Komunikaty
Komunikaty systemowe
Bank BGŻ BNP Paribas skorzysta z rozwiązań kolejnego startupu
Zakup samochodu i wybór odpowiedniego finansowania w jednym miejscu, z dostępem przez całą dobę – to jedno z najnowszych rozwiązań w dziedzinie finansów osobistych, które powstało dzięki współpracy Banku BGŻ BNP Paribas i firmy Today, startupu pozyskanego w ramach organizowanych przez Bank Office Hours. Dzięki temu rozwiązaniu osoby, które zdecydują się na zakup samochodu marki Hyundai, jednego z partnerów motoryzacyjnych Banku, będą mogły na stronie internetowej skonfigurować już nie tylko egzemplarz dla siebie, ale również sprawdzić, w jaki sposób mogą go sfinansować.
Oficjalna informacja o współpracy partnerskiej Banku z firmą Today oraz prezentacja jej rozwiązań dla partnerów biznesowych Banku, miała miejsce podczas trwającego aktualnie Impact mobility’18 rEVolution w Katowicach – jednego z kluczowych wydarzeń dotyczącego inteligentnej mobilności w tej części Europy.
– Osoby decydujące się na zakup samochodu, stosunkowo rzadko płacą za niego gotówką. Przedsiębiorcy, główni kupujący na polskim rynku, coraz częściej wybierają leasing, a klienci indywidualni w większości posiłkują się kredytem. By ułatwić im cały proces wyboru auta i wyliczania wysokości rat, stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwoli od razu sprawdzić, czy wysokość wpłaty i planowana wysokość rat zmieści się w budżecie. Tak spersonalizowana przez klienta oferta jest kierowana bezpośrednio do systemów importera, dealera wskazanego przez klienta oraz banku finansującego zakup. Dzięki rozwiązaniu zaprojektowanemu wspólnie z firmą Today, cała procedura zakupu przebiega więc znacznie szybciej – tłumaczy Rafał Kępiński, Dyrektor Biura Współpracy z Kluczowymi Klientami Banku BGŻ BNP Paribas.
Dzięki nowemu konfiguratorowi po wyborze modelu, silnika, koloru i elementów wyposażenia samochodu w jednym miejscu można będzie przeprowadzić symulację finansowania zakupu. Wystarczy wpisać kwotę wpłaty początkowej, a następnie wybrać liczbę rat, na które chcielibyśmy rozłożyć pozostałą do zapłacenia sumę i liczbę kilometrów, które zamierzamy w tym czasie przejechać, a konfigurator wyliczy dokładnie wysokość miesięcznych rat. Nie trzeba więc już najpierw konfigurować wymarzonego samochodu, a następnie z wybraną ofertą konsultować się z ekspertem ds. finansowania. Każdy klient dzięki prostemu i interaktywnemu formularzowi internetowemu będzie mógł samodzielnie wybrać najlepsze dla niego rozwiązanie.
– Naszym celem jest stworzenie wygodnego narzędzia, które zapewni przyjazne i intuicyjne doświadczenie konsumentom w procesie zakupu samochodu, a jednocześnie będzie elastyczne i skalowalne. To wdrożenie sprawi, że pozornie skomplikowana oferta finansowa jest prezentowana znacznie atrakcyjniej, dając klientom poczucie dostępności wymarzonego samochodu i tworząc wartość dodaną dla partnerów Banku BGŻ BNP Paribas – mówi Maciej Straszewicz, Partner w firmie Today.
W konfiguratorze można sprawdzić ceny i finansowanie zarówno dla samochodów nowych, jak i używanych. Dostępne są również wszelkie możliwości finansowania – leasing oraz kredyt. Konfigurator od razu reaguje na wszelkie wprowadzane zmiany – jeśli zmienimy parametry samochodu – zmieni się również wysokość rat. Na koniec wystarczy tylko zostawić swoje dane, a w ciągu 72 godzin doradca skontaktuje się w sprawie oferty finansowej i przekaże informacje o dalszych krokach.
Współpraca Banku BGŻ BNP Paribas z firmą Today to efekt tzw. Office Hours, cyklu spotkań organizowanych przez Zespół Cyfrowej Transformacji. Eksperci Banku w styczniu br. poszukiwali startupów oferujących ciekawe rozwiązania ze świata motoryzacji i finansów dla partnerów biznesowych. Realizowany obecnie projekt jest jednym z wielu przedsięwzięć, jakie w ramach współpracy z Bankiem podejmuje Today.
Today to spółka, która powstała w 2017 r. poprzez oddzielenie się zespołu digital i technologii od agencji reklamowej Brasil. Kierowana przez doświadczonych partnerów ze świata komunikacji reklamowej i nowoczesnych technologii - Michała Straszewicza, Dominika Tomasika i Macieja Straszewicza, Today koncentruje się na projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych koncepcji, rozwiązań komunikacyjnych, kreatywnie wykorzystując możliwości digital'u.