KONTAKT Z BANKIEM W PILNYCH SPRAWACH
ZADZWOŃ DO NAS 24/7
Zauważyłeś płatności kartą, przelewy z rachunków, logowania do bankowości, które nie wynikały z Twojej inicjatywy lub osoba trzecia uzyskała dostępy do Twojej bankowości/dane Twojej karty?
Koszt połączenia wg stawki operatora.
Pozwoli to na szybką reakcję banku na niepożądane działania osób trzecich.
ZGŁOŚ INCYDENT
Jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to dodatkowo na adres:
www.bnpparibas.pl/kontakt/formularz-kontaktowy
Pod tym adresem możesz również zgłosić podatności
i usprawnienia związane z bezpieczeństwem.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Zastrzeż lub zablokuj swoją kartę (zastrzeżenie jest trwałe, natomiast blokada jest czasowa ). Możesz zrobić to samodzielnie w aplikacji GOmobile lub w bankowości internetowej GOonline:
- GOmobile: wybierz zakładkę Finanse > Karty > Zastrzeż kartę/Blokuj kartę
- GOonline: wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > Blokuj kartę > Blokuj czasowo/Blokuj trwale > Zastrzeż
Możesz również zadzwonić:
- System Zastrzegania Kart: +48 828 828 828 (koszt połączenia wg stawki operatora.)
- Infolinia banku: 500 990 500; + 48 22 134 0000 (koszt połączenia wg stawki operatora.)
Kartę możesz zastrzec również w placówkach Banku BNP Paribas.
Zablokuj dostęp do aplikacji, możesz to zrobić w bankowości internetowej:
- GOonline: wybierz zakładkę Ustawienia > Moje urządzenia i kanały dostępu > Kanał mobilny > Zablokuj
Sprawdź na jakich urządzeniach mobilnych masz zainstalowaną aplikację do bankowości GOmobile. Jeśli nie rozpoznajesz jakiegoś urządzenia usuń je z listy:
- GOonline: wybierz zakładkę Ustawienia > Moje urządzenia i kanały dostępu > Zapamiętane urządzenia mobilne > Pokaż listę
Skontaktuj się z operatorem Twojej sieci, aby zablokować kartę SIM, która została w telefonie.
Zgubienie dowodu osobistego zgłoś w urzędzie gminy lub przez Internet (potrzebny będzie profil zaufany, certyfikat kwalifikowany lub e-dowód).
Kradzież dowodu osobistego wystarczy zgłosić na policji.
Zgłoś utratę dokumentu również w swoim banku - w placówce lub telefonicznie (infolinia banku): 500 990 500 ; + 48 22 134 0000 (koszt połączenia wg. stawki operatora).
Warto zastrzec swój numer PESEL, żeby nikt nie wykorzystał Twoich danych bez Twojej wiedzy, m.in. do wzięcia kredytu.
Numer PESEL możesz zastrzec przez Internet w serwisie mObywatel.gov.pl, aplikacji mObywatel lub w dowolnym urzędzie gminy. Zastrzeżenie możesz cofnąć w każdej chwili.
Jeśli zauważyłeś płatności kartą, przelewy z rachunków, logowania do bankowości, które nie wynikały z Twojej inicjatywy lub podejrzewasz, że ktoś ma dostęp do Twojej bankowości albo danych Twojej karty, skontaktuj się z infolinią banku: 500 990 500 , +48 22 548 29 40 (koszt połączenia wg stawki operatora).
Zmień hasło, pamiętaj również, że warto ustawić logowanie dwuetapowe.
- Zmiana hasła w GOonline: Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Hasło i sposób logowania > Dalej > Ustaw nowe hasło
- Dwuetapowe logowanie w GOonline: Ustawienia > Bezpieczeństwo i hasło > Hasło i sposób logowania > Dwuetapowe > Dalej > Logowanie hasłem tradycyjnym/ Logowanie hasłem maskowanym > Dalej > Autoryzacja logowania za pomocą SMS/Autoryzacja logowania za pomocą aplikacji > Zapisz
Skontaktuj się z osobą, na której numer telefonu przelałeś pieniądze i poproś o zwrot środków. Jeśli osoba ta nie zgodzi się na zwrot, zgłoś reklamację pod numerem (infolinia banku): 500 990 500 , +48 22 134 00 00 (koszt połączenia wg stawki operatora) lub w placówce banku.
Tak, używanie aplikacji jest bezpieczne, ponieważ ma ona szereg zabezpieczeń.
W aplikacji GOmobile m.in.:
- Potwierdzisz konsultanta – jeśli masz wątpliwość, czy dzwoni do Ciebie pracownik Banku BNP Paribas, możesz potwierdzić jego tożsamość w aplikacji.
- Włączysz dodatkową ochronę - możesz samodzielnie zdecydować o uruchomieniu bezpłatnej Ochrony Behawioralnej w aplikacji. Ochrona zareaguje, gdy aktywność w GOmobile będzie znacząco różnić się od Twojego modelu zachowania. Bank może poprosić Cię wtedy o dodatkową weryfikację wykonywanej operacji, aby upewnić się czy to na pewno Ty ją zlecasz.
- Odbierzesz na bieżąco powiadomienia - robisz przelew lub płacisz kartą, możesz uruchomić natychmiastowe powiadomienia. Pozwolą Ci one na bieżąco śledzić operacje na koncie i stan Twoich finansów.
- Zalogujesz się bezpiecznie – możesz korzystać z odcisku palca lub face ID (rozpoznawania twarzy), aby logować się do swojej aplikacji szybko i bezpiecznie.
Pamiętaj aby pobrać aplikację z oficjalnego sklepu (Sklep Play lub AppStore).