Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Infolinia (tylko telefony stacjonarne)

801 321 123

+48 22 134 00 00

(Dla połączeń krajowych i z zagranicy)

+48 500 990 500

(Dla połączeń komórkowych)

Infolinia czynna 24/7 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

Ochrona behawioralna

Włącz dodatkowe zabezpieczenie
Twojego konta w bankowości
internetowej i mobilnej

Wystarczy być sobą, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej.

Ochrona behawioralna to usługa, która dodatkowo zabezpiecza Twoje środki na koncie.
Wystarczy, że logujesz się do swojego konta w GOonline lub GOmobile, a wszystko zadzieje się samo! To bardzo intuicyjna technologia, która uczy się Twojego zachowania w bankowości, np. tego w jaki sposób klikasz myszką czy jak szybko piszesz na telefonie. Tworzy tak zwany model behawioralny, który można porównać z charakterem pisma. Jeśli zachowanie będzie odbiegało od wzorca, nasze systemy od razu to zauważą. W przypadku podejrzenia, że to nie Ty, a ktoś inny zalogował się do Twojej bankowości lub korzysta z Twojej aplikacji na telefonie – bank uruchomi dodatkowe zabezpieczenia.

Włączenie ochrony behawioralnej to większe poczucie bezpieczeństwa. Tak działa #BankDobrychDecyzji

WŁĄCZ OCHRONĘ BEHAWIORALNĄ

Jak działa ochrona behawioralna?*


Analiza zachowania i tworzenie Twojego niepowtarzalnego modelu behawioralnego podczas korzystania z bankowości internetowej i mobilnej.


Porównanie Twojego zachowania podczas korzystania z bankowości internetowej i mobilnej z zapisanym już modelem.


W przypadku podejrzenia, że to nie Ty, a ktoś inny zalogował się do Twojej bankowości internetowej lub mobilnej - możemy zastosować dodatkową weryfikację lub autoryzację.


Ochrona behawioralna to przyjazna technologia działająca w tle. System nie wpływa na szybkość działania bankowości internetowej GOonline.

Jak włączyć ochronę behawioralną w GOonline?

1

Zaloguj się do GOonline

Kliknij w link poniżej - trafisz od razu na aktywację ochrony behawioralnej.

Zaloguj się Otwiera się w nowym oknie.

Ochrona behawioralna jest dostępna w Ustawieniach Profilu osobistego w sekcji Bezpieczeństwo i hasło.

2

Zapoznaj się z zasadami ochrony behawioralnej

Wyraź zgodę i aktywuj ochronę behawioralną. Kliknij ZAPISZ.

3

Gotowe. Ochrona behawioralna jest aktywna

Od teraz jesteś pod dodatkową ochroną.

Jak włączyć ochronę behawioralną w GOmobile?

1

Zaloguj się do aplikacji mobilnej GOmobile

2

Przejdź do Ustawień Profilu osobistego, a następnie do sekcji Bezpieczeństwo

Wybierz Ochrona behawioralna, zapoznaj się z zasadami ochrony behawioralnej i zaakceptuj je.

3

Gotowe. Od teraz jesteś pod dodatkową ochroną

Pytania i odpowiedzi

  • - Czas naciśnięcia klawiszy na klawiaturze

    - Ruchy myszą i kliknięcia na myszy

    - Sposób trzymania telefonu

    - Sposób przewijania ekranu w telefonie i zdarzenia dotknięcia ekranu.

  • - Jakie litery/cyfry wpisujesz

    - Jak poruszasz się po stronie (czy robisz przelew, sprawdzasz historię transakcji albo planujesz opłaty)

    - Jakie strony odwiedzasz

    - Jakie masz włączone usługi lub zaciągnięte zobowiązania

    - Jaki masz stan konta

  • Tak, w każdym momencie możesz zrezygnować z ochrony behawioralnej.
    Przejdź do Ustawień Profilu osobistego, a następnie do sekcji bezpieczeństwo i hasło. Odznacz i ochrona zostanie wyłączona.

  • Jeżeli nasze systemy będą podejrzewać że osoba trzecia mogła zalogować się do Twojej bankowości – możemy zastosować dodatkową weryfikację Twojej tożsamości lub poprosić o dodatkową autoryzację transakcji.
  • Wystarczy że tylko raz zaakceptujesz w bankowości GoOnline lub GoMobile zgodę na dodatkową ochronę behawioralną.
    Usługa będzie działać na wszystkich urządzeniach z których łączysz się z bankiem.

  • Ochrona behawioralna nie wymaga stosowania dodatkowego oprogramowania.

  • Ochrona behawioralna zwiększa szansę na zabezpieczenia Twojego konta przed kradzieżą hasła i przejęciem go przez przestępców. Dodatkowo ogranicza ryzyko przejęcia przez inną osobę trwającej sesji w GOonline i GOmobile.
    Systemy bezpieczeństwa zostaną powiadomione, w przypadku gdy usługa wykryje niezgodność zachowania w bankowości internetowej i mobilnej z utworzonym dla Ciebie modelem behawioralnym, co może oznaczać że to inna osoba korzysta z Twojego rachunku lub sesji.

  • Ochrona behawioralna jest jednym z dodatkowych elementów zabezpieczających Twoje konto. Gdy Twoje zachowanie będzie odbiegało od zbudowanego modelu – możemy zastosować dodatkową weryfikację Twojej tożsamości lub poprosić o dodatkową autoryzację transakcji.

* W czasie gdy korzystasz bankowości elektronicznej, usługa analizuje Twoje zachowanie tj. sprawdza w jakim tempie naciskasz klawisze na komputerze, jak wykonujesz ruchy i kliknięcia myszą, jak trzymasz i posługujesz się swoim smartfonem. Dzięki tym informacjom tworzony jest Twój niepowtarzalny model behawioralny. Gdy model zostanie zbudowany, umożliwia porównanie Twojego zachowania podczas korzystania z bankowości elektronicznej z zapisanym już wzorcem.
Jeśli po zalogowaniu do Twojej bankowości internetowej GOonline lub mobilnej GOmobile okaże się, że wykonywane są inne ruchy myszką, inaczej naciskane są klawisze klawiatury bądź inne naciśnięcia ekranu zostanie to od razu zauważone. W przypadku podejrzenia, że to nie Ty, a ktoś inny zalogował się do Twojej bankowości internetowej GOonline lub aplikacji GOmobile – możemy zastosować dodatkową weryfikację Twojej tożsamości lub poprosić o dodatkową autoryzację transakcji.