Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Infolinia (tylko telefony stacjonarne)

801 321 123

+48 22 134 00 00

(Dla połączeń krajowych i z zagranicy)

+48 500 990 500

(Dla połączeń komórkowych)

Infolinia czynna 24/7 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

Bezpieczny użytkownik

Bezpieczeństwo Twoich finansów
zależy również od Ciebie

Jak chronić swoją tożsamość ?

Zapamiętaj kilka podstawowych zasad skutecznej ochrony swojej tożsamości:

  • w Internecie nie jesteś anonimowy,
  • nie zostawiaj swojego komputera oraz innych urządzeń bez nadzoru,
  • zwracaj uwagę na treści i zdjęcia, które udostępniasz w Internecie - nigdy nie publikuj zdjęć lub skanów swoich dokumentów, kart bankowych, biletów itp.,
  • nie udostępniaj swoich danych osobowych w Internecie oraz osobom postronnym,
  • dokumenty z poufnymi danymi niszcz w bezpieczny sposób - pamiętaj, że Twój kosz na śmieci może być źródłem cennych informacji, dla osób które mogą je wykorzystać przeciwko Tobie,
  • nigdy nie zapisuj haseł dostępu na kartkach i nie ujawniaj ich nikomu,
  • nie podawaj swoich danych np. podczas rozmowy telefonicznej w miejscu publicznym - nigdy nie wiesz kto Cię słucha.

 

Jeśli podejrzewasz, że osoby postronne pozyskały Twoje dane, zalecamy:

  • zastrzeż Twoje dokumenty i PESEL,
  • zgłoś kradzież dokumentów na Policji,
  • uruchom Alerty BIK.

Program antywirusowy służy do wyszukiwania i usuwania z komputerów szkodliwego oprogramowania – tzw. wirusów. Pełni również funkcję prewencyjną, która zapobiega "zainfekowaniu" takim oprogramowaniem.

Należy jednak pamiętać, że wirusy nie są jedynym zagrożeniem dla komputerów, a program antywirusowy nie wypełni luk w bezpieczeństwie wynikających z braku aktualizacji systemu operacyjnego czy innych programów – np. przeglądarki internetowej, odtwarzacza plików audio lub wideo.

Dlatego w szczególności w przypadku komputerów, które łączą nas z serwisem bankowości internetowej, należy zadbać o kompleksowe rozwiązania, polegające na zastosowaniu wielu poziomów ochrony oraz zróżnicowanych zabezpieczeń. Jedynie takie podejście może zapewnić nam wysoki poziom bezpieczeństwa komputerów.

Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na następujące kwestie:

  • czy do paska adresowego przeglądarki internetowej wpisany został prawidłowy adres banku oraz czy występuje literka „s” w nazwie protokołu https (pierwszy człon adresu powinien zatem mieć formę: „https”),
  • czy w przeglądarce jest widoczny symbol zamkniętej kłódki lub inny symbol (podświetlone na zielono bądź niebiesko nazwa podmiotu certyfikatu lub/i pasek adresu),
  • czy certyfikat banku jest ważny,
  • czy elementy graficzne i treści na stronie logowania nie budzą podejrzeń (np. czy nie pojawia się żądanie podania numerów kart kredytowych lub danych, o które bank nigdy nie pyta podczas procesu uwierzytelniania użytkownika),
  • czy nie pojawiają się różnego typu komunikaty o błędach,
  • czy nie następuje niespodziewane przerwanie sesji zaraz po podaniu poprawnego hasła,
  • czy nie występują inne nieoczekiwane i nietypowe zachowania aplikacji.

 

Pamiętaj, że Bank BNP Paribas nigdy nie prosi o:

  • akceptację regulaminów za pomocą hasła SMS,
  • autoryzację dostępu dla pracownika za pomocą hasła SMS.

 

Dodatkowo, w celu zwiększenia bezpieczeństwa bank zaleca ustanowienie dwuskładnikowego logowania.

Unikaj:

  • pobierania i uruchamiania plików wykonywalnych (najczęściej mają rozszerzenia: .EXE, .COM, .BAT, .DLL, .CMD, .VBS, .VBE lub .PIF) otrzymanych w załącznikach poczty elektronicznej i znajdujących się na stronach WWW,
  • kopiowania danych z niesprawdzonych nośników.