Bank zmieniającego się świata
 
 

Kontakt

Infolinia (tylko telefony stacjonarne)

801 321 123

+48 22 134 00 00

(Dla połączeń krajowych i z zagranicy)

+48 500 990 500

(Dla połączeń komórkowych)

Infolinia czynna 24/7 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

Fałszywe połączenia telefoniczne od oszustów podszywających się pod bank

08/02/2024

Coraz częstszymi przestępstwami na szkodę Klientów banków jest wykorzystanie tzw. vishingu.

Scenariusz takiego ataku polega na podszywaniu się przez oszustów pod pracowników banku. Z wykorzystaniem bankowego numeru telefonu, oszuści wysyłają SMS-y lub dzwonią, np. z informacją o oczekującym na realizację przelewie czy blokadzie konta, namawiają do zainstalowania dodatkowych aplikacji. Oszuści przygotowują rozmowy tak, by były wiarygodne i uśpiły czujność Klienta – są w stanie przekonać rozmówcę, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania. Dla uwiarygodnienia kontaktu, potrafią wyświetlić na telefonie ofiary numer telefonu lub nazwę instytucji (np. banku). 

Pamiętaj!

Pracownicy banku nigdy nie proszą o:

  • login lub hasło do bankowości internetowej
  • instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów/telefonów Klientów
  • pełen numer karty i kod CVV
  • podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku

Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się! Sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń

Możesz także łatwo i bezpłatnie potwierdzić tożsamość pracownika infolinii w aplikacji GOmobile.

Jak to zrobić?

  1. W trakcie rozmowy poproś pracownika o potwierdzenie jego tożsamości.
  2. Otrzymasz powiadomienie PUSH w aplikacji GOmobile.
  3. W treści powiadomienia wyślemy dane pracownika.
  4. Poproś pracownika o podanie imienia i nazwiska.
  5. Jeśli dane są poprawne, zatwierdź powiadomienie wprowadzając PIN ustawiony dla aplikacji GOmobile.

Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz takiego potwierdzenia.