Komunikaty bezpieczeństwa
Uważaj na połączenia od oszustów
Od kilku dni otrzymujemy informacje o nowym sposobie oszustwa. Polega ono na połączeniu wykonywanym do Klientów banków z nieznanego numeru telefonu. Po odebraniu połączenia odzywa się automatyczny lektor, który podaje kilka cyfr do wyboru, a po wybraniu dowolnej opcji, Klient łączy się z oszustem, który podszywa się pod pracownika banku.
Pamiętaj!
Pracownicy banku nigdy nie proszą o:
login lub hasło do bankowości internetowej
instalację dodatkowego oprogramowania lub uzyskanie zdalnego dostępu do komputerów/telefonów Klientów
pełen numer karty i kod CVV
podanie kodu BLIK, wykonanie przelewu, wpłatę lub wypłatę pieniędzy w bankomacie czy oddziale banku
Jeśli masz wątpliwości czy rozmawiasz z pracownikiem banku - rozłącz się! Sprawdź numer na stronie internetowej i oddzwoń.
Możesz także łatwo i bezpłatnie potwierdzić tożsamość pracownika infolinii w aplikacji GOmobile.
Jak to zrobić?
W trakcie rozmowy poproś pracownika o potwierdzenie jego tożsamości.
Otrzymasz powiadomienie PUSH w aplikacji GOmobile.
W treści powiadomienia wyślemy dane pracownika.
Poproś pracownika o podanie imienia i nazwiska.
Jeśli dane są poprawne, zatwierdź powiadomienie wprowadzając PIN ustawiony dla aplikacji GOmobile.
Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz takiego potwierdzenia.
Bądź ostrożny – to dobra decyzja!