Komunikaty
Komunikaty systemowe
Uwaga na złośliwe oprogramowanie na smartfony z systemem operacyjnym Android
W internecie pojawiają się kolejne wersje złośliwego oprogramowania na klientów korzystających z bankowości mobilnej za pośrednictwem urządzeń mobilnych, ukierunkowane na użytkowników telefonów komórkowych z systemem Android.
Celem przestępców jest przejęcie pełnej kontroli nad telefonem użytkownika poprzez wyłudzenie poufnych danych do logowania do bankowości mobilnej ale również poprzez m.in. przechwytywanie wiadomości SMS – w tym bankowych kodów autoryzacyjnych SMS.
Pamiętaj!
Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu.
Nie wykonuj działań, do jakich użytkownicy telefonów mogą być nakłaniani w treści SMSów lub wiadomości email pochodzących od nieznanych nadawców, np. klikanie w linki zawarte w wiadomościach SMS lub email, kierujące bezpośrednio na stronę do logowania do systemu internetowego Banku.
Bank nigdy nie prosi o instalację żadnych certyfikatów lub dodatkowych aplikacji.
W sytuacji, gdy Twój telefon został zainfekowany:
- Usuń złośliwe oprogramowanie poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie lub skontaktuj się w tym celu z operatorem sieci komórkowej.
- Odinstaluj aplikację mobilną Bank.
- Zmień hasło do systemu bankowości internetowej Banku.
- Po przeskanowaniu telefonu oprogramowaniem antywirusowym ponownie zainstaluj aplikację mobilną Banku.
Powiadom Bank jeżeli system bankowości internetowej lub mobilnej zachowuje się inaczej niż do tej pory np. prosząc o podanie całego hasła lub informując o konieczności zainstalowania na telefonie dodatkowego oprogramowania - nie rób tego! Skontaktuj się z Bankiem korzystając z centrum telefonicznego pod numerem: 801 321 123 z każdego miejsca w Polsce, +48 22 134 00 00 gdy przebywasz za granicą lub dzwonisz z telefonu komórkowego, opłata zgodna z taryfą operatora.