Bank zmieniającego się świata Szlachetna Paczka
Otwórz konto Weź kredyt
 
 
Procedura

CHARGEBACK - DODATKOWA OCHRONA UTRATY PIENIĘDZY

podczas płatności i wypłaty z bankomatów
kartami debetowymi i kredytowymi
Mastercard i VISA

Czy wiesz, że płatność kartą może uchronić Cię przed utratą pieniędzy, gdy zakupisz towary
i ich nie otrzymasz lub zamówione usługi nie zostaną zrealizowane?

Płacąc za zakupy kartami kredytowymi lub debetowymi, w razie problemów z towarem lub usługą możesz skorzystać z procedury chargeback, na zasadach określonych przez regulacje wewnętrzne właściwej organizacji płatniczej (Mastercard, VISA), w terminie do 120 dni od dnia wykonania transakcji / realizacji usługi.

Chargeback umożliwia odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji w przypadku nieskutecznych prób dochodzenia swoich praw bezpośrednio u sprzedawcy. Dlatego przed złożeniem wniosku w banku skontaktuj się z usługodawcą lub sklepem.

Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy skontaktuj się z nami.

PRZYKŁADOWE SYTUACJE, W KTÓRYCH MOŻEMY ZAINICJOWAĆ PROCEDURĘ CHARGEBACK:

  • nie otrzymałeś środków wypłacanych z bankomatu (części lub całości),
  • transakcja została rozliczona dwa razy,
  • produkt nie został dostarczony lub zamawiana usługa nie została zrealizowana,
  • pobrano środki z tytułu transakcji, która została wcześniej anulowana,
  • zakupiony towar został zwrócony, a nie dokonano zwrotu pieniędzy.

 

JAK ZŁOŻYĆ ZGŁOSZENIE BY BANK ZAINICJOWAŁ PROCEDURĘ CHARGEBACK WE WŁAŚCIWEJ ORGANIZACJI PŁATNICZEJ ?

Zadzwoń do nas

+48 500 990 500

+48 22 134 00 00

W dni robocze w godz. 8.00-20.00
Opłata za połączenie według cennika Operatora

Przejdź do oddziału

Zarezerwuj spotkanie z Doradcą na konkretną godzinę.
Umów się na wygodny dla Ciebie termin i oszczędzaj swój czas!

Znajdź oddział

Jakie informacje są nam potrzebne?

  1. Imię i nazwisko posiadacza karty, numer karty oraz dokument tożsamości, jeżeli składasz zgłoszenie w oddziale banku.
  2. Dokument potwierdzający dokonanie transakcji kartą, np. potwierdzenie z terminala lub wydruk z bankomatu.
  3. Data dokonania transakcji oraz, jeżeli pamiętasz, przybliżona godzina.
  4. Nazwa punktu lub sklepu, w którym dokonałeś transakcji lub położenie bankomatu, w którym doszło do nieprawidłowej wypłaty.
  5. Kwota i waluta transakcji.
  6. Opis zaistniałej sytuacji, w którym wskażesz:

- co było przedmiotem transakcji,

- kiedy kontaktowałeś się z usługodawcą, w jaki sposób się to odbyło (telefon, mail) i jaki był efekt kontaktu z usługodawcą.

  1. Kopię/skan korespondencji z usługodawcą.

Ważne!
Możemy poprosić również o inne dokumenty, jeżeli będzie to konieczne do rozpoczęcia procedury chargeback. Szczegóły na ten temat znajdziesz poniżej.

Co się dzieje dalej?

 

Wysyłamy Twój wniosek do instytucji, która rozlicza danego usługodawcę. Gdy otrzymamy ich stanowisko, przekażemy Ci informację o wyniku złożonego wniosku (odrzuceniu lub uznaniu).

Pamiętaj, że jedynie inicjujemy procedurę chargeback, działając jako pośrednik między Tobą i organizacją płatniczą, której regulacje wewnętrzne określają warunki i zasady ewentualnego zwrotu środków.

Procedura Chargeback trwa zgodnie z terminami, które obowiązują w regulacjach międzynarodowych organizacji kartowych:

  • dla kart VISA w przypadku wypłaty gotówki w Polsce to 20 dni, pozostałe transakcje 30 dni,
  • dla kart Mastercard w przypadku wypłaty gotówki w Polsce to 20 dni, pozostałe transakcje w terminie 45 dni.

Termin liczy się od dnia przekazania wniosku Chargeback.

JAKICH DOKUMENTÓW POTRZEBUJEMY?

    • potwierdzenie rezerwacji
    • potwierdzenie anulowania rezerwacji
    • opisu opłaconej usługi, np.:
      • hotel/wycieczka: data i miejsce pobytu
      • lot: data i miejsce wylotu i przylotu
      • numer rezerwacji
    • potwierdzenie zamówienia towaru oraz wszystkie dokumenty jakie posiadasz, które są związane z zakupionym towarem
    • opisu Twojego zakupu: co to było? czemu produkt jest niezgodny z umową? oraz czy zwróciłeś otrzymany towar
    • potwierdzenie odesłania towaru
    • zdjęcia/screeny jaki towar był zamówiony a jaki został dostarczony
    • opis jaka była przewidywana data realizacji zamówienia / dostarczenia towaru
    • numeru zamówienia/umowy
    • potwierdzenie zamówienia towaru oraz wszystkie dokumenty jakie posiadasz, które są związane z zakupionym towarem
    • kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą
    • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.
    • opis jaka usługa miała zostać wyświadczona i data jej realizacji
    • dokumenty jakie posiadasz związane z  korzystaniem z usługi (np. umowy, potwierdzenia płatności itp.)
    • opis która transakcja została wykonana poprawnie (pierwsza czy druga)
    • potwierdzenie anulowania transakcji lub odrzucenia transakcji
    • potwierdzenie opłacenia rachunku gotówką lub inną kartą,
    • potwierdzenie odrzucenia transakcji.
    • potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
      Dokument powinien zawierać: datę zwrotu, kwotę oraz numer karty, na którą zwróci pieniądze.
    • opisie jaka była przewidywana data zwrotu pieniędzy
    • korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę

Jak możesz przekazać nam dokumenty?

Zobacz również