Mobilna autoryzacja
Autoryzacja mobilna polega na potwierdzeniu płatności w aplikacji GOmobile. To proste i wygodne rozwiązanie - transakcje realizowane kartą płatniczą w internecie i inne operacje zatwierdzisz jednym kliknięciem.
Jeśli korzystasz już z bankowości internetowej GOonline i pierwszy raz aktywujesz aplikację mobilną GOmobile, autoryzacja mobilna stanie się Twoją metodą zatwierdzania operacji.
Zobacz, jak autoryzować płatność w sklepie internetowym
1. Wybierz płatność kartą w sklepie internetowym. Wpisz wymagane dane karty i kliknij Zapłać.
2. Dostaniesz powiadomienie na telefon o mobilnej autoryzacji. Wejdź w powiadomienie i uważnie sprawdź szczegóły transakcji.
3. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij ZATWIERDŹ.
Potwierdź transakcję
- kodem PIN
- biometrycznie: odciskiem palca / za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy (Face ID) Sprawdź>
4. Po zatwierdzeniu transakcji w aplikacji GOmobile, na stronie sklepu internetowego pojawi się informacja o potwierdzeniu transakcji.
Jak potwierdzić płatność internetową w ramach usługi 3D Secure?
Płacąc kartą debetową lub kredytową w sieci, po wpisaniu danych karty, autoryzujesz płatność w sklepie internetowym usługą 3D Secure po jej aktywacji.
Aplikacja GOmobile oferuje wygodną możliwość autoryzacji tych płatności i dokończenia zakupów.
Jak zmienić metodę autoryzacji transakcji?
Metodę autoryzacji przelewu lub innej transakcji możesz zmienić w każdej chwili w aplikacji moblinej GOmobile
lub systemie bankowości internetowej GOonline.
Najczęściej zadawane pytania
Autoryzacja mobilna to sposób zatwierdzania transakcji bankowych za pomocą aplikacji bankowej w telefonie. W Banku BNP Paribas możesz potwierdzić operację kodem PIN, odciskiem palca lub rozpoznaniem twarzy (Face ID).
Zaloguj się do aplikacji GOmobile, kliknij ikonę ludzika w lewym górnym rogu ekranu i wybierz Bezpieczeństwo, a następnie Mobilna autoryzacja. Kliknij Aktywuj, a później Zatwierdź. Wprowadź swój kod PIN do aplikacji i kliknij Zatwierdź.
Przelewy zaufane oraz przelewy pomiędzy własnymi rachunkami nie wymagają dodatkowej autoryzacji.
Pozostałe operacje autoryzujesz kodem PIN, którego używasz też do logowania do aplikacji lub biometrią – twarzą (tylko telefony z systemem iOS) lub odciskiem palca (telefony z systemem iOS i Android)*.
*Autoryzacja transakcji i logowanie biometrią dostępne są jeśli Twój telefon obsługuje biometrię, została ona skonfigurowana i spełnia wymogi bezpieczeństwa.
W systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > Edytuj (tu można sprawdzić i zmienić)lub
W aplikacji GOmobile (tu można tylko sprawdzić)
Zaloguj się do aplikacji GOmobile, kliknij ikonę ludzika w lewym górnym rogu ekranu i wybierz Bezpieczeństwo, a następnie Mobilna autoryzacja.
Jeśli korzystasz z dwuetapowego procesu logowania do bankowości internetowej GOonline (hasło + wpisanie kodu SMS) pamiętaj, że zmiana metody autoryzacji operacji nie spowoduje zmiany sposobu logowania.
Jeśli chcesz, aby logowanie do GOonline również odbywało się po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej, możesz to zmienić w ustawieniach GOonline:
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Hasło i sposób logowania > EdytujW systemie bankowości internetowej GOonline
Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > EdytujWybierz Wiadomość SMS i kliknij ZAPISZ
Zmiana metody autoryzacji wymaga zatwierdzenia dotychczasową metodą autoryzacji (tzn. jeśli zmieniasz mobilną autoryzację na kody SMS, musisz potwierdzić zmianę w aplikacji mobilnej).
Trzy najczęstsze powody, dlaczego możesz nie otrzymać powiadomienia autoryzacyjnego na telefon to:
1. Nieaktywna mobilna autoryzacja
Sprawdź, czy na telefonie masz aktywną mobilną autoryzację. Zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: Gdzie sprawdzić, na jakich urządzeniach jest aktywna aplikacja GOmobile?
Jeśli nie masz aktywnej mobilnej autoryzacji na wybranym telefonie, możesz zmienić urządzenie według wskazówek powyżej - zapoznaj się z Jak zmienić telefon używany do mobilnej autoryzacji?
2. Brak dostępu do internetu
Sprawdź, czy masz włączony dostęp do internetu w telefonie. W razie potrzeby, włącz internet.
3. Brak zgody na wyskakujące powiadomienia w telefonie
Sprawdź w ustawieniach telefonu, czy masz włączoną zgodę na otrzymywanie powiadomień z aplikacji GOmobile. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, usuń i ponownie pobierz aplikację GOmobile – to przywróci domyślne ustawienia powiadomień i zgodę na ich otrzymywanie.
Nawet jeżeli nie otrzymujesz powiadomień na wyświetlaczu telefonu, możesz autoryzować operację w aplikacji GOmobile. Po prostu uruchom aplikację, a od razu wyświetli się powiadomienie o mobilnej autoryzacji. Zapoznaj się ze szczegółami transakcji, kliknij Zatwierdź i potwierdź operację PIN-em.
Transakcja powinna być potwierdzona w przeciągu 5 minut.