Bank zmieniającego się świata
 
 

Autoryzacja mobilna polega na potwierdzeniu płatności w aplikacji GOmobile. To proste i wygodne rozwiązanie - transakcje realizowane kartą płatniczą w internecie i inne operacje zatwierdzisz jednym kliknięciem.

Jeśli korzystasz już z bankowości internetowej GOonline i pierwszy raz aktywujesz aplikację mobilną GOmobile, autoryzacja mobilna stanie się Twoją metodą zatwierdzania operacji.

 

Zobacz, jak autoryzować płatność w sklepie internetowym

 

1. Wybierz płatność kartą w sklepie internetowym. Wpisz wymagane dane karty i kliknij Zapłać.

2. Dostaniesz powiadomienie na telefon o mobilnej autoryzacji. Wejdź w powiadomienie i uważnie sprawdź szczegóły transakcji.

3. Jeśli wszystko się zgadza, kliknij ZATWIERDŹ.

Potwierdź transakcję

  • kodem PIN
  • biometrycznie: odciskiem palca / za pomocą funkcji rozpoznawania twarzy (Face ID) Sprawdź>

4. Po zatwierdzeniu transakcji w aplikacji GOmobile, na stronie sklepu internetowego pojawi się informacja o potwierdzeniu transakcji.

Jak potwierdzić płatność internetową w ramach usługi 3D Secure?

Płacąc kartą debetową lub kredytową w sieci, po wpisaniu danych karty, autoryzujesz płatność w sklepie internetowym usługą 3D Secure po jej aktywacji.
Aplikacja GOmobile oferuje wygodną możliwość autoryzacji tych płatności i dokończenia zakupów.

Jak zmienić metodę autoryzacji transakcji?

Metodę autoryzacji przelewu lub innej transakcji możesz zmienić w każdej chwili w aplikacji moblinej GOmobile
lub systemie bankowości internetowej GOonline.

Najczęściej zadawane pytania

  • Autoryzacja mobilna to sposób zatwierdzania transakcji bankowych za pomocą aplikacji bankowej w telefonie. W Banku BNP Paribas możesz potwierdzić operację kodem PIN, odciskiem palca lub rozpoznaniem twarzy (Face ID).

  • Zaloguj się do aplikacji GOmobile, kliknij ikonę ludzika w lewym górnym rogu ekranu i wybierz Bezpieczeństwo, a następnie Mobilna autoryzacja. Kliknij Aktywuj, a później Zatwierdź. Wprowadź swój kod PIN do aplikacji i kliknij Zatwierdź.

  • Przelewy zaufane oraz przelewy pomiędzy własnymi rachunkami nie wymagają dodatkowej autoryzacji.

    Pozostałe operacje autoryzujesz kodem PIN, którego używasz też do logowania do aplikacji lub biometrią – twarzą (tylko telefony z systemem iOS) lub odciskiem palca (telefony z systemem iOS i Android)*. 

    *Autoryzacja transakcji i logowanie biometrią dostępne są jeśli Twój telefon obsługuje biometrię, została ona skonfigurowana i spełnia wymogi bezpieczeństwa.

  • W systemie bankowości internetowej GOonline
    Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > Edytuj (tu można sprawdzić i zmienić)

    lub

    W aplikacji GOmobile (tu można tylko sprawdzić)

    Zaloguj się do aplikacji GOmobile, kliknij ikonę ludzika w lewym górnym rogu ekranu i wybierz Bezpieczeństwo, a następnie Mobilna autoryzacja.

     

    Jeśli korzystasz z dwuetapowego procesu logowania do bankowości internetowej GOonline (hasło + wpisanie kodu SMS) pamiętaj, że zmiana metody autoryzacji operacji nie spowoduje zmiany sposobu logowania.

    Jeśli chcesz, aby logowanie do GOonline również odbywało się po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej, możesz to zmienić w ustawieniach GOonline:
    Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Hasło i sposób logowania > Edytuj

  • W systemie bankowości internetowej GOonline
    Wejdź w Profil osobisty > Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Sposób autoryzacji > Edytuj

    Wybierz Wiadomość SMS i kliknij ZAPISZ

    Zmiana metody autoryzacji wymaga zatwierdzenia dotychczasową metodą autoryzacji (tzn. jeśli zmieniasz mobilną autoryzację na kody SMS, musisz potwierdzić zmianę w aplikacji mobilnej).

  • Trzy najczęstsze powody, dlaczego możesz nie otrzymać powiadomienia autoryzacyjnego na telefon to:

    1. Nieaktywna mobilna autoryzacja

    Sprawdź, czy na telefonie masz aktywną mobilną autoryzację. Zapoznaj się z odpowiedzią na pytanie: Gdzie sprawdzić, na jakich urządzeniach jest aktywna aplikacja GOmobile?

    Jeśli nie masz aktywnej mobilnej autoryzacji na wybranym telefonie, możesz zmienić urządzenie według wskazówek powyżej - zapoznaj się z Jak zmienić telefon używany do mobilnej autoryzacji?

     

    2. Brak dostępu do internetu

    Sprawdź, czy masz włączony dostęp do internetu w telefonie. W razie potrzeby, włącz internet.

     

    3. Brak zgody na wyskakujące powiadomienia w telefonie

    Sprawdź w ustawieniach telefonu, czy masz włączoną zgodę na otrzymywanie powiadomień z aplikacji GOmobile. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, usuń i ponownie pobierz aplikację GOmobile – to przywróci domyślne ustawienia powiadomień i zgodę na ich otrzymywanie.

     

    Nawet jeżeli nie otrzymujesz powiadomień na wyświetlaczu telefonu, możesz autoryzować operację w aplikacji GOmobile. Po prostu uruchom aplikację, a od razu wyświetli się powiadomienie o mobilnej autoryzacji. Zapoznaj się ze szczegółami transakcji, kliknij Zatwierdź i potwierdź operację PIN-em.

  • Transakcja powinna być potwierdzona w przeciągu 5 minut.