Najczęściej poszukiwane

Bank zmieniającego się świata
 

Dwie kampanie Banku BNP Paribas nagrodzone w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020

26/11/2020

Dwie kampanie Banku BNP Paribas zdobyły statuetki w Konkursie Niezależnej Kreacji Kreatura 2020, organizowanym przez „Media & Marketing Polska”. W kategorii Kampania nagrodzony został projekt „Zmiany klimatu kosztują” mający na celu podnoszenie świadomości ekologicznej. W kategorii Open jury doceniło kampanię „Wygramy”, w której bank komunikował procedury bezpieczeństwa dla pracowników, którzy w związku z charakterem wykonywanej pracy, przychodzili do biur w czasie pandemii. Wyniki ogłoszono podczas gali online 25 listopada 2020 r.

- To nagrody przyznane przez ważny tytuł branżowy, doceniające profesjonalizm zespołów zaangażowanych w przygotowanie obu kampanii – mówi Izabela Tworzydło, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik prasowy BNP Paribas Bank Polska. Zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie kiedyś zapłacić. Ta idea przyświecała naszej ubiegłorocznej kampanii, w której chcieliśmy uwrażliwić odbiorców na  kwestie związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne. Jego ochrona to jeden z filarów odpowiedzialnego funkcjonowania Banku BNP Paribas. Kampania „Wygramy” przygotowana była natomiast z myślą o pracownikach, którzy ze względu na charakter obowiązków nie mogą pracować zdalnie w czasie pandemii. Naszym zadaniem było nie tylko, by informacja o nowych zasadach bezpieczeństwa w biurze była zrozumiała, ale przede wszystkim, aby zachęciła i zmotywowała pracowników do stosowania opracowanych procedur. Udało się to osiągnąć, a akcja została pozytywnie przyjęta – dodaje.

Kampania „Zmiany klimatu kosztują” wystartowała we wrześniu 2019 roku. W  I  fazie uwypukliliśmy problem zmian klimatycznych, wykorzystując spot telewizyjny przypominający reklamy supermarketów, ale z a szokującymi cenami. Była to oferta specjalnie stworzonego na potrzeby kampanii, wirtualnego marketu Zieleniak2040.pl. W drugiej fazie komunikowaliśmy konkretne inicjatywy banku na rzecz ochrony środowiska, a także zaprosiliśmy konsumentów do wspólnego stworzenia Ogrodów Tlenowych. Na potrzeby kampanii przygotowano spoty emitowane w telewizji, kinie oraz internecie. Dodatkowo, akcja została wsparta outdoorem oraz działaniami niestandardowymi i lokalnymi. Powstała też specjalna strona internetowa www.bankzielonychzmian.pl, na której bank podpowiada m.in. jak działać na rzecz środowiska.

- Dziękujemy wszystkim agencjom zaangażowanym w project – Publicis Poland, VMLY&R, Havas Media, Sales&More, Feeders Agency, Point of View. Cieszymy się, że nasza kampania znalazła się w gronie 13 najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie i że doceniono świeżość podejścia. Mówienie o sprawach globalnych w kontekście codziennego życia każdego z nas jest kluczowe dla popularyzacji tematu i odpowiednich zachowań proekologicznych – mówi Agnieszka Konarzewska Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej.  

W związku z pandemią bank zapewnia pracę zdalną (ok. 95% osób zatrudnionych w centrali nadal pracuje z domu), jednak pewne obowiązki wymagają obecności  niektórych pracowników w biurze. Z myślą o nich powstała akcja informująca o zasadach bezpieczeństwa w prosty, bezpośredni sposób. Przewodnim motywem nagrodzonej kampanii wewnętrznej Banku BNP Paribas stała się plansza popularnej gry w kółko i krzyżyk, a hasło „Wygramy” nadało jej pozytywny oraz sugestywny wydźwięk. W ramach projektu opracowano kilkanaście nośników opartych na symbolu graficznym: naklejki na sprzęty kuchenne i blaty biurek, plakaty z zasadami przebywania w pomieszczeniach wspólnych (salach konferencyjnych, kuchniach itp.), ostrzeżenia w windach, na podłogach i klatkach schodowych, oznaczenia miejsca pobrania darmowych maseczek i rękawiczek oraz koszy na zużyte środki ochrony osobistej. Całość uzupełniła wysyłka mailingów, w tym bardzo dobrze przyjętego apelu o noszenie maseczek. Dla Banku BNP Paribas kampanię przygotowała agencja GonnaBe.

Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura organizowany jest od 1996 r. przez jeden z najbardziej prestiżowych tytułów branżowych „Media & Marketing Polska”. Celem konkursu jest wyróżnienie i uhonorowanie twórców polskiej sztuki reklamowej. Rywalizują w nim osoby indywidualne oraz firmy, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji.