Komunikaty
Komunikaty systemowe
Nasilone działania cyberprzestępców
Przestępcy podszywają się pod pracownika banku z wykorzystaniem numeru telefonu bankowego, np. z informacją o oczekującym na realizację przelewie, blokadzie konta lub potwierdzeniem logowania. Oszuści mogą również w trakcie rozmowy wysłać email w celu uwiarygodnienia swojego kontaktu. W fałszywej wiadomości może znajdować się załącznik ze złośliwym oprogramowaniem lub prośba o przekazanie poufnych danych, na przykład pod pretekstem ich weryfikacji.
Uważnie sprawdzaj adresy nadawców wiadomości e-mail, zwłaszcza jeśli ich treść wzbudza Twój niepokój lub gdy zawierają załączniki. Podejrzany, dziwny adres mailowy lub adres tylko trochę przypominający ten oficjalny to ważny czynnik alarmujący, że możesz mieć do czynienia z oszustem.
Oszuści przed wykonaniem połączenia przygotowują się do rozmowy, tak by była wiarygodna i uśpiła czujność klienta.
Pamiętaj!
Pracownicy banku nigdy nie proszą o:
- login lub hasło do bankowości internetowej,
- instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów/telefonów klientów,
- pełen numer karty i kod CVV,
- podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku.
Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem Banku - rozłącz się - sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.
Możesz także łatwo i bezpłatnie potwierdzić tożsamość pracownika infolinii w aplikacji GOmobile.
Jak to zrobić?
1. W trakcie rozmowy poproś pracownika o potwierdzenie jego tożsamości.
2. Otrzymasz powiadomienie PUSH w aplikacji GOmobile.
3. W treści powiadomienia wyślemy dane pracownika.
4. Poproś pracownika o podanie imienia i nazwiska.
5. Jeśli dane są poprawne, zatwierdź powiadomienie wprowadzając PIN ustawiony dla aplikacji GOmobile.
Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz takiego potwierdzenia.
Dbaj o swoje bezpieczeństwo i unikaj niebezpiecznych sytuacji!