Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Infolinia (tylko telefony stacjonarne)

801 321 123

+48 22 134 00 00

(Dla połączeń krajowych i z zagranicy)

+48 500 990 500

(Dla połączeń komórkowych)

Infolinia czynna 24/7 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

Bezpieczna bankowość internetowa

Bezpieczeństwo Twoich finansów
zależy również od Ciebie

Jak zadbać o bezpieczną bankowość internetową?

Nie korzystaj z:

  • linków w e-mailach lub SMS-ach niewiadomego pochodzenia oraz linków podanych na niezweryfikowanych stronach www
  • funkcji w przeglądarce takich jak: autouzupełnianie formularzy, zapamiętywanie haseł, zapamiętywanie sesji

 

Weryfikuj:

  • certyfikat przed każdą próbą logowania do systemu - pozwoli to sprawdzić autentyczność serwera
  • Uważnie czytaj komunikaty dotyczące bezpieczeństwa umieszczone na stronie do logowania, ekrany widoczne po zalogowaniu oraz wiadomości w poczcie wewnętrznej. Znajdziesz tam informacje o aktualnych zagrożeniach czy możliwych próbach ataków socjotechnicznych.
  • Podejrzane SMS-y zgłaszaj na ogólnokrajowy, całodobowy i bezpłatny numer CERT 8080 - pozwoli to dodać podejrzane numery do bazy blokowanych połączeń.

Pracownicy banku nigdy nie proszą o:

  • Twój login lub hasło do bankowości,
  • instalację dodatkowego oprogramowania,
  • uzyskanie zdalnego dostępu do komputera/telefonu,
  • pełen numer karty i kod CVV/CVC,
  • podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu,
  • wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku.
  •  

Zgłoś taki przypadek pod numerem telefonu czynnym 24/7:

+48 22 548 29 40 (koszt połączenia wg stawki operatora).

  • Korzystaj z oprogramowania antywirusowego lub antyspyware.
  • Pamiętaj o poprawkach i aktualizacjach zalecanych przez producentów oprogramowania, w tym systemu i oprogramowania zabezpieczającego Twój komputer.
  • Instaluj legalne oprogramowanie ze sprawdzonych źródeł.
  • Nie używaj publicznych, otwartych sieci WiFi. Unikaj logowania do systemów bankowości internetowej z publicznie dostępnych komputerów, np. na lotnisku czy w kawiarni.
  • Zawsze sprawdzaj czy wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym zgadza się z wykonywaną przez Ciebie operacją (np. potwierdź z danymi z faktury -numer rachunku/kwotę operacji).
  • W przypadku autoryzacji podpisem elektronicznym lub tokenem pamiętaj o weryfikacji szczegółów transakcji. Upewnij się, że są one zgodne z transakcją, którą realizujesz.
  • Ustaw bezpieczne limity dziennych transakcji BLIK, kart płatniczych, wypłat gotówkowych, przelewów. Próby podejrzanych, dużych przelewów i wypłat nie zostaną wtedy zrealizowane.
  • Silne hasło: zawiera przynajmniej 15 znaków, wielkie i małe litery, znaki specjalne (@#ś&!), cyfry (1, 3, 7, 0). To może być równoważnik zdania lub zdanie.
  • Hasło powinno być znane tylko użytkownikowi oraz bezpiecznie przechowywane.
  • Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu lub hasła.
  • Jeżeli logujesz się za pomocą hasła maskowanego pamiętaj, że bank nie potrzebuje Twojego pełnego hasła, poza operacją zmiany hasła na nowe. Podawaj tylko wybrane znaki z hasła podczas logowania.
  • Jeżeli logujesz się za pomocą podpisu elektronicznego, nie udostępniaj nikomu nośnika kryptograficznego USB ani karty kryptograficznej, na której przechowywane są Twoje klucze oraz kodu PIN do nich.

 

  • Sprawdzaj daty ostatniego logowania, zarówno udanego jak i nieudanego. Jeśli daty te nie odpowiadają Twojej aktywności, powinno Cię to zaniepokoić. Może to oznaczać, że ktoś inny uzyskał dostęp do Twojego konta.
  • Ustaw automatyczne powiadamianie e-mail lub SMS o każdym udanym lub nieudanym logowaniu, zablokowaniu dostępu do systemu i obciążeniu rachunku powyżej zadeklarowanej kwoty. Dzięki takim powiadomieniom będziesz mieć kontrolę nad aktywnością w ramach swojego rachunku bankowego.

 

Pamiętaj:

Zawsze wyloguj się z serwisu. W tym celu kliknij ikonę „Wyloguj” w prawym górnym rogu. Nie zamykaj okna przeglądarki bez wylogowania z serwisu bankowości elektronicznej.

Włącz dodatkowe zabezpieczenie
przed oszustami!

Ochrona behawioralna wykrywa próby przejęcia dostępu do bankowości elektronicznej przez oszustów.
Usługa jest bezpłatna i możesz ją łatwo włączyć w bankowości GOonline i GOmobile.

 

DODATKOWE ZABEZPIECZENIE, CZYLI CO TO JEST IBM Trusteer Rapport

Trusteer Rapport to zaawansowane oprogramowanie zabezpieczające opracowane przez IBM z myślą o zapobieganiu kradzieży danych bankowych przekazywanych drogą elektroniczną. Polecamy to rozwiązanie bank jako dodatkowa i bezpłatna warstwa ochrony, w uzupełnieniu oprogramowania antywirusowego lub zabezpieczającego wykorzystywanego przez Państwa. Poprzez zabezpieczenie połączenia internetowego oraz utworzenie tunelu bezpiecznej komunikacji z serwisem WWW banku oprogramowanie Trusteer Rapport blokuje podejmowane przez szkodliwe oprogramowanie próby kradzieży m.in. tożsamości czy środków z Państwa rachunków.

 

BNP PARIBAS

jako jeden z dwóch banków  w Polsce

udostępnia

IBM TRUSTEER RAPPORT

 swoim klientom

Dowiedz się więcej