Komunikaty bezpieczeństwa
Uważaj na fałszywe wiadomości mailowe od oszustów
Od kilku godzin otrzymujemy informacje o nowym sposobie oszustwa. Przestępcy rozsyłają masowo fałszywe wiadomości e-mail i liczą na to, że część z nich trafi do Klientów Banku BNP Paribas.
Od kilku godzin otrzymujemy informacje o nowym sposobie oszustwa. Przestępcy rozsyłają masowo fałszywe wiadomości e-mail i liczą na to, że część z nich trafi do Klientów Banku BNP Paribas.
W wiadomości oszuści grożą zamknięciem konta bankowego, jeśli Klient nie spełni rzekomych "wymogów regulacyjnych". Link w wiadomości prowadzi do fałszywej strony internetowej, dzięki której przestępcy wyłudzają dane logowania do bankowości internetowej. Ten sposób oszustwa to tzw. phishing.
Uważnie sprawdzaj adresy nadawców wiadomości e-mail, zwłaszcza jeśli ich treść wzbudza Twój niepokój lub gdy zawierają załączniki. Podejrzany, dziwny adres mailowy lub adres tylko trochę przypominający ten oficjalny to ważny czynnik alarmujący, że możesz mieć do czynienia z oszustem.
Pamiętaj, że Bank BNP Paribas nigdy nie wysyła do swoich Klientów wiadomości e-mail, w których prosi, aby:
- podali lub zweryfikowali swoją tożsamości lub dane o koncie,
- udostępnili hasła, kody autoryzacji transakcji, PIN-y czy numery kart.
Otrzymałeś podejrzaną wiadomość e-mailową?
- nie odpowiadaj na taką wiadomość
- nie wypełniaj otrzymanych formularzy
- nie klikaj w linki zamieszczone w treści wiadomości lub na obcych stronach internetowych.
Jeśli masz wątpliwości czy wiadomość jest autentyczna, niezwłocznie zgłoś to w Centrum Telefonicznym Banku BNP Paribas (infolinia czynna 24/7): [500 990 500|tel: 500 990 500], [+48 22 134 00 00 |tel: +48 22 134 00 00](koszt połączenia według stawek operatora).