Otwórz konto
Bank zmieniającego się świata
 
 
Płać, wypłacaj i wpłacaj telefonem

Płatności Blik

Dostępność
Mobile

Co to jest BLIK?

BLIK to metoda płatności, którą Polski Standard Płatności Sp. z o.o. udostępnia bankom.

Ta metoda wykorzystuje kody cyfrowe BLIK do płatności w internecie, wpłat i wypłat z bankomatu, transakcji w sklepach oznaczonych logo BLIK

Do korzystania z BLIKA potrzebna jest aplikacja mobilna GOmobile zainstalowana w telefonie.

Jak włączyć BLIK w aplikacji mobilnej do konta firmowego

1

zaloguj się do aplikacji mobilnej GOmobile

2

na górze ekranu po lewej stronie kliknij Profil Firmowy

wybierz Ustawienia BLIK

3

aktywuj opcję > Włącz płatności BLIK

SZYBKIE PŁATNOŚCI

  • Opcja Korzystaj z szybkich płatności  w profilu firmowym umożliwia płatność za zakupy do 100 zł w sklepach stacjonarnych bez konieczności logowania się i podania PIN.
  • Wykonanie transakcji BLIK oraz jej potwierdzenie będzie możliwe na ekranie telefonu przed zalogowaniem do aplikacji GOmobile. 

 

Opcję BLIK należy włączyć oddzielnie dla profilu firmowego i indywidualnego. Jeżeli chcesz wykonywać szybkie płatności BLIK z rachunku firmowego, ustaw w aplikacji kontekst firmowy jako domyślny.

JAK PŁACIĆ BLIKiem

Jak płacić BLIKIEM w sklepie internetowym?

 

Wybierz płatność BLIKIEM

  • wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK będąc w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.
  • wpisz wygenerowany kod BLIK na stronie płatności w sklepie internetowym
  • potwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile

Jak płacić BLIKIEM w sklepie stacjonarnym?

 

Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM

  • Wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK będąc w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.
  • wpisz kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie
  • potwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile na swoim telefonie. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.

Jak wypłacać z bankomatu BLIKIEM?

  • Wskaż sposób wypłaty

    Na ekranie bankomatu wskaż BLIK jako sposób wypłaty gotówki.

  • Wygeneruj kod BLIK

    Wygeneruj kod BLIK - kliknij na ikonę BLIK w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności do konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji. 

  • Wpisz kod

    Wpisz wygenerowany kod BLIK na klawiaturze w bankomacie.

  • Zatwierdź płatność

    Zatwierdź płatność w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz zostać poproszony o podanie PIN-u aplikacji.

Jak wpłacać do wpłatomatu BLIKIEM

wplatomat

 

  • Wskaż sposób wpłaty

    Na ekranie wpłatomatu wybierz opcję „Transakcje bez karty i BLIK”, a następnie „Wpłata BLIK”.

  • Wygeneruj kod BLIK

    Wygeneruj kod BLIK kliknij na ikonę BLIK w profilu firmowym w aplikacji mobilnej GOmobile. Możesz to zrobić bez zalogowania, jeżeli w aplikacji GOmobile masz włączone szybkie płatności dla konta firmowego i profil firmowy jest profilem domyślnym w Twojej aplikacji.

  • Wpisz kod i kwotę wpłaty

    Wpisz kod BLIK na ekranie wpłatomatu i potwierdź wpłatę w aplikacji GOmobile.

Wpisz kwotę, którą chcesz wpłacić i kliknij przycisk „Dalej”.

  •  Włóż do urządzenia banknoty, sprawdź i zatwierdź wpłatę

Na ekranie urządzenia pojawi się kwota, którą wykrył wpłatomat. Sprawdź, czy wszystko się zgadza  i kliknij przycisk „Zatwierdź wpłatę”.

Zabierz pokwitowanie wpłaty.

Pieniądze są już na Twoim rachunku. W aplikacji mobilnej GOmobile możesz zobaczyć podgląd transakcji.

POBIERZ APLIKACJĘ GOmobile I KORZYSTAJ Z BLIKA

GOmobile – prosta w obsłudze aplikacja na telefon, dzięki której możesz korzystać z BLIKA, wykonywać płatności i załatwiać najważniejsze sprawy bankowe gdziekolwiek jesteś!

  • Bezpieczne logowanie – odciskiem palca lub PINem
  • Łatwe i szybkie płatności
  • Podgląd stanu konta bez konieczności logowania

 

Pobierz aplikację na telefon: 

Dla telefonów z systemem Android

Dla telefonów z systemem iOS

Get it on Google play Otwiera się w nowym oknie. Download on the App Store Otwiera się w nowym oknie.

Najczęściej zadawane pytania

  • BLIK to metoda płatności oferowana przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o. udostępniana bankom. Ta metoda wykorzystuje kody cyfrowe BLIK do:

    • płatności w internecie,
    • wpłat i wypłat z bankomatów,
    • transkacji w sklepach ozaczonych logo BLIK. 

    Rozwiązanie jest bezpieczne i wygodne.

    Do korzystania z BLIKA potrzebna jest jedynie aplikacja mobilna GOmobile.

    Kod BLIK to jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który znajdziesz w aplikacji GOmobile. Ważny jest 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy. Kodu używasz, by rozpocząć swoją płatność.

    Jeśli chcesz zapłacić BLIKiem z konta firmowego, wygeneruj kod będąc w profilu firmowym. 

  • BLIKIEM możesz płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacać środki z bankomatów i wpłacać gotówkę do wpłatomatów.

  • TAK, jeżeli chcesz wykonywać płatności BLIK z konta firmowego, należy aktywować BLIK-a w profilu firmowym. 
    BLIK w aplikacji mobilnej działa niezależnie w każdym profilu (indywidualny/ firmowy). 

  • BLIK do rachunku firmowego możesz aktywować w aplikacji mobilnej w ramach profilu firmowego. Wystarczy, że pobierzesz naszą aplikację mobilną i wejdziesz na swój PROFIL FIRMOWY - USTAWIENIA BLIK -AKTYWUJ.
    I gotowe!

  • Nie, jest to usługa wyłącznie dostępna w aplikacji GOmobile, która jest dostępna dla użytkowników bankowości internetowej GOonline.

  • Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do telefonu na którym zainstalowana jest aplikacja bankowa GOmobile. Każda transakcja jest potwierdzana na telefonie. Możliwość wykonania płatności BLIKIEM z wykorzystaniem kodów BLIK, bez podawania PIN, jest ograniczona do 3 transakcji na kwotę maksymalną 100 zł.

    Kod BLIK jest ważny 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy kod. 

  •  

    Limity kwotowe

    • Limit dla transakcji BLIK w terminalach POS: 500 zł
    • Limit dla transakcji BLIK internetowych: 5000 zł
    • Limit dla wypłat BLIK z bankomatów: 2000 zł

     

    Limity ilościowe

    • Limit dla Transakcji BLIK w aplikacji mobilnej uruchamianej bez użycia Kodu PIN dla aplikacji mobilnej: 3
  • Każdy bank udostępnia podstawowe funkcje systemu, takie jak generowanie kodu służącego do przeprowadzania transakcji w terminalach płatniczych, bankomatach czy internecie. Dostępność innych funkcji zależy od decyzji Banku. Limity transakcji BLIK ustalane są przez banki indywidualnie.

  • Tak, pełnomocnik do rachunku firmowego może korzystać z BLIK-a. 

  • Nie. Płatności BLIK mogą być wykorzystywane tylko na terenie Polski.

bezpieczeństwo 

Korzystanie z BLIKa jest bezpieczne - zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń – więcej o GOmobile.

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

  • Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
  • Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

 

 

Dokumenty

 
Regulamin Rachunków, Lokat terminowych, Kart oraz wybranych innych usług dla Klientów Mikroprzedsiębiorstw w BNP Paribas Bank Polska S.A. - obowiązuje od 12 czerwca 2024 r.
 
Komunikat do Regulaminu Rachunków, Lokat terminowych, Kart oraz wybranych innych usług dla Klientów Mikroprzedsiębiorstw w BNP Paribas Bank Polska S.A. - obowiązuje od 12 czerwca 2024 r.
 
Regulamin usługi BLIK dla Mikroprzedsiebiorców w GOmobile - obowiązuje do 11 czerwca 2024 r.
 
Taryfa prowizji i opłat za czynności bankowe wykonywane na rzecz Klientów Biznesowych (Mikroprzedsiębiorstw) - pakiety depozytowe w ofercie - obowiązuje od 1 marca 2023 r.