Najczęściej poszukiwane

Bank zmieniającego się świata
 

Informacja dla indywidualnych płatników składek do ZUS realizowanych za pośrednictwem aplikacji Pl@net

12/12/2017

Dotyczy zmian w sposobie dokonywania płatności składek do ZUS.

Od stycznia 2018 nastąpią zmiany w sposobie realizacji  płatności do ZUS. Zmiany wynikają z wejścia w życie Ustawy z dnia 11.05.2017 o zmianie Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. W wyniku zmian, wszystkie przelewy składek do ZUS będą realizowane na jeden - indywidualny numer rachunku nadawany przez ZUS, z którego środki rozdysponowane będą na poszczególne ubezpieczenia i fundusze zgodnie z przyjętymi zasadami ZUS (obecnie przelewy do ZUS realizowane są na 4 odrębne dedykowane rachunki: ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych [FPiFGŚP] oraz na Fundusz Emerytur Pomostowych).

W ramach zmian każdy płatnik otrzyma od ZUS dedykowany rachunek bankowy do przekazywania składki, tzw. indywidualny rachunek składkowy.

Numer indywidualnego rachunku składkowego będzie składał się z 26 cyfr i m.in. będzie zawierał tzw. stały numer 60000002026 oraz numer NIP płatnika:

Proszę zwrócić uwagę, czy otrzymany przez Państwa indywidualny numer rachunku składkowego jest zbudowany w przedstawiony sposób, w szczególności czy zawiera w/w stały numer 60000002026.       

Po zmianie płatnik będzie wykonywał przelew na swój indywidualny rachunek składkowy, z którego ZUS samodzielnie będzie rozdysponowywał środki pomiędzy poszczególne ubezpieczenia i fundusze.

W związku ze zmianą stosowne dostosowania zostały przygotowane po stronie bankowości elektronicznej – od 2 stycznia 2018 zlecenia do ZUS dysponowane poprzez aplikacje Pl@net, BiznesPl@net, Connexis, Multicash i inne będą procesowane wyłącznie według nowych algorytmów.

W związku z przedmiotowymi zmianami nastąpią również następujące modyfikacje w sposobie realizacji dyspozycji przekazania środków do ZUS za pośrednictwem oddziałów Banku:

- przelewy do ZUS na dotychczasowych zasadach, czyli wpłaty na dotychczasowe cztery rachunki w ZUS będą mogły być realizowane najpóźniej do 29.12.2017 do końca dnia – począwszy od 02.01.2018 przelewy do ZUS na te cztery rachunki nie będą realizowane przez Bank,

- od 02.01.2018 przelewy do ZUS mogą być realizowane wyłącznie na indywidualny rachunek składkowy płatnika w ZUS, a do realizacji przelewu w nowej formule będzie wykorzystywany standardowy formularz przelewu krajowego (rozliczenie standardowe w systemie Elixir).  

Jeżeli do końca 2017 roku płatnik składek nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego, na który będzie wpłacał składki w roku 2018, powinien zgłosić się do terenowej jednostki ZUS, albo skontaktować się telefonicznie z ZUS – dedykowany numer: 22 560 16 00.

Szczegółowe informacje dotyczące zmian dostępne są na stronie ZUS: http://www.zus.pl/eskladka