Komunikaty
Komunikaty systemowe
Cztery nagrody dla Banku BNP Paribas w rankingach Forbesa i Newsweeka
W tegorocznej edycji rankingów „Forbes” i „Newsweek Polska” Bank BNP Paribas jako jedyny został wyróżniony aż cztery razy. Bank zdobył trzecie miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii Bankowość Tradycyjna oraz drugie w kategorii Bankowość Zdalna. Miesięcznik Forbes Polska docenił Bank BNP Paribas za „Najbardziej innowacyjny Private Banking” oraz przyznał mu trzecie miejsce w rankingu „Bank Przyjazny Firmie”.
Wyniki konkursu dowodzą, że Bank nieprzerwanie oferuje najwyższą jakość obsługi w całym spektrum swojej działalności – zarówno w bankowości tradycyjnej, jak i zdalnej, reagując na zmieniające się potrzeby klientów indywidualnych, Private Banking oraz firm.
– To szczególne wyróżnienie, ponieważ nagrody dotyczą pełnego przekroju naszej oferty dla bardzo szerokiego spektrum klientów. To uhonorowanie naszych konsekwentnych wysiłków, by nawet w tak obiektywnie trudnym czasie, nieprzerwanie zapewniać naszym klientom kompleksowy dostęp do najwyższej jakości usług bankowych w najwygodniejszy dla nich sposób – mówi Przemysław Furlepa, Wiceprezes Zarządu Banku BNP Paribas, nadzorujący Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej.
Bank BNP Paribas aktywnie rozwija kanały zdalne i cyfryzuje usługi, z których na co dzień korzystają klienci. Bank wprowadził wiele nowości w aplikacji mobilnej GOmobile i bankowości internetowej GOonline oraz umożliwił m.in. potwierdzanie tożsamości nowych klientów starających się o kredyt przy wykorzystaniu OpenBanking. Tym samym Bank ułatwia klientom szybką, wygodną i zdalną realizację najważniejszych operacji, co ma szczególne znaczenie w dobie pandemii. Tegoroczne badania, prowadzone w ramach rankingów Forbesa i Newsweeka, odbyły się właśnie w tym szczególnym okresie, który postawił sektor bankowy przed nowymi wyzwaniami. Do najważniejszych należało wsparcie klientów w korzystaniu z usług bankowych, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla nich i dla pracowników Banku.
W celu zapewnienia większych możliwości zdalnego dostępu Bank umożliwił klientom otwieranie konta za pomocą selfie oraz udostępnił usługę podpisu elektronicznego Autenti. Pozwala ona wykorzystywać e-podpis zarówno w relacji z Bankiem, jak i we własnej działalności biznesowej. Bank może wysyłać dokumenty zdalnie, a klienci w ten sposób mogą je podpisywać – w dowolnym miejscu i czasie. Bank systematycznie wydłuża listę spraw, które można załatwić bez wizyty w oddziale, jak np. w przypadku założenia konta, klient może to zrobić elektronicznie i bez użycia papieru.
Bank zmodernizował także obsługę w swoich placówkach, w tym m.in. zapewnił osobom głuchym wsparcie online tłumacza polskiego języka migowego w każdym oddziale. Był także pierwszym bankiem na świecie, który zaoferował umawianie za pomocą aplikacji rezerwacyjnej Booksy spotkań z doradcą w placówkach. Klientom zaoferował także moratoria kredytowe, finansowanie z gwarancjami BGK, a także dostosował systemy umożliwiając dystrybucję świadczeń w ramach Tarczy Finansowej PFR. W ramach wsparcia przedsiębiorców segmentu Wealth Management powstało Centrum Kompetencji dla klientów, które pomagało przeanalizować i wprowadzić rozwiązania pomocowe w zakresie Tarczy Antykryzysowej. Klienci korzystali z bezpłatnych konsultacji w zakresie Tarczy Finansowej PFR, której Bank jest partnerem oraz innych instrumentów wsparcia.
Bank BNP Paribas wspierał też medyków przekazując pieniądze na zakup testów i maseczek. W ramach pomocy szkołom, które przeszły na nauczanie zdalne, Bank zapewnił sprzęt komputerowy by przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu.
- Jestem przekonany, że zadowolenie klientów z jakości obsługi przekłada się na ich zaufanie do Banku i chęć polecania go. A jest to możliwe tylko dzięki codziennej pracy naszych doradców, którzy każdego dnia stają w obliczu nowych wyzwań, którym muszą sprostać w taki sposób, by klient był zadowolony ze świadczonych przez nas usług. Otrzymane nagrody są dowodem, że robią to doskonale – dodaje Przemysław Furlepa.
Ranking Newsweeka przygotowywany jest we współpracy z Kantar Polska w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Testowane jest wiele usług, w tym otwarcie rachunku, kredyt hipoteczny, wizyty w placówkach, infolinia, a także bankowość mobilna i internetowa. Ranking miesięcznika Forbes ocenia usługi bankowe dla firm z segmentu MSP. Badanie jakości obsługi przeprowadzane jest metodą mystery shopper, także z instytutem badawczym Kantar Polska.