Komunikaty
Komunikaty systemowe
Uwaga na fałszywe strony!
Po kliknięciu na link w reklamie, następuje przekierowanie na fałszywą stronę internetową, przypominającą prawdziwą stronę logowania do bankowości elektronicznej:
Po wpisaniu danych do logowania przestępcy uzyskują dostęp do Twoich poświadczeń do logowania do bankowości elektronicznej, co w następstwie może doprowadzić nawet do utraty środków z rachunku.
Pamiętaj!
- Chcąc zalogować się do bankowości internetowej zawsze wpisuj adres strony logowania ręcznie:
- https://goonline.bnpparibas.pl/ dla klientów detalicznych
- https://biznesplanet.bnpparibas.pl/ dla klientów korporacyjnych
lub po wejściu na stronę banku: https://www.bnpparibas.pl/ wybierz ikonę „Logowanie”, a następnie przejdź do wybranego systemu.
- Nie korzystaj z linków do zalogowania, które pojawiają się w formie reklamy
- Zawsze sprawdzaj poprawność wpisanego adresu, zwróć uwagę na „literówki”
- Sprawdź czy połączenie jest szyfrowane (symbol zamkniętej kłódki na pasku adresu strony) oraz czy występuje literka „s” w nazwie protokołu https (pierwszy człon adresu powinien zatem mieć formę: „https”)
- Zweryfikuj czy w przeglądarce jest widoczny symbol zamkniętej kłódki lub inny symbol (podświetlone na zielono bądź niebiesko nazwa podmiotu certyfikatu lub/i pasek adresu)
- Sprawdź czy wydawcą certyfikatu jest Bank oraz czy jest on ważny
- Upewnij się czy elementy graficzne i treści na stronie logowania nie budzą podejrzeń (np. czy nie pojawia się żądanie podania numerów kart kredytowych, danych osobowych lub innych danych, o które Bank nigdy nie pyta podczas procesu uwierzytelniania użytkownika)
- czy nie pojawiają się różnego typu komunikaty o błędach (np. „trwa weryfikacja systemu”)
- czy nie następuje niespodziewane przerwanie sesji zaraz po podaniu poprawnego hasła
- Kluczowe jest również uważne czytanie otrzymanych wiadomości sms do autoryzacji. Jeśli treść wiadomości nie dotyczy zlecanej dyspozycji, nie należy wpisywać hasła do autoryzacji.
Pamiętaj również, że Bank nigdy nie prosi o:
- akceptację regulaminów za pomocą hasła sms
- autoryzację dostępu dla pracownika za pomocą hasła sms
- weryfikację tożsamości
Dodatkowo, w celu zwiększenia bezpieczeństwa Bank zaleca ustanowienie dwuskładnikowego logowania czyli podawania podczas logowania: loginu, hasła statycznego oraz hasła SMS lub tokena USB (w przypadku klientów korporacyjnych).
Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to:
Infolinia BNP Paribas +48 500 990 500, +48 22 134 00 00*
System Zastrzegania Kart +48 828 828 828*
American Express (48 22) 581 52 22*
*opłata za połączenie wg cennika operatora