszą misją jest odpowiedzialne inwestowanie w ludzi, pomysły i projekty. Poprzez prowadzenie i wspieranie nowatorskich inicjatyw w dziedzinie edukacji, kultury i solidarności społecznej inspirujemy oraz tworzymy stymulujące warunki rozwoju, by wspólnie budować społeczeństwo obywatelskie.
Nasze działania społeczne traktujemy jak inwestycje, na których efekty często musimy cierpliwie poczekać. Dlatego też prowadzimy i angażujemy się w projekty długofalowo, a w codziennej pracy szczególnie dbamy o relacje z partnerami. Staramy się być blisko nich, towarzyszyć im zarówno wtedy, kiedy odnoszą sukcesy, jak i wtedy, kiedy napotykają przeszkody i zmagają się z problemami. Dzięki wzajemnemu zaufaniu i bieżącej wymianie doświadczeń możemy weryfikować jakość naszych działań i wzmacniać ich efektywność.
Kinga Pańczyszyn, specjalista ds. projektów społecznych w Fundacji BGŻ BNP Paribas
Działamy systematycznie i długofalowo, koncentrując swoje zaangażowanie w trzech obszarach: edukacja, kultura, solidarność społeczna.
Absolwenci programu „Klasa” radzą sobie wyśmienicie, kończą studia z bardzo dobrymi wynikami, osiągają liczne sukcesy prywatne i zawodowe. Co więcej, relacje pomiędzy stypendystami a nami, czyli szkołą oraz Fundacją i Bankiem, są bardzo bliskie i trwałe. Absolwenci wracają do naszej szkoły. Odwiedzają nas podczas różnych uroczystości, spotykają się z młodszymi stypendystami, wspierają ich w wyborze dalszych ścieżek rozwoju. Zdarza się nawet, że prowadzą zajęcia dla naszych uczniów.
Agata Dowgrid, Dyrektor VII LO im. Juliusza Słowackiego w Warszawie, szkoły partnerskiej programu „Klasa”
Dzięki działalności Fundacji i zaangażowaniu naszych pracowników wolontariuszy w 2016 roku ponad 18 tys. osób miało szansę zwiększyć swoją wiedzę na temat finansów, przedsiębiorczości, użytkowych korzyści nowych technologii.
W 2016 roku nasi pracownicy wolontariusze zainicjowali i prowadzili wiele autorskich projektów z zakresu edukacji finansowej, w tym:
Wspólnie z Fundacją „Muzyka jest dla wszystkich” organizujemy zajęcia muzyczne z profesjonalistami dla dzieci i młodzieży z ognisk wychowawczych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci i Centrum Wspierania Rodzin na warszawskiej Pradze. Program „Dream Up” ma globalny charakter. Grupa BNP Paribas realizuje ideę rozwoju przez sztukę w 26 krajach.
Realizacja projektu „Dream Up” jest dla nas wszystkich wyzwaniem. Nie możemy się odwołać do żadnych polskich doświadczeń w dziedzinie nieformalnej edukacji muzycznej i nauki gry na instrumentach przez dzieci i młodzież w środowiskach trudnych, w warunkach tak bardzo różniących się od tych w szkolnych klasach i szkołach muzycznych. Z wielką uwagą śledzimy działania naszych edukatorów, a także zmiany wśród uczestników programu, ponieważ to nasze doświadczenie może być niezwykle cenne dla tych, którzy w przyszłości będą chcieli realizować podobne projekty.
Viola Łabanow, Prezes Zarządu Fundacji „Muzyka jest dla wszystkich” – operatora programu „Dream Up”
Dzięki programowi najmłodsi uczniowie z mniejszych miejscowości mogą uczestniczyć w koncertach zawodowych muzyków. Program edukacji muzycznej jest jednym z elementów trwającej już od 2003 roku współpracy z Filharmonią Narodową.
Festiwal organizowany przez Orkiestrę Sinfonia Varsovia w Operze Narodowej w Warszawie odgrywa nieocenioną rolę w popularyzacji muzyki klasycznej – przy jednoczesnym utrzymywaniu prezentacji muzyki na możliwie najwyższym poziomie. Nasza Fundacja (przy wsparciu BNP Paribas Foundation w Paryżu) jest partnerem Festiwalu od 2015 roku.
Wspieramy wybrane organizacje o potwierdzonych wysokich kompetencjach w rozwiązywaniu problemów społecznych. Angażujemy się w takie projekty, jak: Finanse i Ubezpieczenia bez Barier (Fundacja Integracja) czy Młodzież i Filantropia (Fundacja dla Polski).
Włączamy się ponadto w koalicje sektorowe na rzecz wyzwań spójnych z celami naszej Fundacji. Należymy m.in. do Stowarzyszenia Forum Darczyńców, które zrzesza fundacje i stowarzyszenia wspierające różnorodne inicjatywy obywatelskie.
Wśród naszych klientów są ludzie sukcesu, którzy chcą dzielić się swoim dorobkiem. Takim przykładem są właściciele firmy JMP Flowers ze Stężycy. Wspieramy jedną z zainicjowanych przez nich akcji – English Club, czyli zajęcia z języka angielskiego dla dzieci i młodzieży.
Dziesięciu najbardziej zaangażowanym uczniom ufundowaliśmy w 2016 roku wyjazd na letni obóz językowy. Projekt integruje lokalną społeczność, włączyli się w niego m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Stężycy, lokalne władze i szkoła.
W 2016 roku nasza Fundacja, w ramach inicjatywy Grupy BNP Paribas, wsparła projekt bezpośredniej pomocy uchodźcom w zaspokojeniu podstawowych potrzeb oraz ich adaptacji do nowej rzeczywistości i środowiska.
Projekt Global Challenges Local Solutions był realizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce w partnerstwie z Fundacją Ocalenie oraz Centrum Wsparcia Imigrantów i Imigrantek.
Chętnie łączymy siły z organizacjami i instytucjami, które aktywnie działają w obszarach, które uznaliśmy za priorytetowe. W 2016 roku nasza Fundacja współpracowała m.in. z:
Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
Fundacja Dobra Sieć
Fundacja dla Polski
Stowarzyszenie „Wieża Książęca w Siedlęcinie”
Stowarzyszenie Inicjatyw Społeczno-Kulturalnych ARTOWNIA
Fundacja Integracja
Fundacja Ocalenie
Centrum Wsparcia Imigrantów i Imigrantek
Towarzystwo Ekonomistów Polskich
Fundacja Ewy Błaszczyk Akogo?
Fundacja Nasze Dzieci przy Klinice Onkologii w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
Fundacja DKMS
Fundacja Pomóżmy Dzieciom
Fundacja „Muzyka jest dla wszystkich”
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
Centrum Wspierania Rodzin
Stowarzyszenie Rodziców Osób Niepełnosprawnych i Osób Wspierających przy WTZ
Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości
SKN Spraw Zagranicznych SGH
Jesteśmy częścią lokalnych społeczności – to z nich wywodzą się nasi klienci, pracownicy i partnerzy. Dlatego zależy nam na zrównoważonym rozwoju lokalnym i rozwiązywaniu ważnych dla mieszkańców problemów. W lokalne działania bardzo chętnie włączają się nasi pracownicy wolontariusze.
Nasi pracownicy chcą pomagać innym na wiele sposobów – dzielą się swoim czasem, kompetencjami, dobrą energią. Dlatego stworzyliśmy program, który wspiera różnorodne formy wolontariatu.
Program wolontariatu w naszym Banku jest realizowany przez Biuro Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy współpracy z Fundacją BGŻ BNP Paribas.
Tworzymy wieloletnie koalicje z różnymi partnerami – pracownikami, lokalnymi organizacjami pozarządowymi, instytucjami kultury, klientami i dostawcami. Dzięki temu możemy lepiej diagnozować i odpowiadać na potrzeby lokalnych społeczności.
W trosce o rozwój społeczeństwa obywatelskiego przyznajemy granty lokalnym organizacjom, szczególnie tym w mniejszych miejscowościach. O pomoc w wyborze tych, które najlepiej służą lokalnym społecznościom, prosimy naszych pracowników.
Nasze wieloletnie zaangażowanie na rzecz społeczności lokalnych pozwala nam dostrzegać potrzeby mieszkańców. Także te nieoczywiste, jak chwila wytchnienia dla przedsiębiorczych kobiet, możliwość obejrzenia kinowej premiery czy złapania tenisowego bakcyla.
Kobiety coraz częściej zarządzają własnymi przedsięwzięciami lub aktywnie współdecydują o przyszłości rodzinnych firm. Autorskim programem „Agro na obcasach” chcemy je docenić i podkreślić dotychczasowe osiągnięcia oraz zachęcić do dalszego rozwoju – zawodowego i osobistego.
Nieocenioną wartością spotkań prowadzonych w nieformalnej, kreatywnej atmosferze jest relaks i kulturalne atrakcje, na które kobiety często nie mają czasu.
W ramach cyklu 7 spotkań zapraszaliśmy nasze Klientki – kobiety działające w sektorze agro, mieszkanki obszarów wiejskich – na specjalne koncerty i przedstawienia teatralne. Uczestniczki bardzo doceniały także możliwość wymiany doświadczeń z innymi kobietami prowadzącymi podobny tryb życia.
Promujemy ideę dbałości o kondycję dzieci i młodzieży. Wierzymy, że sport to nieoceniona okazja do interakcji w grupie (rówieśników, rodziny, sąsiadów) i atrakcyjna alternatywa dla wszechobecnych tabletów i komputerów.
Szczególne miejsce w naszych sercach ma tenis – dyscyplina ogólnorozwojowa, od lat wspierana przez Grupę BNP Paribas. „Dzieciaki do Rakiet” to naturalna kontynuacja idei „WE ARE TENNIS”.
Zależy nam na tym, by tenis stał się sportem powszechnym, a nie elitarnym. Dlatego zadbaliśmy o to, by tenisowego bakcyla mogły złapać także te dzieci, które nigdy wcześniej nie miały takiej możliwości. Mobilne korty do nauki gry rozstawiamy na centralnych placach i rynkach miejskich – dostępność i niepowtarzalna sceneria zachęcają do spróbowania swoich sił. Udostępniamy profesjonalnych trenerów i sprzęt, udzielając bezpłatnie blisko 100 lekcji tenisa w każdej lokalizacji.
Ciekawym, unikatowym doświadczeniem przyczyniamy się ponadto do cementowania więzi w ramach lokalnych społeczności.
Mniejsze miasta rozwijają się dynamicznie i pięknieją z każdym dniem. To, czego często im brakuje, to dostęp do filmowych premier – najbliższe nowoczesne kino jest zazwyczaj oddalone o wiele kilometrów. Odpowiadamy na tę potrzebę letnią akcją „Kino pod gwiazdami”, która cieszy się ogromną popularnością wśród lokalnych społeczności. „Kiedy znów przyjedziecie?” – słyszymy najczęściej.
Podczas ferii zimowych zapraszaliśmy do wspólnej zabawy na lodowiskach w 22 miastach w całej Polsce. Na miłośników zimowych wrażeń w każdym wieku czekały liczne atrakcje. W 13 miastach w Polsce ufundowaliśmy darmowe wejściówki na stacjonarne lodowiska; w pozostałych 9 miastach zorganizowaliśmy mobilne miasteczka zimowe – z lodowiskiem jako główną atrakcją.