Bank zmieniającego się świata
Otwórz konto Weź kredyt
 
 

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
dla osób poszkodowanych przez powódź

To pomoc Klientom poszkodowanym na skutek powodzi na terenach wskazanych w rozporządzeniach, w formie otrzymania wsparcia do raty kapitałowej i odsetkowej. Środki pochodzą z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców.
Działa w oparciu o Ustawę z dnia 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej.

JAKIE  WARUNKI  MUSISZ  SPEŁNIĆ

Aby uzyskać wsparcie, musisz spełnić warunek (tzw. przesłankę):

Nie uzyskasz wsparcia z FWK jeżeli:

  • umowa kredytu mieszkaniowego została wypowiedziana
  • z przedmiotu kredytowania jest prowadzona egzekucja
  • sąd wydał wykonalne zabezpieczenie roszczeń Kredytobiorcy w postępowaniu sądowym polegającym na zawieszeniu spłaty rat Kredytu mieszkaniowego
  • sąd wydał prawomocny wyrok stwierdzający nieważność umowy Kredytu mieszkaniowego
  • dom/lokal nie znajduje  się w wykazie wskazanym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego (Dz. U. poz. 1365 z późn. zm.) lub  w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego oraz lubuskiego (Dz. U. poz. 1435 z późn. zm.)

jak złożyć wniosek

Wyślij e-mail z wnioskiem

1. Pobierz i wydrukuj wzór wniosku
2. Wypełnij i podpisz wniosek
3. Zrób zdjęcia dokumentów, załącz (bez haseł) i prześlij na adres fwk@bnpparibas.pl

POBIERZ WNIOSEK

4. Otrzymasz potwierdzenie przyjęcia wniosku na adres e-mailowy

 

Umów wideospotkanie z Ekspertem Online

zarezerwuj konkretną datę i godzinę

UMÓW WIDEOSPOTKANIE >

Podczas spotkania złożysz wniosek.
Otrzymasz potwierdzenie przyjęcia wniosku na adres e-mailowy.

Podpisanie umowy o wsparcie

Po otrzymaniu decyzji pozytywnej o wsparciu umów się na podpisanie umowy w naszym dowolnym Centrum Klienta (oddziale).

Ważne! Do podpisania umowy potrzebni są wszyscy kredytobiorcy wskazani we wniosku o wsparcie. Należy zabrać ze sobą dokument tożsamości.

 

Możesz to zrobić:

  • za pośrednictwem strony banku umów wizytę > lub
  • po zalogowaniu do GOonline: Kliknij w zakładki: Moje Finanse → Kredyty → Szczegóły → Wnioski → Umów wizytę w oddziale

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Złożenie wniosku

  • Tak. Można ubiegać się o wsparcie z FWK, jeśli korzystasz z zawieszenia spłaty kredytu. Dopłaty, które Bank Gospodarstwa Krajowego przekaże w zawieszonych miesiącach, przeznaczymy na spłatę rat Twojego kredytu po okresie zawieszenia.

  • Tak. Można ubiegać się o wsparcie jeśli kredyt jest w walucie obcej – CHF, EUR, USD.

  • Wniosek możesz złożyć samodzielnie, wskazujesz w nim wszystkich kredytobiorców.

  • Weryfikacja wniosku maksymalnie trwa do 21 dni kalendarzowych. W przypadku kiedy wniosek będzie wymagał uzupełnienia, czas na weryfikację jest wydłużony o dodatkowe 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia jego uzupełnienia.

  • Tak. Zarówno złożenie wniosku jak i podpisanie umowy o wsparcie jest bezpłatne.

  • W przypadku otrzymania odmowy możesz wystąpić do Rady Funduszu o dodatkową weryfikację wniosku. Do 14 dni od otrzymania informacji o odrzuceniu udaj się do centrum Klienta i za pośrednictwem banku złóż wniosek o dodatkową weryfikację.

Zobacz również