Komunikaty
Komunikaty systemowe
Fałszywe połączenia telefoniczne od oszustów podszywających się pod bank
Scenariusz takiego ataku polega na podszywaniu się przez oszustów pod pracowników banku. Z wykorzystaniem bankowego numeru telefonu, oszuści wysyłają SMS-y lub dzwonią, np. z informacją o oczekującym na realizację przelewie czy blokadzie konta, namawiają do zainstalowania dodatkowych aplikacji. Oszuści przygotowują rozmowy tak, by były wiarygodne i uśpiły czujność Klienta – są w stanie przekonać rozmówcę, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania. Dla uwiarygodnienia kontaktu, potrafią wyświetlić na telefonie ofiary numer telefonu lub nazwę instytucji (np. banku).
Pamiętaj!
Pracownicy banku nigdy nie proszą o:
- login lub hasło do bankowości internetowej
- instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów/telefonów Klientów
- pełen numer karty i kod CVV
- podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku
Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się! Sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń
Możesz także łatwo i bezpłatnie potwierdzić tożsamość pracownika infolinii w aplikacji GOmobile.
Jak to zrobić?
- W trakcie rozmowy poproś pracownika o potwierdzenie jego tożsamości.
- Otrzymasz powiadomienie PUSH w aplikacji GOmobile.
- W treści powiadomienia wyślemy dane pracownika.
- Poproś pracownika o podanie imienia i nazwiska.
- Jeśli dane są poprawne, zatwierdź powiadomienie wprowadzając PIN ustawiony dla aplikacji GOmobile.
Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz takiego potwierdzenia.