Najczęściej poszukiwane

Bank zmieniającego się świata
 

Wiadomości email wysyłane przez bank

18/08/2020

Należy nieustająco pamiętać, że bank nigdy nie wysyła do użytkowników wiadomości e-mail z prośbą o podanie czy weryfikację tożsamości lub danych o koncie, a tym bardziej haseł, kodów autoryzacji transakcji, PIN-ów czy numerów kart kredytowych.

 

Rozpowszechnioną praktyką wśród cyberprzestępców jest wysyłanie e-maili do potencjalnych lub rzeczywistych użytkowników bankowości internetowej. W celu wywołania wrażenia autentyczności i wzbudzenia zaufania adresata często są one opatrzone logo Banku i elementami grafiki charakterystycznymi dla szaty graficznej materiałów reklamowych, którymi posługuje się Bank. Mogą zawierać prośbę o podanie czy weryfikację danych osobowych, haseł, PIN-ów, numerów kart kredytowych.

 

W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na taką wiadomość, podając jakiekolwiek poufne informacje. Nie należy też wypełniać żadnych przesłanych czy wskazanych formularzy. Korzystanie z odnośników zamieszczonych w treści wiadomości e-mail lub na obcych stronach internetowych, zamiast ręcznego wpisywania adresu banku do przeglądarki internetowej, wiąże się z potencjalnym ryzykiem przekierowania połączenia użytkownika do podstawionego serwisu, udającego bankowość internetową. Tego typu praktyki określane mianem „phishingu”, mają na celu przechwycenie przez internetowych osoby trzecie poświadczeń tożsamości ofiary, w celach ich późniejszego oszukańczego wykorzystania.

 

Każda wiadomość e-mail wysyłana przez BNP Paribas zawiera cyfrowy podpis, którego wydawcą jest Certum: Trusted Network CA, a  fingerprint SHA1: 07e032e020b72c3f192f0628a2593a19a70f069e.

Prawidłowo wyświetlający się certyfikat jest gwarancją bezpiecznej i poufnej korespondencji e-mail.

 

Jeśli otrzymana wiadomość wzbudza twoje wątpliwości- niezwłocznie zgłoś ten fakt do Centrum Telefonicznego, po czym postępuj według zaleceń przekazanych przez konsultanta.