Komunikaty
Komunikaty systemowe
Bank BGŻ BNP Paribas wzmacnia dialog z kluczowymi przedsiębiorcami w regionach
Bank BGŻ BNP Paribas po raz kolejny zorganizował cykl merytorycznych spotkań dla kluczowych klientów z sektora MŚP i Agro. Dbając o ich komfort i dostęp do nowoczesnych technologii, tegoroczna edycja Rad Klientów została wzbogacona o nową formułę - prezentację najciekawszych młodych spółek technologicznych, których rozwiązania mogą wesprzeć rozwój biznesu klientów Banku. Łącznie na ten rok Bank BGŻ BNP Paribas zaplanował 5 takich spotkań w różnych regionach kraju. Najbliższe i ostatnie odbędzie się pod koniec listopada w Olsztynie.
Rady Klientów to spotkania w formie partnerskiego dialogu, które mają na celu nawiązanie bliższych relacji z klientami, poznanie ich oczekiwań i opinii wpływających na budowę przewagi konkurencyjnej Banku. Spotkanie te to kolejny, bardzo dobry przykład współpracy ekspertów Banku umożliwiający wsparcie klientów w uzyskaniu technologicznych rozwiązań, odpowiadających na ich aktualne potrzeby.
Nowa formuła Rad Klientów umożliwia nie tylko wymianę doświadczeń na linii bank-klient, ale przede wszystkim daje obu stronom globalne spojrzenie na otoczenie biznesowe i coraz bardziej rosnący na znaczeniu networking. Ponadto, celem nowej formy spotkań Rady Klientów jest prezentacja najlepszych praktyk i największych wyzwań dotyczących nowoczesnych rozwiązań technologicznych, których wdrożenie z powodzeniem może wesprzeć zarządzaną przez klientów firmę.
– Organizowane przez nas spotkania wykraczają poza standardowe relacje biznesowe. Stanowią doskonałe połączenie świata biznesu, finansowania i nauki. To również niepowtarzalna okazja do wymiany doświadczeń i wiedzy eksperckiej, która może być źródłem wzajemnej inspiracji do podejmowania kolejnych decyzji biznesowych – powiedział Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas odpowiedzialny za sektor MŚP i Agro.
Bank BGŻ BNP Paribas współpracuje z coraz większą liczbą startupów, buduje silną sieć kontaktów i dostrzega wiele interesujących rozwiązań, które mogą znaleźć zastosowanie w przedsiębiorstwach zarządzanych przez klientów. Ponadto, Bank od dawna w strategii biznesowej i planach działania uwzględnia lokalny wpływ związany z działalnością biznesu.
– Spotkania w ramach Rady Klientów pokazują nam wszystkim, jak wiele dzieje się w regionie, szczególnie jeśli chodzi o wykorzystywane technologie. Szczególnie widać to na przykładzie parków naukowo-technologicznych, które rozwijają się coraz prężniej, a zrzeszone w nich młode firmy pokazują jak skutecznie łączyć wyniki prac naukowców z rozwojem biznesu – powiedział Bartosz Urbaniak. – Współpraca z młodymi firmami technologicznymi to nie tylko korzyści dla Banku. To przede wszystkim niezwykła inspiracja dla naszych klientów. Firmy, które prezentowały swoje rozwiązania podczas ostatnich spotkań, udowodniły, że mają mnóstwo kapitalnych pomysłów i projektów, które z powodzeniem mogą zostać wdrożone przez naszych klientów – dodał Bartosz Urbaniak.
Podczas październikowego spotkania Rady Klientów w Lublinie, klienci Banku z tego regionu mieli możliwość przyjrzenia się z bliska niezwykle innowacyjnemu rozwiązaniu technologicznemu dedykowanemu branży agro, jakie oferuje startup NexBio. Z kolei dla startupu możliwość prezentacji nowoczesnej technologii podczas Rady Klientów to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania swojej oferty szerokiemu gronu kluczowych klientów, co w innym przypadku wiązałoby się z długim oczekiwaniem na spotkanie. W tym przypadku, dzięki wsparciu Banku BGŻ BNP Paribas droga do klienta została skrócona.
– Takie spotkania są dla nas bardzo pomocne. Stajemy przed dobrze dobraną grupą potencjalnych klientów, co dla startupu bez wielkiego budżetu na kampanie reklamowe jest wielkim ułatwieniem– mówi Marcin Stachyra, dyrektor zarządzający NexBio. – Dzięki udziałowi w Radzie udało nam się nawiązać rozmowy z dwoma klientami Banku i mamy nadzieję na wdrożenie u nich naszej usługi jeszcze w tym roku. To bardzo namacalny efekt i to w ramach zaledwie jednego spotkania – dodaje Marcin Stachyra.
Oprócz startupu NexBio, który przedstawił swoje innowacyjne rozwiązania w Lublinie, ostatnio w innych miastach zaprezentowały się również inne młode firmy z równie nowoczesnymi technologiami: ImmunoLab, gdański park naukowo technologiczny (Gdańsk), startup Sher.ly (Kraków) oraz HiProMine, których ciekawy koncept mogli podziwiać klienci Banku podczas spotkania Rady Klientów w Poznaniu.
To nie jedyna inicjatywa ekspertów Banku, w ramach której prowadzą oni relację z młodymi firmami technologicznymi. We wrześniu br. uruchomiono koncept realizowany dotychczas przez niektóre z funduszy inwestycyjnych tzw. Office Hours. To cykl comiesięcznych spotkań, podczas których młode firmy mogą liczyć na profesjonalne konsultacje i informację zwrotną ze strony kadry menedżerskiej Banku. Do tej pory Bank zorganizował spotkania dla startupów z sektora Agro i HR. Do 30 listopada br. poszukuje zespołów, które mogą dostarczyć najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, tym razem z zakresu PSD2 i które mogą pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami. Wybrane firmy zostaną zaproszone do współpracy w ramach pilotażu, podczas którego proponowane przez nie rozwiązania zostaną przetestowane w specjalnie przygotowanym do tego środowisku. Najlepsze mają szansę na wdrożenie. W najbliższych tygodniach Bank ujawni pierwsze wdrożenia startupów.