Najczęściej poszukiwane

Bank zmieniającego się świata
 

Wielkie sukcesy to efekt pracy u podstaw. Bank BNP Paribas budzi w dzieciach tenisową pasję

13/10/2020

Bank BNP Paribas zainicjował program Dzieciaki do Rakiet w 2016 roku. Od samego początku, jego głównym celem była popularyzacja tenisa, sportu z którym Bank BNP Paribas jest związany od lat. W ciągu 4 lat odbyły się 4 edycje akcji, w których łącznie wzięło udział blisko 10 tys. dzieci. Jedną z ambasadorek akcji była Iga Świątek, triumfatorka tegorocznego Roland Garros.

- Zwycięstwo Igi Swiątek w Roland Garros cieszy nas podwójnie – jako kibiców polskiego tenisa i jako organizację, która promuje ten sport od kilkudziesięciu lat. W Polsce od dłuższego czasu obserwujemy rosnące zainteresowanie tenisem, ale do powszechnej, ogólnonarodowej fascynacji tą grą brakowało dwóch czynników – głośnego, międzynarodowego sukcesu i większej dostępności tenisa dla dzieci, młodzieży czy amatorów. Iga Świątek spełniła nasze marzenie o triumfie w wielkoszlemowym turnieju. My staramy się pracować u podstaw – zachęcać młodych ludzi do wejścia na kort – tłumaczy Izabela Tworzydło, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.

BNP Paribas – „We are tenis”

Dzieciaki do rakiet to ogólnopolska akcja Banku BNP Paribas promująca aktywność fizyczną wśród dzieci, ich rodziców i nauczycieli. W ramach cyklicznych akcji podczas wakacji, na rynkach i placach polskich miast pojawiają się korty, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy uczą dzieci grać w tenisa. Lekcje są bezpłatne, a Bank zapewnia cały potrzebny sprzęt. Kolejnym elementem programu jest konkurs skierowany do szkół podstawowych w całej Polsce. Zadaniem konkursowe polega na nagraniu krótkiego film lub zrobieniu zdjęcia, na którym uczniowie zachęcają innych do uprawiania sportu. Nagrodą jest profesjonalny sprzęt tenisowy do nauki dzieci, a także specjalne szkolenia dla nauczycieli. Dzięki temu dzieci już z 220 placówek mogą na WF-ie grać w tenisa.

Grupa BNP Paribas związana jest z tenisem już ponad cztery dekady, stając się największym na świecie sponsorem tego sportu. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki Grupy. W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP Paribas o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.

Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Hasłem przewodnim Banku, jakim posługuje się w ramach programu jest „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że Grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, takich jak Roland Garros, BNP Paribas Masters, Fed Cup by BNP Paribas, rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych (NECWorld Tour, Invacare World Team Cup). Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com Otwiera się w nowym oknie.